Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Aktivering av Hotmail?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

jag är nog det mest "noobiga" man kan bli angående iphone och allt som hör till. till saken nu iallafall, nu är det så att jag gärna skulle vilja aktivera min hotmail på iphonen. när jag väl kommer in i själva aktivering rutan så är det en mängd saker jag inte förstår mig ett dugg på. så skulle nån kunna ge en guide eller förklara kortfattat men så att jag som inte har en aning om förkortningar och dem engelska betekningarna kommer kunna förstå. tack på förhand.

/Oliver

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2008-05-23 22:27

du behöver en pop3/imap konto för att det ska fungera. mig veterligen har inte hotmail någon sådan tjänst, således får du använda dig av safari för att kolla hotmail.

//Tim

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-05-24 15:54

Först vill jag att du besöker denna hemsida, sedan går du in och läser den här guiden som förklarar hur du fixar Hotmail till din iPhone via Izymail. Dessutom finns det en grymt underskattad sökfunktion på 99.se, antalet trådar skulle minst halveras om folk använde den lite mer

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-05-24 16:10

Tog mig den lilla friheten att även översätta den guiden, då du nämnde att du hade svårt för de engelska beteckningarna:

1. Registrera ditt Windows Live Hotmail eller MSN Hotmail-konto med Izymail.
2. Välj "Inställningar" på din iPhone.
3. Välj "Mail"
4. Välj "Nytt Konto" under "Konton"
5. Välj "Annat"
6. Stanna kvar under fliken "IMAP"
7. Skriv ditt namn under "Namn"
8. Skriv in din mailadress under "Adress"
9. Skriv "IzyMail Hotmail" under "Beskrivning"

Under "Inkommande mailserver"
10. Skriv "in.izymail.com" under "Server"
11. Skriv nu in hela din mailadress under "Användarnamn" ([email protected])
12. Skriv in lösenordet till din mail under "Lösenord"

Under "Utgående mailserver"
13. Skriv "out.izymail.com" under "Server"
14. Skriv din mailadress under "Användarnamn" ([email protected])
15. Skriv nu in lösenordet till din mail under "Lösenord"

16. Välj "Avancerat"
17. Välj "_Sent" vid "Skickat"
18. Välj "_Trash" vid "Raderad brevlåda"
19. Se till att alternativet "Använd SSL" är avstängt under "Inkommande inställningar".
20. Se till att alternativet "Använd SSL" är avstängt under "Utgående inställningar".
21. Se till att "Lösenord" är valt under "Autentisering".

22. Kontot sparas genom att du går tillbaka till iPhonens home screen.

EDIT: Kan någon bekräfta att alternativen heter "_Sent" och "_Trash" under "Skickat" respektive "Raderad brevlåda" vid alternativ 17 och 18? Jag har Gmail och har därför inte satt upp ett sådant här konto själv.

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2008-05-26 19:05

Fixade min hotmail via izymail gratis (funkade finemang), men nu vill izymail att jag ska börja betala, såklart. Men det vill inte jag. Finns det något annat sätt att få sina "hotta" mail att funka i iPhonen? Förlåt om jag skriver på fel tråd nu. Jag är ny här

Ursprungligen av Sezzan:

Fixade min hotmail via izymail gratis (funkade finemang), men nu vill izymail att jag ska börja betala, såklart. Men det vill inte jag. Finns det något annat sätt att få sina "hotta" mail att funka i iPhonen? Förlåt om jag skriver på fel tråd nu. Jag är ny här

Det är ok men du kan väl söka?
Det är vad man ska göra innan man postar...

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2008-06-08 20:05

Jag trodde att jag sökt ordentligt, men tydligen inte, sorry

tack för alla svaren. men nu tänkte jag trampa lite på the plague. finns det verkligen nån tråd där det står om att få hotmail att fungera i iphone utan izymail. och nu vill jag inte höra, använd gmail, mycket bättre. utan jag har msn och då använder jag den hotmailadressen till allt möjligt, kändes bekvämare så:). så nu skriver jag här, finns det nåt annat sätt förutom izymail att få hotmail att fungera i iphone gratis?
tack på förhand.

Ursprungligen av OliverNordgren:

tack för alla svaren. men nu tänkte jag trampa lite på the plague. finns det verkligen nån tråd där det står om att få hotmail att fungera i iphone utan izymail. och nu vill jag inte höra, använd gmail, mycket bättre. utan jag har msn och då använder jag den hotmailadressen till allt möjligt, kändes bekvämare så:). så nu skriver jag här, finns det nåt annat sätt förutom izymail att få hotmail att fungera i iphone gratis?
tack på förhand.

Nej, för det går inte.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-15 00:49

Använd Gmail, mycket bättre.

Ursprungligen av Fexxe:

Använd Gmail, mycket bättre.

Håller med till 100%.

Gmail är det bästa som hänt sedan glödlampan uppfanns.:)

Hotmail är väl ändå ganska stenåldern vid det här laget.;)

Go Gmail go !:cool:

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-07-15 01:08

Jag vill inte låta elak, men vore det inte bättre att respektera OliverNordgren's beslut att inte vilja använda Gmail?

1
Bevaka tråden