Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla iPod touch-ägare som väntar på 2.0-uppdateringen...

Tråden skapades och har fått 125 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-07-10 15:34

Det kanske finns fler som jag - som ivrigt väntar på 2.0-uppdateringen till touchen...

Bevaka i så fall tråden och skriv något så fort den dyker någonstans så får vi alla snabbt besked om att den är ute. Eller skriv om ni hittar något annat relevant...

  • Medlem
  • Varberg
  • 2008-07-10 16:37

2.0 uppdateringen kan hämtas manuellt här

Sorry, såg att det var iPhone länken...

Senast redigerat 2008-07-11 16:13
  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-07-10 16:39

Det är väl bara för iPhone, eller?

  • Medlem
  • Gotland
  • 2008-07-10 16:41

Seriöst, lägg för helskotta inte ut länkar innan de är bekräftade. inte roligt att bricka sin iPhone/touch.

Finns de på Macworld.com som håller på och testar ifall det är skarp version. Men till denna minut ser jag inte att den är bekräftad. Det tar bara några timmar till, så håll er till tåls innan Apple släpper den officiellt.

Sen kommer den varken funka att bara ladda ner för touch användarna, ni måste betala för den.

hackade iPhones blir brickade av den..

Ursprungligen av rk:

Det är väl bara för iPhone, eller?

Ja, prova inte att installera den.

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2008-07-11 09:29

inann helgen

Var tusan är uppdateringen? Måtte man få den innan helgen!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-07-11 10:05
Ursprungligen av epkdakn:

Var tusan är uppdateringen? Måtte man få den innan helgen!

Ja, den får gärna komma i eftermiddag så man "hinner" jobba lite innan...

Men å andra sidan kan man ju fördriva tiden med att surfa runt i App Store. Jesus, vilken succé AS kommer att bli! Allt är ju gratis eller nästan gratis. 75:- är det dyraste jag har hittat hittills. Nintendo DS kommer nog att klara sig men PSP kan ju lägga ner tillverkningen med en gång...!

Ursprungligen av rk:

Ja, den får gärna komma i eftermiddag så man "hinner" jobba lite innan...

Men å andra sidan kan man ju fördriva tiden med att surfa runt i App Store. Jesus, vilken succé AS kommer att bli! Allt är ju gratis eller nästan gratis. 75:- är det dyraste jag har hittat hittills. Nintendo DS kommer nog att klara sig men PSP kan ju lägga ner tillverkningen med en gång...!

Nja, spelen på iPhone/iPod kommer inte vara av samma typ som PSP. Du kommer knappast se ett God of War som funkar bra. Faktiskt är det mer DS-typen av spel som jag kan se funka bra på iPhone/iPod.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-07-11 10:59
Ursprungligen av Johan Nilsson:

Nja, spelen på iPhone/iPod kommer inte vara av samma typ som PSP. Du kommer knappast se ett God of War som funkar bra. Faktiskt är det mer DS-typen av spel som jag kan se funka bra på iPhone/iPod.

Du har helt rätt vad gäller kvaliteten (upplösning/svårighetsgrad etc) på spel men jag tänkte mer på DS och PSP ur ett prylperspektiv. Det känns som om DS (och även Gameboy ännu) är en pryl som funkar för ungar (och till viss del för vuxna) att slita och slänga runt med överallt i alla väder. Jag tycker mig däremot se väldigt få PSP "på stan" överlag.

Touchen är bättre än PSP på allt, förutom spel där PSP är en mer avancerad apparat. Om man framöver ska köpa en ny maskin och ska välja mellan DS, PSP och touch (när App Store slagit igenom på bred front) så skulle iaf jag välja en billig DS om det är ungarna som ska spela i vått och torrt men en touch om den ska göras något mer/annat. Att kunna spela mer avancerade spel på "resande fot" (läs PSP) tror jag generellt är förloraren, det kan man göra hemma. Den möjligheten (avancerade spel) är det jag skulle prioritera bort först... Mina fem cent...

Nog om det... Smart att man kan ladda ner programmen innan, tänkte inte på det. Laddar nu för fullt....:)

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-07-11 11:22
Ursprungligen av rk:

Ja, den får gärna komma i eftermiddag så man "hinner" jobba lite innan...

Men å andra sidan kan man ju fördriva tiden med att surfa runt i App Store. Jesus, vilken succé AS kommer att bli! Allt är ju gratis eller nästan gratis. 75:- är det dyraste jag har hittat hittills. Nintendo DS kommer nog att klara sig men PSP kan ju lägga ner tillverkningen med en gång...!

OmniFocus är det dyraste hittills och kostar 149 kr

Ursprungligen av nllub:

OmniFocus är det dyraste hittills och kostar 149 kr

Dyrast som du köpt, eller dyrast du hittat?
Jag hittade ett väderprogram för piloter, ForeFlight Mobile som kostar 519:-.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-07-11 11:55

Nä det lär väll mer vara som när January Software Update släpptes, alltså det komer upp en sida som frågar om man vill köpa uppdateringen.

Ursprungligen av Johan Nilsson:

Dyrast som du köpt, eller dyrast du hittat?
Jag hittade ett väderprogram för piloter, ForeFlight Mobile som kostar 519:-.

Okej det var lite dyrare Har inte köpt något ännu, inte förens jag har uppdateringen..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-10 20:15

Kommer ni att jailbreaka eran touch? Det känns lite onödigt när appstore finns eller? De enda som skulle vilja jailbreaka borde ju vara de med iphone utan abonnemang så att säga, eller har jag fel?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-07-10 20:40
Ursprungligen av Luken:

Kommer ni att jailbreaka eran touch? Det känns lite onödigt när appstore finns eller? De enda som skulle vilja jailbreaka borde ju vara de med iphone utan abonnemang så att säga, eller har jag fel?

Nej, du har nog rätt. Anledningen till att man jailbreakade var ju för att kunna installera de program man ville. Nu kan man ju det. Det känns som om mesta kring touchen (och iPhone) har fallit på plats iom 2.0. Jag tänker i alla fall bara hämta hem 2.0 och installera det rakt av utan hack.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-10 20:43

Tror jag gör det med, för det är ju ett jäkla bök när man måste sitta o hacka den varje gång, så när man har suttit ett bra tag så funkar de inte o man får börja om..

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-07-10 20:45

.. men har man iPhone så är det ju lite annorlunda med tanke på att hacket inte lär släppas direkt. Är ju trist att inte kunna ringa med den om man uppdaterar.
Vilken tur att man bara har en touch

Jag har just nu 13 program som bara sitter där på datorn och väntar på en uppdatering av min touch.

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2008-07-11 10:30

Är nyfiken på iTunes fjärr programet. Antar att det kommer fungera över wifi annars vore det ju löjligt. Hoppas då bara att man inte måste ha apples router. Sitter med en linksys (shame on me).

hur får man tag på den där 2.0 då när den kommer ut eller kommer det bara att poppa upp en sån där ruta där dom frågar om man vill uppgradera den som det gjorde med 1.1.4 ?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-07-11 14:30

Hm. Verkar vara på G! Apple - iPod touch - App Store

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-07-11 14:36

Det går att trycka in ett "se" också...

Apple - iPod touch

Snart så...!

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-07-11 14:38

jepp såg det precis

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-07-11 14:40

Nu finns 2.0 i iTunes när man kopplar in touchen men det går inte att ladda hem det än... Snart....!!!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-07-11 14:41
Ursprungligen av rk:

Nu finns 2.0 i iTunes när man kopplar in touchen men det går inte att ladda hem det än... Snart....!!!

Nu försvann det i iTunes...:(

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-07-11 14:45

Mm den diskussionen gick nyss på Macworld också. Vissa får upp den ibland..

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-07-11 15:16

Nu har jag 2.0 igen i iTunes. Det går fortfarande inte att ladda ner dock....

Jag får upp den nu, dock när jag trycker "Jag vill veta mer" kommer detta:
Vi kunde inte utföra din iTunes Store-begäran.
iTunes Store är inte tillängligt för tillfället. Försök igen senare.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-07-11 15:45

Det går fram och tillbaka hela tiden. Ibland får jag upp 2.0, ibland inte. Nu får den komma snart. Det är ju snart dags att gå iväg för efter jobb-ölen och då kan man ju inte sitta här och klicka på "Uppdatera"...

Vad tror ni? Får vi den idag eller inte?

Jag hoppas den kommer snart.. Ska tyvärr inte på en efter-jobb-öl utan börjar snart jobba. Och då måste jag ju ha nåt att göra

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-11 15:55

Hoppas på att få den idag.. Btw, måste man ha uppdaterat till 1.1.4 för att man ska kunna installera 2.0?

Bevaka tråden