Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Korg poly-800 Moog Slayer mod

Tråden skapades och har fått 64 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hej!

Jag bytte precis till mig en poly-800 och är väldigt sugen på att modda den. Har läst och lyssnat på den här Moog Slayer modden och den verkar enkel och nice.

Vad jag undrar om det är någon här som har gjort samma mod? Kunde vara trevligt att höra era åsikter.

Hepp!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-05-27 20:23

Här är det skrivet om lite tidigare:
http://www.99.se/syntar-s-nt/127831-modda-poly-800-a.html

Ja, jag har sett det inlägget, fattar dock inte om någon här verkligen har gjort modden!

Tänkte göra det ändå men det hade varit roligt och se några bilder eller höra några beskrivningar härifrån. Allt ser så förbannat lätt ut på moog slayer sidan. Skulle inte bli förvånad om man själv går och sabbar hela skiten!

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-05-27 22:47

Jag har köpt delarna men inte genomfört modden... En vän i Tyskland har gjort den och sa att den var fet.
Fick fel pottar och har inte tagit mig till elfa för att byta... ingen bil...
mvh
/HZA

Ok! Min elektronikengelska är knacklig. Vilka komponenter behövs och var köpte du dem? Var det på Elfa?

Modden verkar jäkligt nice, jag gillar cutoff filters överlag1

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-05-28 14:01

Två potentiometrar på 50k (logaritmiska 47K pottar)
Ett motstånd på 470 eller 510 Ohm. Och lite kabel förståss. De där "audio"pottarna var dock rätt dyra.

mvh
/H

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-28 14:37

En 50K log pot kostar 4:- på electrokit.se (art no. 40910049).
Mer än så ska du väl ändå inte behöva lägga?
Dyraste blir ju portot

Ursprungligen av zthee:

En 50K log pot kostar 4:- på electrokit.se (art no. 40910049).
Mer än så ska du väl ändå inte behöva lägga?
Dyraste blir ju portot

nej, priset blir 5 (fem, FEM, F E M) kronor med moms.
det blir ju en prisökning på totalt 2 (två, TVÅ, T V Å) kronor för en moogslayermod, jämfört med din prisuppgift.

Nästan så jag blev sugen på att gräva fram en 800 och modda. Har haft en två gånger men gjort mig av med den båda gångerna. Hehe. Men efter de resonanta demo-mp3orna från Atom så blev man lite sugen.

  • Medlem
  • 2008-05-28 15:00

Kan man enkelt modda andra parametrar? Typ Env?

  • Medlem
  • 2008-05-28 15:02

Min första synt är en poly800, och den finns fortfarande kvar men mår dåligt. En undran, finns det ett minnebatteri i p800?

  • Medlem
  • Staffanstorp
  • 2008-06-03 19:23
Ursprungligen av Steve:

Min första synt är en poly800, och den finns fortfarande kvar men mår dåligt. En undran, finns det ett minnebatteri i p800?

Japp. Öppna, titta och du bör hitta.

Jag har en gammal mkII som ligger nånstans. Rätt cool synth ändå. Kommer ihåg första gången jag testade en Poly800. Jag blev skitimpad av ett helikopterljud och att den hade seq...

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-06-04 17:49

motståndet

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-06-04 17:51

Typ mellan "strömmen" och potten.

Ursprungligen av Steve:

Min första synt är en poly800, och den finns fortfarande kvar men mår dåligt. En undran, finns det ett minnebatteri i p800?

Har stött på ett exemplar som inte hade minnesbatteri, då man inte kan missa var det skulle sitta (en rund batterisymbol med poler markerade) var det bara att löda på en hållare+minnesbatteri.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-28 15:13

YouTube - Broadcast Yourself.

Lyssna och se på lite Moog slayer mod

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-05-28 16:28

Ok jag köpte sådanna audio finpottar som rekomenderades, de kostade mer.Blev väl Huzzlad som vanlig, kanske var en tysk som rekomenderade... På de tidiga upplagorna finns inget minnes batteri men en plats för ett... Jag lödde dit ett och det funkar super! Slipper man fylla upp batteriluckan men massa tunga storbatterier.

mvh
/H

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2008-05-28 17:11

YouTube - korgpolyex800's Channel

den killen har lite grejer för sig med sin poly800/ex800

Tack för alla svar! Attans att det blev så mycket dyrare, de där två kronorna sabbade min budget....

Jag fattar dock inte riktigt var motståndet ska sitta?

Är förresten electrokit.se det bästa stället att handla på eller?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-06-02 22:06
Ursprungligen av consuelomagnus:

Är förresten electrokit.se det bästa stället att handla på eller?

Ja

Hmmm, jo det kanske det är.

Fan bristfälliga bilder för en amatör som mig!

  • Medlem
  • 2008-06-05 20:24

Öppnade min poly800 idag för att kolla vart trimpottarna sitter som skall demonteras. Kollade över innanmätet och vad hittade man då? Två motstånd som brunnit/smält? va faan har hänt där?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-18 14:50

kolla in det här då : Matrixsynth: Korg Poly-800 and EX-800 Hawk-800 Mod ... mums!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-12 15:38
Ursprungligen av inkinen:

kolla in det här då : Matrixsynth: Korg Poly-800 and EX-800 Hawk-800 Mod ... mums!

http://patrioticduo.tripod.com/hawk800/index.html

Finns även atomahawk mod med (länk ovan med) (demo nedan)

http://www.youtube.com/watch?v=1mOG5FsGLQA&feature=related

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2009-02-12 20:53
Ursprungligen av Dego:

Har beställt och sitter nu och väntar på leveransen som skall ske i slutet av februari. Sedan skall här lödas Imponerande att någon tar sig tid att tänka ut och göra om en gammal klassiker som P800 så här.

//JOJA

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-12 21:01
Ursprungligen av joja_x:

Har beställt och sitter nu och väntar på leveransen som skall ske i slutet av februari. Sedan skall här lödas Imponerande att någon tar sig tid att tänka ut och göra om en gammal klassiker som P800 så här.

//JOJA

Funderar på att beställa den själv Men har annat som ska slutföras innan. Posta gärna hur det går sen. Så blir jag din ödmjuke tjänare.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2009-02-12 21:12
Ursprungligen av Dego:

Funderar på att beställa den själv Men har annat som ska slutföras innan. Posta gärna hur det går sen. Så blir jag din ödmjuke tjänare.

Absolut, rapport kommer. Skall dokumentera så mycket det går, om inte annat för att kunna backa och se var jag klantade mig

Har läst igenom installations manualen och det verkar inte allt för krångligt. Skall bli kul. Att sedan sequencern kommer att fungera som på min Pro-One är ju grymt trevligt

//JOJA

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-18 15:11

Tufft men hur styr man alla de där nya parametrarna? Min kompis har moddat sin med 3 rattar vilket gjorde synten bra mkt roligare.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-07-18 17:23

Hehe. Modden är ju dyrare än synthen. Men det kanske gör den dubbelt så bra!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-08-06 23:15

sådärja, nu har jag realiserat moog slayer på min poly800! funkade strålande. nästa steg blir fm800-moden, och sen skall jag se vad man kan bygga till för roliga ingångar för att cv-styra njm2069 på olika sätt + skicka in audio.. rålit rålit!

Bevaka tråden