Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ja e så jävla glad idag!

Tråden skapades och har fått 3729 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Goflorp:

Hittade en riktigt rolig grupp foton på Flickr.

Tack du gjorde mig mycket gladare

Jag har bestämt mig för att vänta, bättre att använda tiden till att plugga.. tänkte nästan jag skulle slå in den, så jag får öppna som ett paket när det kommer!

Men om de nu skickar ett meddelande till Apple och de låser upp den, vad är det då jag måste betala 350kr på posten för att få ut?
Tar det verkligen två veckor..känns som en evighet...

Jag är inne på den tredjedagen med att vara inomhus pga för en förkylning. Detta är dock den första dagen jag är nog frisk för att kunna göra ngt jag tycker är kul - nämligen baka. Har fått en liten beställning o fn står sats nr 2 på jäsning, borde kunna göra en tredje också

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2011-11-11 17:54

min anställda behövde en ny telefon. Logiskt sett så får hon min ett år gamla iPhone 4 och jag gick och beställde mig en 4S istället. Happy days

Ursprungligen av andas:

min anställda behövde en ny telefon. Logiskt sett så får hon min ett år gamla iPhone 4 och jag gick och beställde mig en 4S istället. Happy days

somliga har tur minsann

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

somliga har tur minsann

och vissa vill inte ha en mobiltelefon på jobbet, har det inte heller (och då kan ingen ringa mej).

Klart bästa dagen på jobbet på länge!! stor skillnad mot gårdagen... och nu är det helg!!! Yeah!

Ursprungligen av LCR:

och vissa vill inte ha en mobiltelefon på jobbet, har det inte heller (och då kan ingen ringa mej).

Klart bästa dagen på jobbet på länge!! stor skillnad mot gårdagen... och nu är det helg!!! Yeah!

Hur dubbel-gillar man?

http://www.99.se/99lounge/278214-hjalp-med-detaljer-kring-tatuering-8.html#post2035005

Men inte bara det! Idag så skaffade jag ett mikrosimkort så att jag kan använda min nya iPhone 4 och hämtade ut mitt nya objektiv. 111111 var en riktigt bra dag för mig.

Det enda smolket i bägaren var att jag inte fick till mitt experiment med självlysande såpbubblor, men det är ett ämne för en annan tråd...

Mina föräldrar kunde inte motstå en ny hund (Zeb do ett par år sedan) och det blev en till Schäfer! En två-åring från Dalarna!

[ATTACH="CONFIG"]31075[/ATTACH]

Så glad man kan bli av tv, när den visar rätt saker.

Ni som har BBC Entertainent, missa inte Wonders Of the Solar System
med professor Brian Cox.

Tro nu inte att Brian är en gammal flintisgubbe med colabottnar och utstående öron.
Han är en av Englands sexigaste, all smiles och har ett sätt att prata som gör att man blir sådär trollbunden, lite som David Attenborough kan göra.

Serien är färsk, fantastiska bilder och man sitter som skruvad i soffan.

Min granne har som en fullständig off-topic faktiskt träffat Brian Cox....
...hon visste inte vem det var...

Jag är upprymd av att ha skrivit av min kritik mot vad som händer i min kurs i skolan på min blogg.

Ibland sitter man på lektionen och hatar att man har mer koll på begreppen än läraren och jag har varit frustrerad över hur jag inte kunnat sammanfatta var problemet ligger. Men nu fick jag ner det och det blev det till o med två inlägg... KLARA

Senast redigerat 2011-11-12 09:28
  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2011-11-12 08:07

2x4 GB mer minne i min iMac 27" i7 late 2009. Stoor skillnad med 12 istf 4. Nu är jag mycket gladare

  • Medlem
  • 2011-11-12 12:10

En fullmatad dag på Viasat Motor med både F1-kval och Porsche Carrera Cup.

Ursprungligen av Dalle:

En fullmatad dag på Viasat Motor med både F1-kval och Porsche Carrera Cup.

Och GP2! Där Marcus körde upp sig från 13e till 4e plats i morgonens race, icke att förglömma.

...för att det finns fler som älskar motorsport, men som inte skriver en massa resultat eftersom jag alltid ser tävlingarna i efterhand.

Har fortfarande inte sett sista MotoGP tävlingen från Valencia då jag haft alldeles för mycket att göra under veckan. Hinner inte ens se BBC's free practice sessions 1, 2 och 3, men kvalet ska jag se!! Förhoppningsvis i kväll...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-12 14:23

Jag är så jävla glad idag för att min Moccamaster brygger Stockholms bästa kaffe och jag behöver det nu

Ursprungligen av stile:

Jag är så jävla glad idag för att min Moccamaster brygger Stockholms bästa kaffe och jag behöver det nu

Nu står inte min Moccamaster i Stockholm rent tekniskt så det får gå...

Upptäckt "persimonen", sicken frukt!

Knallorange, full med nyttigheter, man behöver inte skala den, smakar sött, inget skräp över.
Stor som ett Äpple... mättar. Gött om vitamin C.

Hittar faktiskt inga nackdelar alls.

Priset då? Tja, lokala ICA hade drajv , 4st för 10:-

Ur Kaki (som den heter egentligen) har Sharon utvecklats, främst för att Kaki kan innehålla garvsyra
som omogen frukt - vilket smakar fan...

Ursprungligen av Goflorp:

Upptäckt "persimonen", sicken frukt!

Knallorange, full med nyttigheter, man behöver inte skala den, smakar sött, inget skräp över.
Stor som ett Äpple... mättar. Gött om vitamin C.

Hittar faktiskt inga nackdelar alls.

Priset då? Tja, lokala ICA hade drajv , 4st för 10:-

Ur Kaki (som den heter egentligen) har Sharon utvecklats, främst för att Kaki kan innehålla garvsyra
som omogen frukt - vilket smakar fan...

Håller med, mycket god.

Ursprungligen av Goflorp:

Upptäckt "persimonen", sicken frukt!

Knallorange, full med nyttigheter, man behöver inte skala den, smakar sött, inget skräp över.
Stor som ett Äpple... mättar. Gött om vitamin C.

Hittar faktiskt inga nackdelar alls.

Priset då? Tja, lokala ICA hade drajv , 4st för 10:-

Ur Kaki (som den heter egentligen) har Sharon utvecklats, främst för att Kaki kan innehålla garvsyra
som omogen frukt - vilket smakar fan...

Om man är kines och råkar besöka exempelvis 北京理工大学 precis den här tiden på året så skäms man inte för att klättra i parkens träd för att palla nämnda frukt.

Men den är ganska kladdig att äta "för hand" om man är utomhus.

Abu Dabi, varv 1 kurva 2

För första gången sedan... hm, aldrig, har jag en arbetskamrat som älskar Mac och svär åt PC!!!

Vi har ett antal PC med Windows 7 (visserligen bättre än Windows Vista) och killen flippade ur "I fucking hate PCs, Macs never do this!!"

Aldrig tidigare har jag jobbat med någon som OCKSÅ älskar Mac/hatar Windows. Jag har alltid varit ensam oavsett om det var på universitetet eller på olika dokumentationsjobb. Bara när jag drev eget företag var alla anställda (en) överens om att det var Mac som gällde...

Min iPhone visar sig vara upplåst, bra början på dagen!!! YEEEEEEY!!!

Har inte hämtat ut någon kod.. borde man låta den gå i retur eller kan telefonen låsas igen då? :S

Ett sidospår har brutits ut till en egen tråd:
http://www.99.se/upplasning-jailbreak/291311-kod-upplasning.html

Även om vi är i Loungen, där det är ganska högt i tak, så behöver man inte sväva ut i så långa sidospår.

/Mod

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2011-11-17 12:15

I dag så klarade jag C-kortet! På första försöket. Fyfan vad bra jag är

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-11-17 12:44

Grattis, bra jobbat!

Ursprungligen av MatsOlov:

I dag så klarade jag C-kortet! På första försöket. Fyfan vad bra jag är

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-11-17 22:37

Idag skrevs det papper, och numer är man husägare!

Ursprungligen av Drakfot:

Idag skrevs det papper, och numer är man husägare!

Hu!

  • Medlem
  • International user
  • 2011-11-18 15:47
Ursprungligen av Drakfot:

Idag skrevs det papper, och numer är man husägare!

[ATTACH="CONFIG"]31138[/ATTACH]

Du har levt 2x15 år. Huset kostade 1.500.000 kr. Å det var ditt 1.500e inlägg

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-11-18 20:07

haha, ja jävlar ja! Allt stämmer, förutom priset på huset

Ursprungligen av Yes:

Du har levt 2x15 år. Huset kostade 1.500.000 kr. Å det var ditt 1.500e inlägg

Bevaka tråden