Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PwnageTool 2.0 släppt! Fungerar på iPhone 3G

Tråden skapades och har fått 415 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • San Francisco
  • 2008-08-12 12:41
Ursprungligen av padre:

Hej!

Jag har en Iphone 3g på väg hem från USA. Själv har jag ett abonnemang hos "3", kan jag på något sett få telefonen att funka med mitt sim kort??:tveksam:

tacksam för svar!

/andré

nope inte än, dom jobbar väl på det men det verkar va lite knepigt,
du skulle köpt från Italien istället!

  • Medlem
  • 2008-08-12 12:47
Ursprungligen av carpark:

nope inte än, dom jobbar väl på det men det verkar va lite knepigt,
du skulle köpt från Italien istället!

Aaa okej..:tveksam: men då får jag vänta lite, får inte hem den förens om en månad ändå. Hoppas att det finns ngt tills dess!:)
men tror du att det kommer bli krångligt att låsa upp den?
har kontakter i Usa, men inte i Italien det va därför det blev där ifrån.

tack/andé

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2008-08-12 13:13
Ursprungligen av padre:

Aaa okej..:tveksam: men då får jag vänta lite, får inte hem den förens om en månad ändå. Hoppas att det finns ngt tills dess!:)
men tror du att det kommer bli krångligt att låsa upp den?
har kontakter i Usa, men inte i Italien det va därför det blev där ifrån.

tack/andé

Du kan följa Pwnage Dev team här:

blog.iphone-dev.org

har ingen aning om krånglighetsnivån men Apple verkar inte göra det lätt för dom iom nya uppdateringar heller... Verkar betydligt svårare än det var med 2G iaf.

kan ja uppdatera min 1.1.4 till 2.0 eller 2.0.1 än?? o hur isf

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2008-08-12 21:56
Ursprungligen av grobdnas:

kan ja uppdatera min 1.1.4 till 2.0 eller 2.0.1 än?? o hur isf

funkar utmärkt:

http://www.99.se/uppl-sning/247450-pwnage-tool-2-0-2-guide-f-r-iphone-2g-expert-mode.html

men funkar de på en pc då??

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2008-08-12 22:09
Ursprungligen av grobdnas:

men funkar de på en pc då??

ska finnas pc version tror jag, kolla ifun.se

Ursprungligen av grobdnas:

men funkar de på en pc då??

"Söka" - hört talas om det?

  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2008-08-13 10:17

Försökte nyss Pwna min iPhone 3G med 2.0.2, allt funkade fin fint fram tills det att installationen var klar. När iPhonen skulle boota om så fick jag bara en blinkande ananas, telefonen startar ej. Någon som vet varför den gör så här?

Uppdat. Har återställt nu ock försökt ännu en gång, men med samma resultat.Fattar banne mig inget.

Senast redigerat 2008-08-13 10:45
  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-21 18:15

Detta verkar ju lovande för en novis som jag.
Den nya 2,5 som kommer menar jag.
Main Page - WinPwn

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-21 22:35

Tjena, nu kommer amatören! Tänkte köpa en 3G i USA nästa vecka, och som ja har förstått det nu så går det inte att låsa upp den om man inte har ett kort som "lurar" telefonen? ska allt fungera normalt då? Kan man surfa o allt utan att ha telia om man lyckas låsa upp den? sista frågan...vad exakt gör pwnagetool...? extremt tacksam för svar!

Ursprungligen av ouff:

Tjena, nu kommer amatören! Tänkte köpa en 3G i USA nästa vecka, och som ja har förstått det nu så går det inte att låsa upp den om man inte har ett kort som "lurar" telefonen? ska allt fungera normalt då? Kan man surfa o allt utan att ha telia om man lyckas låsa upp den? sista frågan...vad exakt gör pwnagetool...? extremt tacksam för svar!

Just nu kommer du inte ens kunna köpa en iPhone i staterna utan att binda dig till ett kontrakt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-22 18:15

och vad innebär detta kontrakt?

Tack för svar.

Ursprungligen av ouff:

och vad innebär detta kontrakt?

Tack för svar.

Vad är det de har? 18 månaders bindningstid.

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2008-08-29 10:50

Hejsan! Jag har precis skaffat en Iphone 3G via telia, jag har börjat fundera på om jag ska jailbreaka den, jag har inga planer att byt abbonemang. Finns det då någon anlening att göra det vad blir fördelarna helt enkelt?

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2008-08-29 12:12

varför jailbreakar man en 3G iPhone? för att komma åt Installer?

speer och carpark:
För att kunna installera program ( som apple inte godkänner) genom Installer och Cydia.
För att komma åt filsystemet(det kanske man kan ändå) på iPhonen och ev göra mods etc.

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2008-09-02 22:53

Okidoki... Då har jag nu jailbreakat min iphone 3g och nu undrar jag vad skillnaden är mellan installer/cyndia? vilket som är bäst och var man får tag på´t! Som ni märker så är jag helt färsk på detta...

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-03 02:42
Ursprungligen av speer:

Okidoki... Då har jag nu jailbreakat min iphone 3g och nu undrar jag vad skillnaden är mellan installer/cyndia? vilket som är bäst och var man får tag på´t! Som ni märker så är jag helt färsk på detta...

Personligen tycker jag Cydia är bättre. Men det är en smakfråga. Du startar cydia/installer. Väljer program och installerar det och startar det från hem skärmen. Inget konstigt med det.

//Rob

  • Medlem
  • Åmål
  • 2008-09-04 09:48

Kan man på nått sätt ta backup på sin telefonbok innan man uppdaterar eller behövs inte det?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-04 10:52
Ursprungligen av Alekto:

Kan man på nått sätt ta backup på sin telefonbok innan man uppdaterar eller behövs inte det?

När du synkroniserar med iTunes tar du backup på alla adresser, sms, m.m. Kan du läsa mer här.

//Rob

Aktivera hur?

PROBLEM!

Kunde inte hålla mig längre. Igår bestämde jag mig för att köra pwnage tool på min USA-importerade iphone 3G, vilket jag ångrar starkt nu. Det är en aktiverad AT&T-lur och jag ville kunna använda mitt comviq-kort..

Körde igång pwnage tool och utan att reflektera över det så lät jag rutan "activate" vara ikryssad, vilket jag så här i efterhand förstått att den inte ska vara om telefonen redan är aktiverad. Hur som helst, när pwnage tool hade jobbat klart och det nu var dags att i iTunes köra en återställning tryckte jag bara på "återställ" och jag har även här i efterhand förstått att man ska hålla nere alt och välja custom ispw filen, vilket jag alltså inte gjode.

Jag vet inte vilken av mina tabbar det var som orsakade detta problem, men nu vill iTunes inte längre ha med telefonen att göra eftersom det står att den inte är aktiverad. Itunes kräver att jag sätter i ett av iTunes godkänt SIM-kort för att kunna gå vidare. Själva telefonen protesterar på samma sätt.

Min fina telefon som var aktiverad och fungerade klockrent är nu oaktiverad och oanvändbar. Har provat att göra om proceduren flera gånger (på rätt sätt), men det verkar som att telefonen bestämt sig för att den inte längre är aktiverad. Har även kört quickpwn och då kommer jag faktiskt in i telefonen, men då vill inte iTunes hitta den överhuvudtaget.

WHAT TO DO?!?!?!?!?!?!?

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-09-06 19:09

Kan du använda comviq på at&t-låst iphone???? Hur då, dom är ju låsta i basbandet som alla andra..?

Nej det kunde jag inte göra. Därför ville jag låsa upp telefonen för att kunna använda med mitt comviqkort. Men jag kanske har fattat det fel, låser inte pwnage tool upp operatörsspärren? Är simadapter enda lösningen om man vill komma runt operatörslåset?

Hur som helst måste jag nu först och främst på nåt sätt aktivera telefonen och jag misstänker att det enda sättet att göra det på är att använda ett AT&T kort..:'(

Ursprungligen av issenisse:

Nej det kunde jag inte göra. Därför ville jag låsa upp telefonen för att kunna använda med mitt comviqkort. Men jag kanske har fattat det fel, låser inte pwnage tool upp operatörsspärren? Är simadapter enda lösningen om man vill komma runt operatörslåset?

Hur som helst måste jag nu först och främst på nåt sätt aktivera telefonen och jag misstänker att det enda sättet att göra det på är att använda ett AT&T kort..:'(

Precis, än så länge finns ingen mjukvaruupplåsning av 3G.
Fake-sim är det enda just nu.

Upplåsningskort

Köpte mitt kort på tradera.se och man ska akta sig för de som sälje fake kort (kort som inte fungerar)

Här finns kort som fungerar till 100%
Upplåsning, låsa upp, valfri operatör Iphone 3g. Kolla in! på Tradera.
Säljaren har bara nöjda kunder.
Jag är jätte nöjd!

Har en usa iphone 8gb som jag använt detta kort på och allting fungerar felfritt.
Min kompis har en svenskt iphone och det fungerade lika bra.
Otroligt nöjda är vi.

Bevaka tråden