Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips på intressanta appar i App Store

Tråden skapades och har fått 504 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av zinned:

Jag skrev ovanstående från min iPad. Det är ju något väldigt fel om den kostar pengar minut ett, är gratis i minut två, för att sedan kosta pengar i minut tre.

Kan ju vara lite buggigt/latency när den ska gå tillbaka till att kosta pengar?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-10 08:26

Jag laddade ner den från iTunes via datorn, kan det vara någon "bugg" som gör att det bara går att ta ner den via iTunes i datorn (jag vet att det verkar märkligt men märkligare saker har hänt...).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-10 08:30

jag kollade också igår med både OS X och iOS. 38 kr överallt. Skumt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-10 08:32
Ursprungligen av oskard:

jag kollade också igår med både OS X och iOS. 38 kr överallt. Skumt.

Helt galet, det borde finnas någon logik i det åtminstone... Förhoppningsvis så löser det sig så ni också kan ladda ner den gratis.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-10 08:36

Inte för att 38 kr är nån oöverkomlig summa, men nu har det ju blivit en principsak!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-06-10 15:13
Ursprungligen av oskard:

Inte för att 38 kr är nån oöverkomlig summa, men nu har det ju blivit en principsak!

Lite så, jag tycker mig se ett problem här...lite buggigt iaf.

Ladda ner underbara musikprogrammet Thumbjam nu, bara 7 spänn!
Inkluderar 80 (!) olika instrument...
Väldigt lättanvänt men ändock superavancerat!
ThumbJam | Musical Instrument Platform for iPhone, iPad, and iPod Touch

Ursprungligen av ErrkaPetti:

Ladda ner underbara musikprogrammet Thumbjam nu, bara 7 spänn!
Inkluderar 80 (!) olika instrument...
Väldigt lättanvänt men ändock superavancerat!
ThumbJam | Musical Instrument Platform for iPhone, iPad, and iPod Touch

Laddar ner nu, ser spännande ut!

Ursprungligen av Capeman:

Laddar ner nu, ser spännande ut!

Glöm ej att du får ladda ner ytterligare instrument och loopar innefrån programmet... Många missar det...
visst är det ett suveränt musikprogram? Instrumentljuden är dom mest välljudande på iPaden, och står sig väl gentemot avancerade desktopprogram!
Utvecklaren Jesse har efter flera års hårt arbete skapat någon stort. Riktigt stort! Köp!

  • Medlem
  • International user
  • 2012-06-24 21:47

Launch Center Pro, Launch Center Pro för iPhone 3GS, iPhone 4, iPhone 4S, iPod touch (tredje generationen), iPod touch (fjärde generationen) och iPad i iTunes App Store

Man kan nog få upp hastigheten på lite vanliga saker genom den.
Dock borde det vara inbyggt i iOS.

Ursprungligen av zappee:

Launch Center Pro, Launch Center Pro för iPhone 3GS, iPhone 4, iPhone 4S, iPod touch (tredje generationen), iPod touch (fjärde generationen) och iPad i iTunes App Store

Man kan nog få upp hastigheten på lite vanliga saker genom den.
Dock borde det vara inbyggt i iOS.

Är den bra? Läser man recensionerna i App Store så verkar den väldigt begränsad.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-06-24 22:36
Ursprungligen av keptang:

Är den bra? Läser man recensionerna i App Store så verkar den väldigt begränsad.

Beror lite på vad man använder för appar. Här finns en lista på supportade appar, App Cubby • Hand Crafted iPhone Apps - Launch Center • Supported Apps and Actions, och vad man kan hitta på.

Ursprungligen av zappee:

Beror lite på vad man använder för appar. Här finns en lista på supportade appar, App Cubby • Hand Crafted iPhone Apps - Launch Center • Supported Apps and Actions, och vad man kan hitta på.

Tack, tar och testar den.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-07-06 17:27

Måste bara belysa iOS appen Quick Brightness som just idag är gratis.
I appen ställer man in två ljusstyrkor, en svag och en start. När du sedan klickar på appens ikon byter du den mellan halv och helljus.

Perfekt då ljusbehovet nattetid/vid tv eller vid frukostbordet skiljer sig avsevärt.

(Vill man ändra nivåer går man in i Inställningar->Qbright)

Nu när jag legat lite sjuk på inledningen av semestern har jag äntligen fått lite tid till att fördjupa mig i en del iOS-appar med lite högre tröskel in i.
En av dom apparna är Adobes Photoshop Touch...
Helt plösligt efter mer är sju månaders sporadiskt användande har jag insett att PS Touch är fenomenalt! Jag har ganska stor och lång vana av Photoshop i desktopmiljö (funnits där i datorn sedan 1993 i otal olika versioner), och hade ganska stor koll trodde jag på vad PS Touch kunde erbjuda min iPad... Men på iPad 3 blev allt annorlunda. Hittade dessutom Russell Browns utmärka tuto-videos när jag sökte mer omfattande information om PS Touch.
Ladda ner och testa alla ni som är grafiskt/fotointresserade, för framtiden är redan här! Nu är det ju tyvärr stor skillnad på stora Photoshop och Tabletversionen i dagsläget, men, våra iPads Androider och Win8-plattor kommer bli prestandamonster med utsökt mjukvara för många tunga arbetsuppgifter framöver...
Titta bara på hur långt alla musikprogram till iPad kommit i dagsläget. Häpnadsväckande!

På tal om Adobe Photoshop, någon som missat gurun Bert Monroys enorma handritade Photoshopbild på 750000 lager över New Yorks Time Square?
Bert jobbade heltid med denna enda bild i fyra (!) år... Geekvarning;-))
Sök på Bert Monroy!

Någon som fortfarande missat Propellerheads häftiga musik-App Figure till iPhone/iPad?
roligare kan du ALDRIG få för sju (7) spänn SEK...!

känns som detta svenska mjukvaruföretag har fått en stor reviveal iom denna App (och släppet av Reason 6.5 till Mac/Win)...
ni som missat Figure, ladda ner, ladda batterierna, dra på bra er lurar och låt er sugas in i Figures massiva upplevelsevärld! Top Notch!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-07-11 09:55
  • Medlem
  • Uppsal
  • 2012-07-16 17:52

{app} Rage of Bahamut

Tjo!

Har själv precis hittat ett grymt kul spel på telefonen. Det perfekta upplägget av "trading" i spelet gör att det kittlar i min gamla diablo 2-nerv. Spelet heter: Rage Of Bahamut.

Ladda ner å testa på din telefon. Sjukt beroendeframkallande spel där trading kommer ge dig oändligt mycket roligt! Rekommenderas varmt! Använd min referral-kod efter spelets tutorial så får du rejält med bonuspengar i början (även jag får en liten bonus). Koden är: svu01529

Messa mig gärna ingame på heskla10 om du vill, så kan jag bjuda in dig till min order/guild! Spelet blir roligast när man nått lvl 10, då kan man börja trada etc...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-07-19 13:50

Nu har jag inte provat spelet i fråga som är en uppföljare. Dock så spelade jag del ett av Fieldrunners när det kom och det var ett av de första spelen jag laddade ner till min iPhone 3G när jag köpt den, och jag spelade det mycket! Nu finns Fieldrunners 2!

Jag ska prova det senare i kväll när jag får en stund över.

Fieldrunners 2 för iPhone 3GS, iPhone 4, iPhone 4S, iPod touch (tredje generationen), iPod touch (fjärde generationen) och iPad i iTunes App Store

Edit: Har provat lite snabbt, riktigt kul och beroendeframkallande tower defense.

Senast redigerat 2012-07-19 19:41
Ursprungligen av joakimo:

Nu har jag inte provat spelet i fråga som är en uppföljare. Dock så spelade jag del ett av Fieldrunners när det kom och det var ett av de första spelen jag laddade ner till min iPhone 3G när jag köpt den, och jag spelade det mycket! Nu finns Fieldrunners 2!

Jag ska prova det senare i kväll när jag får en stund över.

Fieldrunners 2 för iPhone 3GS, iPhone 4, iPhone 4S, iPod touch (tredje generationen), iPod touch (fjärde generationen) och iPad i iTunes App Store

Suveränt, köps på en gång. Tack för tipset.

edit: Crap! Finns inte till iPad ännu.

Senast redigerat 2012-07-19 15:16
  • Avstängd
  • 2012-07-19 18:04

Fråga... kan man inte dela upp den här tråden i två trådar:

ProgramApps
AppSpel

Dödens ointressant att vada genom tips för spel när man inte är intresserad av dom och motsatsen borde väl också vara sann för dom som mest gillar spel?

Avid Studio för iOS ägs numera av Corel och är omdöpt till Pinnacle Studio - och just nu helt gratis.

Ursprungligen av Capeman:

Avid Studio för iOS ägs numera av Corel och är omdöpt till Pinnacle Studio - och just nu helt gratis.

Länk? Hittar det inte.

Ursprungligen av theplague:

Länk? Hittar det inte.

Pinnacle Studio for iPad 2 Wi-Fi, iPad 2 Wi-Fi + 3G, iPad (3rd generation), and iPad Wi-Fi + 4G on the iTunes App Store

Jaha det var enbart för iPad. Sökte på iPhonen, därav ingen träff.

Mobile Mouse! Är riktigt bra när man kör med Apple tv! Sjukt nice!

Ursprungligen av Ludde57:

Mobile Mouse! Är riktigt bra när man kör med Apple tv! Sjukt nice!

Hur fungerar det mot Apple TV? Hur är det bättre än fjärrkontrollen eller appen Remote? Använde själv Mobile Mouse när jag hade en Mac mini till TVn och då var det kanon.

Jag uttryckte mig nog lite klumpigt, styr den via datorn. Men man får upp VLC och alla program man behöver i den. Sorry!

För den fotointresserade kan jag nämna att i och med senaste uppdateringen av Adobe Photoshop Touch för iPad kan programmet hantera bilder upp till 12 megapixel (4000x3000)!

Äntligen!

Photoshop Touch är förövrigt riktigt riktigt användbart. Sök upp dom olika demovideos som Russell Brown på Adobe lägger upp med jämna mellanrum...
Man bör kolla dessa för att förstå den riktiga arbetsordningen för/på bilder...

Med andra ord; Photoshop Touch är ett kanonprogram!

Är man det minsta intresserad av ljud, synthar eller plinka piano/keyboard skall man genast köpa Magellan Analog Synth för iPad!

super-maxad synth-app som har feta härliga ljud!
snygg, stabil, omfattande, mästerverk! Tar iOS-plattformen ytterligare ett steg till total självständighet från desktop/laptopbehov...

38:- är gratis för detta härliga musikprogram. 250 presets följer med, och det är superenkelt att göra egna.
inbyggd sequencer också i retrostil...

köp! Gynna företag som visar varför iOS är överlägset Android i dagsläget!

Bevaka tråden