Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Autofokusen lade av (Olympus E-410)

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.

För ett par månader sedan så införskaffade jag mig en Olympus E-410, en kamera som jag under den här tiden har varit väldigt nöjd med.

Idag när jag var ute och skulle fotografera så upptäckte jag till mitt förtret att autofokusen lade av om jag körde på något annat läge än auto. På min mors E-510 så händer det ibland att autofokusen lägger av, men då brukar det räcka med att man startar om kameran så fungerar den igen. Så är det inte för mig.

Någon som har en aning om vad det kan bero på?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-07-16 16:52

Det måste vara ett fabriksfel. Fastän det är krångligt, se till att lämna in den på service medan du har garanti kvar.

Upptäckte precis att det inte var något som helst fel på kameran, utan det var tydligen någon som hade lekt med inställningarna och ställt in den på manuell fokus. Ehe... :">

Nåväl.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-07-16 21:23
Ursprungligen av ztaafen:

Upptäckte precis att det inte var något som helst fel på kameran, utan det var tydligen någon som hade lekt med inställningarna och ställt in den på manuell fokus. Ehe... :">

Nåväl.

Hehe, jag tänkte en kort stund innan jag skrev svar till dig, att du kanske hade råkat ställa den på manuell fokus, men så enkelt kunde det inte ha varit... Så jag lät bli att fråga.

Jo, det känns lite pinsamt att jag inte kollade det innan. Men jag satt faktiskt i åtminstone en halvtimme och rotade i olika inställningar och sökte på Google innan jag postade här på 99. Missade den inställningen helt, och upptäckte den av en slump när jag skulle ut och fota igen.

Det måste ha varit någon annan som har pillat på kameran, för jag själv vet med mig att jag inte har ändrat på några inställningar sedan det fungerade sist.

1
Bevaka tråden