Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

motu 896hd strul

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-06-18 11:50

Har införskaffat lite nytt hardware till burken men stött på det obligatoriska krånglandet..

Gamla P4 2.8an och mitt motu 896hd funkade helt perfekt ihop och inga problem varken med installation eller användning. Men den nya dualcore 2 x 3.0mhz med nytt gigabyte moderkort vill inte alls. Följer manualen och testat både med original driver CDn och med nyaste drivers från motu's hemsida.

Hur jag än vrider och vänder på installationen till 896hd firewire kortet, så hittar burken bara "new hardware" även fast motu drivisarna finns i windows. Har en firewire hårddisk med som funkar perfekt så troligen är det inget fel på firewire't.

Börjar gå så långt att jag nog testar vista snart och ser om det kan hjälpa. Kör win xp pro förresten.

Som ni säkert förstår är jag ingen mästare på dessa djävulens avkommor datorer...O:-)
Någon som hört eller vet något?

Om du har möjlighet, testa att stoppa in ett Firewire PCI/PCIe kort och koppla på burken där. Det finns en risk att din 896HD inte gillar moderkortets inbyggda firewire.

1
Bevaka tråden