Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljud med & utan headset

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

är det bra jag eller har alla så här,

När jag har Headsetet i så får jag bara ringsignal i Headsetet, när jag inte har headset i så ringer telefonen normalt. Knappen på sidan för ljudlöst funkar inte som ljudlöst utan telefonen ringer friskt ändå.

Så som jag vill ha det är:
Mute knappen funkar (självklart)
Med Headset i ska telefonen ringa och ljud höras även för de som inte har headset i. (ska vara valbart)

Någon som känner till lösning kör 1.1.4 med WinPWN

Jag tycker också att telefonen borde spela ringsignalen i högtalarna även om headsetet är i. Händer inte helt sällan jag lyssnar på musik i lurarna, pausar den en snabbis för att göra något annat lite snabbt, och lägger ifrån mig luren. Då hinner självklart någon ringa eller smsa utan att man hör något. Jag minns inte säkert men jag har för mig att min har spelat signalen i högtalarna förut, kan dock isf inte fastställa när det slutat.

jag har för mig (det är så på min mobil) att det kan vara att man har mute på, pröva att ta bort mute, sätt i hörlurarna och be en kompis ringa till dig, så borde det låta BARA en gissning

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-05-21 23:53

För mig är det tvärt om. När jag lyssnar på musik i headsetet ringer telefonen precis som vanligt. Och det är irriterande, eftersom jag ofta pluggar i tysta läsesalar och vill lyssna på musik..

Hur gör ni?

Ursprungligen av wckd:

För mig är det tvärt om. När jag lyssnar på musik i headsetet ringer telefonen precis som vanligt. Och det är irriterande, eftersom jag ofta pluggar i tysta läsesalar och vill lyssna på musik..

Hur gör ni?

i sådana situationer är det väl bara sätta telefonen på mute? musiken hörs ju ändå

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-05-22 23:24

Kan det möjligtvis vara så att ni har satt ner ringaren till minimalt när ni har headset i?

Öppna telefonen.
Sätt i headsetet.
Skruva upp högtalarringvolymen med hjälp av volymknappen på sidan av telefonen.

1
Bevaka tråden