Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bild: Jag har sett nya iPhone 2 i Sverige

Tråden skapades och har fått 264 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ok, då har vi gjort ett försök iaf:) Tack för hjälpen!

har du tipsat nån av de större ryktessidorna om detta? Känns ju som ganska intressant för dem med tanke på vad som brukar kunna bli en stor nyhet där...

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-27 22:28
Ursprungligen av Porcelina:

har du tipsat nån av de större ryktessidorna om detta? Känns ju som ganska intressant för dem med tanke på vad som brukar kunna bli en stor nyhet där...

Engadget har spridit ordet, så alla bör veta om det här nu: TeliaSonera nabs iPhone rights for Nordic and Baltic markets - Engadget

Ursprungligen av Porcelina:

har du tipsat nån av de större ryktessidorna om detta? Känns ju som ganska intressant för dem med tanke på vad som brukar kunna bli en stor nyhet där...

Menar du att dom skulle vara intresserade av TeliaSonera-grejen eller det faktum att jag sett iPhone 2? Vilken tidning t.ex?

Ursprungligen av greenone:

Menar du att dom skulle vara intresserade av TeliaSonera-grejen eller det faktum att jag sett iPhone 2? Vilken tidning t.ex?

Din berättels så klart, med tillhörande foto! Tänkte t.ex. på macrumors, tuaw och engadget. Att telia tog hem är ju en officiell nyhet som alla skrev om ändå, men tror din story är än mer intressant nu eftersom offentliggörandet kom strax efter du sett apple-killen på arlanda!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-05-28 01:32

Mer iPhonenyheter från Engadget... fler bilder!

Even more "leaked" 3G iPhone photos make it out - Engadget

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-28 09:46

Boris91: Och som jag skrev i en annan tråd, man ser klart och tydligt på sista bilden att det inte är en telefon utan ett skal. Detta bekräftas också senare i kommentarerna där det står att det är ett skal skickat från Apple till tredje parts tillverkare som håller rätt dimensioner men har inte samma färg eller funktion utan mer för att de skall kunna tillverka tillbehör som skal, skydd osv osv.

Ursprungligen av Trineo:

Boris91: Och som jag skrev i en annan tråd, man ser klart och tydligt på sista bilden att det inte är en telefon utan ett skal. Detta bekräftas också senare i kommentarerna där det står att det är ett skal skickat från Apple till tredje parts tillverkare som håller rätt dimensioner men har inte samma färg eller funktion utan mer för att de skall kunna tillverka tillbehör som skal, skydd osv osv.

Och som jag poängterade i samma tråd kan det mycket väl vara Apples skal innan komponenter monterats.
Tex ser volymknapparna, ljud-av-switchen vara ett sådant utförande att jag tvivlar på att det är något som skulle användas som ett extra skal på en iPhone.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-28 10:19

theplague: Det jag menar är att det är det riktiga skalet till telefonen, inte något som man sätter på telefonen för att skydda den. Däremot med fel färg för att inte avslöja vilken väg Apple valt att gå.
Det som är intressant för dessa tillverkare är att veta var mic, kamera, skärm, anslutningar och volymknappar sitter... sen såklart dimensionerna och formen. Resten (färg) är ointressant för dem i detta skede.

Ursprungligen av Trineo:

theplague: Det jag menar är att det är det riktiga skalet till telefonen, inte något som man sätter på telefonen för att skydda den. Däremot med fel färg för att inte avslöja vilken väg Apple valt att gå.
Det som är intressant för dessa tillverkare är att veta var mic, kamera, skärm, anslutningar och volymknappar sitter... sen såklart dimensionerna och formen. Resten (färg) är ointressant för dem i detta skede.

Ok, då missuppfattade jag en aning.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-05-28 23:12

Diskussionen fortsatte ett till tag idag.. verkar ju rätt troligt i all fall att dessa människor förhandlade med just Telia, alla andra ska Apple prata med lite senare om dessa nu inte blir exklusiva operatörer från första början.

Det är också förståeligt att denna förhandlare hade just premiumversionen (den svarta) och att den som ska riktas till konsumenter blir vit, som på Engadgets bilder.

It all makes sense, so far.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-05-28 23:27
Ursprungligen av boris91:

Det är också förståeligt att denna förhandlare hade just premiumversionen (den svarta) och att den som ska riktas till konsumenter blir vit, som på Engadgets bilder.
It all makes sense, so far.

"premiumversionen"? Vad är det? Finns det en version som inte riktar sig till "konsumenter" - som alltså inte kommer att säljas? Det låter absurt

Lite spännande ändå - grönis kanske var en av de första överhuvudtaget som såg v2:an.

Man väntar med spänning på de officiella bilderna på konferensen.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-05-29 00:12

Du vet nog vad jag menar.. de heter faktiskt så på engelska. Eller consumer och prosumer snarare.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-30 12:03

Nu lägger jag mig i med nya, vilda, observationer.

I går satt jag på en bar i Temple Bar-disktriktet här i Dublin och siktaded en herre som satt och pillade med en iPhone-liknande tingest. Det vara bara det att den var betydligt tunnare och skärmen upptog ännu större del av framsidan än på den nuvarande iPhone. Jag satt något bord bort så det var svårt att se men det såg ut som att gränssnittet rörde sig under hans fingrar precis som det ska göra.

Hursomhelst så var den inte mattsvart utan baksidan var i högblank metall. Jag tänkte smyga fram och fråga lite diskret vad det var för en telefon men då kom hans polare tillbaka så det fick vara. Jag undrar vad det kan ha varit för telefon?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-30 12:06
Ursprungligen av rhesus:

Nu lägger jag mig i med nya, vilda, observationer.

Hursomhelst så var den inte mattsvart utan baksidan var i högblank metall. Jag tänkte smyga fram och fråga lite diskret vad det var för en telefon men då kom hans polare tillbaka så det fick vara. Jag undrar vad det kan ha varit för telefon?

En iPod touch kanske?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-30 12:09
Ursprungligen av MinMac:

En iPod touch kanske?

Ja, men han ringde med den. Nåja, jag satt en bit bort som sagt.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-30 12:16

Iof möjligt att ringa med fring om det fanns Wifi.

Ursprungligen av rhesus:

Nu lägger jag mig i med nya, vilda, observationer.

I går satt jag på en bar i Temple Bar-disktriktet här i Dublin och siktaded en herre som satt och pillade med en iPhone-liknande tingest. Det vara bara det att den var betydligt tunnare och skärmen upptog ännu större del av framsidan än på den nuvarande iPhone. Jag satt något bord bort så det var svårt att se men det såg ut som att gränssnittet rörde sig under hans fingrar precis som det ska göra.

Hursomhelst så var den inte mattsvart utan baksidan var i högblank metall. Jag tänkte smyga fram och fråga lite diskret vad det var för en telefon men då kom hans polare tillbaka så det fick vara. Jag undrar vad det kan ha varit för telefon?

När det gäller sånt här så går man inte fram diskret. Man klampar fram, kollar in den snabbt och koncist och frågar sen vad det är för grunka han har.

Är det en Iphone tvåa utdelar man en käftsmäll, grabbar telefonen, springer in på toaletten, låser in sig och kollar igenom alla funktioner. Sen ger man tillbaka den, säger förlåt och beger sig hem till 99.se forumet och sprutar ur sig allt man fått reda på

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-05-31 01:37

Om den gamla iPhonen verkligen slutade att tillverkas så lär ju inte den nya heta något annat.

Om den gamla iPhonen fortfarande såldes, då skulle vi prata iPhone Pro. Kommer det en telefon med ett annorlunda namn nu kommer den inte ensam.

Det ryktas ju om en portabel spelkonsol oxå som ska lanseras 9 juni, iGame kanske? Men jag hoppas förstås att det är inbyggt i "iPhone 2"

Precis som när Steve Jobs skulle presentera iPhone gen1 så sa han att han skulle presentera 3 revolutionerande produkter. Det visade sig vara 3 i 1, musikspelare med touchknappar, telefon, internetmaskin.

Hur som helst har många stora spelföretag skrivit kontrakt med Apple. EA games, Electronic Arts, Sega, Gameloft och Freeverse med flera.

Här kommer även en lista på en del spel och program som släpps i juni via Appstore enligt ipodtouchfans.com:

1. Sega's Super Monkey Ball (Source: Apple Announcement)
2. Microsoft's Exchange / Push Mail, ect. (Source: SDK Announcement)
3. Official AOL Instant Messenger (Source: SDK Announcement)
4. Trism (Thanks Danls92)
5. Native iPhone TypePad (Source: Engadget)
6. Peggle (Source: Engadget)
7. Zuma (Source: Engadget)
8. Bejeweled (Source: Engadget)
9. Galaga (Source: Engadget)
10. Pac-man (Source: Engadget)
11. Flick Car (Source: CocoaTouch)
12. Cocoa Marbles (Source: CocoaTouch)
13. CocoaBot (Source: CocoaTouch)
14. Bug Bounce (Source: CocoaTouch)
15. EA's Spore (Thanks Danls92)
16. GameLoft is to release a few games in June (No specifics, however) (Source: MacWorld)
17. HermitWorks: Space Trader (Source: HermitWorks)
18. Simplify Media Mobile (Source: Simplify Media)
19. Llama Country (Source: Bright Games)
20. CrazyKart (Source: int13)
21. Sega's Sonic (Source: Unknown)
22. Adventure Gaming Excellence (Source: MacRumors)
23. Quake III Port (Source: Touch Podium)
24. Parallel Kingdom MMORPG (Source: MacRumors)
25. Pangea: Enigm (Source: MacRumors)
26. WingNuts Moto Racer (Source: Freeverse)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-31 02:56

Hoppsan..

International-Orders.com - International-Shopping - Powered by Go-Global - New Apple iPhone 3G V2 Pre-Order

Vet inte hur seriöst det här företaget är, men dom har i alla fall satt en prislapp på luren.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-31 03:06
Ursprungligen av peterl:

Hoppsan..

International-Orders.com - International-Shopping - Powered by Go-Global - New Apple iPhone 3G V2 Pre-Order

Vet inte hur seriöst det här företaget är, men dom har i alla fall satt en prislapp på luren.

Snacka om dyrt. Prislappen landar på $941 exklusive frakt för en 16GB telefon utan tillbehör!

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-05-31 18:14
Ursprungligen av shandar:

Snacka om dyrt. Prislappen landar på $941 exklusive frakt för en 16GB telefon utan tillbehör!

Tja...vad kostar en smartphone utan abb idag? Detta är alltså 6000 spänn och det är nog ungefär vad Iphone kommer att kosta utan abb i Sverige. Om den kommer utan abb.

Jo, men över $200 är ju förbeställningsavgift. Cirka €450 kostar telefonen utan tillbehör. Sen hur det står sig mot Apples priser (betvivlar att International Orders har ett fullkomligt korrekt pris) återstår att se.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-05-31 17:58

Spore skulle väl komma i September har EAs representant sagt? Har jag missat något?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-31 18:12
Ursprungligen av boris91:

Spore skulle väl komma i September har EAs representant sagt? Har jag missat något?

Är inte den variant som kommer till iPhone bara en avskalad variant av Spore? Det demo som uppvisades när Apple presenterade sitt SDK innehöll ju bara en variant av det första skedet av spelet. Jag tolkar det som att det är ett mini-spel som främst funkar som marknadsföring av riktiga Spore som folk sedan kan köpa till sin dator.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-05-31 18:16
Ursprungligen av vanilj:

Är inte den variant som kommer till iPhone bara en avskalad variant av Spore? Det demo som uppvisades när Apple presenterade sitt SDK innehöll ju bara en variant av det första skedet av spelet. Jag tolkar det som att det är ett mini-spel som främst funkar som marknadsföring av riktiga Spore som folk sedan kan köpa till sin dator.

Ja, och de sa ändå att den skulle komma i just September. Kan du ju höra själv i videon.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-31 18:29
Ursprungligen av boris91:

Ja, och de sa ändå att den skulle komma i just September. Kan du ju höra själv i videon.

Nej, då har du inte sett videon (Apple SDK Roadmap Event) för där nämner de inget om datum för någon release. Men nu har vi lämnat ämnet för tråden...

Ursprungligen av boris91:

Spore skulle väl komma i September har EAs representant sagt? Har jag missat något?

Jaha, min miss. Jag menade inte att alla spel och program skulle släppas i juni utan att dom skulle släppas på Appstore. Många av dessa kommer säkerligen inte i juni. My bad

Bevaka tråden