Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installer fungerar inte längre :(

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gotland
  • 2008-07-07 12:31

Det var för någon månad sen när jag uppdaterade installer på min iPhone fw 1.0.2 den först började strula. Först kunde jag inte installera eller uppdatera program, men det gick att avinstallera dem. Dagen efter hoppade installer bara ut när man öppnade den. Så jag beslöt mig för att ta bort installer.app i applications för att lägga in en ny från Installer.app Beta (lade den nya installer.app i applications filen), detta gjorde jag via winscp. Men det funkar inte någe vidare, iconen kommer upp och man klickar på den sedan står installer man bakgrundsbilden (utan att starta) i cirka 15sec sen hoppar den ur till menyn igen. Det verkar som den inte riktigt kommer igång. har jag lagt in det fel på något sätt?

Kan man köra om apptapp installer för 1.0.2 fast man redan haft installer och mobilen är upplåst osv?

/RoHHbiN

Senast redigerat 2008-07-07 14:15

1.0.2 är riktigt gammalt vid det här laget. Jag skulle rekommendera att du uppdaterar (eller rättare sagt återställer) telefonen till 1.1.4 och låser upp den, t.ex. med den här guiden om du kör Mac.

Det finns förstås en risk att något program du använt under 1.0.2 inte fungerar under 1.1.4.

  • Medlem
  • Gotland
  • 2008-07-07 13:53
Ursprungligen av Adrian B:

1.0.2 är riktigt gammalt vid det här laget. Jag skulle rekommendera att du uppdaterar (eller rättare sagt återställer) telefonen till 1.1.4 och låser upp den, t.ex. med den här guiden om du kör Mac.

Det finns förstås en risk att något program du använt under 1.0.2 inte fungerar under 1.1.4.

Jag vet att 1.0.2 är bra gammalt men har inte tyckte mig behöva uppdatera förens nu. Det är också ett av skälen till att jag vill ha installer för att kunna köra virginizer. Det verkar vara det smidigaste settet att göra en virginizer på. Tack för tipset men jag använder mig av windows.

/RoHHbiN

Ursprungligen av RoHHbiN:

Jag vet att 1.0.2 är bra gammalt men har inte tyckte mig behöva uppdatera förens nu. Det är också ett av skälen till att jag vill ha installer för att kunna köra virginizer. Det verkar vara det smidigaste settet att göra en virginizer på.

Jag vågar inte lämna några garantier, men jag har för mig att det är riskfritt att hoppa över virginizer numera. En återställning till 1.1.4 och sen PwnageTool eller WinPwn på det räcker. Jag gjorde alltid virginize förut, men jag kan nästa svära på att jag testat att hoppa över det på någon telefon och ändå framgångsrikt låst upp telefonen som 1.1.4.

Ursprungligen av RoHHbiN:

Tack för tipset men jag använder mig av windows.

Kör du Windows kan du använda dig av WinPwn, det är på vissa punkter ännu smidigare än PwnageTool (än så länge i alla fall, tills PwnageTool 1.2 kommer ut) och det finns en guide här på forumet för WinPwn och SwePhone.

  • Medlem
  • Gotland
  • 2008-07-08 10:30
Ursprungligen av Adrian B:

Jag vågar inte lämna några garantier, men jag har för mig att det är riskfritt att hoppa över virginizer numera. En återställning till 1.1.4 och sen PwnageTool eller WinPwn på det räcker. Jag gjorde alltid virginize förut, men jag kan nästa svära på att jag testat att hoppa över det på någon telefon och ändå framgångsrikt låst upp telefonen som 1.1.4.

Kör du Windows kan du använda dig av WinPwn, det är på vissa punkter ännu smidigare än PwnageTool (än så länge i alla fall, tills PwnageTool 1.2 kommer ut) och det finns en guide här på forumet för WinPwn och SwePhone.

Var det inte så att det kom två verisioner av anysim till 1.0.2 och den "nyaste" verisionen så behövde man inte köra virginizer på eller är jag helt fel ute?
Men går det inte att få in installer på något smidigt sett igen för att vara på den säkra sidan och köra en virginiz.

Tack för länken Adrian B

/RoHHbiN

Senast redigerat 2008-07-08 11:34
Ursprungligen av RoHHbiN:

Var det inte så att det kom två verisioner av anysim till 1.0.2 och den "nyaste" verisionen så behövde man inte köra virginizer på eller är jag helt fel ute?

Jag är inte helt säker på hur turerna gick då, men min poäng var att även på de telefoner som tidigare behövde en virginize (dvs som t.ex. körde den ursprungliga unlock.app) så kan man hoppa över det och bara återställa till 1.1.4 och sen köra pwnage/winpwn. Men jag kan förstås inte lova något.

Ursprungligen av RoHHbiN:

Men går det inte att få in installer på något smidigt sett igen för att vara på den säkra sidan och köra en virginiz.

Jo, om du lyckas få in Installer igen så kan du förstås göra så.

  • Medlem
  • Gotland
  • 2008-07-08 11:25
Ursprungligen av Adrian B:

Jag är inte helt säker på hur turerna gick då, men min poäng var att även på de telefoner som tidigare behövde en virginize (dvs som t.ex. körde den ursprungliga unlock.app) så kan man hoppa över det och bara återställa till 1.1.4 och sen köra pwnage/winpwn. Men jag kan förstås inte lova något.

Jo, om du lyckas få in Installer igen så kan du förstås göra så.

Då är frågan hur man skall lyckas få in installer igen. Har testat att lägga in en ny installer.app i aplications vi winscp men utan några framgångar. Kanske att jag lägger den fel?
Sedan har jag funderat på om apptapp till 1.0.2 skulle fungera om man kör det igen eller om något händer?

/RoHHbiN

Ja, jag kan inte svara på den biten, frågan är om du kommer att få så mycket andra svar heller, de flesta har nog gått vidare till nyare versioner. Men kolla lite i gamla diskussioner, liknande frågor har varit uppe förut har jag för mig.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-08 16:00

Uppdatera till 1.1.4. Om du inte vill det prova dig fram. Som Adrian har skrivit det så har dom flesta gått över till 1.1.4 och har ingen lust eller vet inget om 1.0.2 mer.

//Rob

  • Medlem
  • Gotland
  • 2008-07-08 17:24
Ursprungligen av Robo-X:

Uppdatera till 1.1.4. Om du inte vill det prova dig fram. Som Adrian har skrivit det så har dom flesta gått över till 1.1.4 och har ingen lust eller vet inget om 1.0.2 mer.

//Rob

Jag skall övergå till 1.1.4 delvis därför jag startade denna tråden så ja gkan få tillbacks installer och göra en virginizer. Om ingen vet säkert att man itne behöver gör det om man återställer upp till 1.1.4 och sedan kör winpwn.

/RoHHbiN

Om du vågar leva farligt så hoppa över virginize...

Eller kolla runt på nätet hur andra gör. T.ex. på Hackint0sh forum.

  • Medlem
  • Gotland
  • 2008-07-09 12:51
Ursprungligen av Adrian B:

Om du vågar leva farligt så hoppa över virginize...

Eller kolla runt på nätet hur andra gör. T.ex. på Hackint0sh forum.

men det borde väl gå att imstallera om apptapp eller gör det något mer än att installera installer?

/RoHHbiN

Kanske, jag minns inte exakt vad AppTapp gör, du får väl testa i så fall, eller kolla på nätet.

Hallå! Sitter i samma sits som du, har en 1.0.2 och vill uppdatera den. Har heller inte installer inlagt på telefonen...
Men hur har det gått för dig? Lyckades du lösa det? Och hur gick du då tillväga??

  • Medlem
  • Gotland
  • 2008-07-19 20:50
Ursprungligen av winthern:

Hallå! Sitter i samma sits som du, har en 1.0.2 och vill uppdatera den. Har heller inte installer inlagt på telefonen...
Men hur har det gått för dig? Lyckades du lösa det? Och hur gick du då tillväga??

Skönt att höra att man inte är ensam om detta.
Jag har testat att lägga in installer via winscp, dock utan några större framgångar. Funderat på att helt enkelt köra om apptapp till 1.0.2 det tror jag personligen skulle lösa problemet.

Mvh Robin

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-08-18 14:08

hallå

hur har det gått för dig ? har du lyckats fixat problemet ?
ja har också 1.0.2 och det har slutat fungera för mig.
mvh jocke

jag skulle uppdatera till 1.1.4 om jag va du ,alla program som finns till 1.0.1 finns nu i 1.1.4 installer fast mycket mer förbättrad. jag själv är uppe i 2.0.1 . har cydia, installer och appstore. allt som inte finns i installer finns i appstore och alla apps från appstore finns på nätet crackade och gratis

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-08-25 15:47

okej, men det där har ja löst

lyckades få installer att funka och sedan gjorde jag en virginize.. och nu har ja också FM 2.0.1. det löste sig tillslut (:

1
Bevaka tråden