Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AVI till DVD?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tja!

Är det någon som vet vilket program man ska använda för att konvertera filmer till VIDEO_TS filer? Det ska helst vara gratis...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-02 11:50

ffmpegX
Borde fungera.

  • Medlem
  • Bjuv
  • 2008-06-02 14:17
Ursprungligen av JohnieWebdesign:

Tja!

Är det någon som vet vilket program man ska använda för att konvertera filmer till VIDEO_TS filer? Det ska helst vara gratis...

Jag brukar lägga in avi filen i iDVD och bränna ut.
kanske inte får bästa kvalit´e men det funkar rätt bra.

Hjälp mig snälla....

Hej har precis bytt till mac allt funkar kanon är verkligen jätte nöjd.
Men ett problem är som följer. På pc körede ja ett program som heter convertXtodvd som var så otroligt bra om man ladda hem en dvd rip på typ 1,4 gig fick plats 2 filmer på en skiva. Men det funkar inte på mac tyvärr eller??? Nån som vet nått liknande som är lika bra. Har toast men kvaliten blir dålig när den konventerar om så det funkar på min gammla dvd. Snälla hjälp mig..

Mitt bästa tips är att du köper dig en ordentlig DVD-spelare som klarar många fina format, eller köper en sån där Roxcore-mediaspelare på Kjell & C:o som man kopplar mot TV:n och kör med USB-minne. Jag tyckte jag såg att den mediaspelaren kostar 499:-, den hade även fjärrkontroll.

EDIT: http://www.kjell.com/content/templates/shop_main.aspx?catalog=120500&path=97000000,119000000,136000000

Senast redigerat 2010-01-21 00:27
1
Bevaka tråden