Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synkroniseringen i Firmware 2.0 otroligt seg

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Varför är syncningen så otroligt seg i iPhone med 2.0?

Går det att fixa?

Den kan stå hur länge som helst och tugga.

Det var så på min 2G iPhone med mjukvara 2.0 och nu står min nyinköpta iPhone och tuggar lääänge...

Har du många program som varje gång görs backup på? Där är en tidsbov som vi alla vet om med 2.0 firmware.

Har du många kontakter? Du kan pröva att starta om iphone innan sync då minnesläcka finns i 2.0 firmware.

Senast redigerat 2008-07-25 17:56

Jag har rätt många program.
Många kontakter, inte förhållandevis många.

Ska testa ditt tips med att starta om innan sync.

Går det att synka programmen manuellt? Om det går så skulle jag testa detta.
Borde snabba upp det hela någon magnitud.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-27 11:34

Den första gången tar det lite längre tid men sen gar det rätt snabbt. Det beror på hur många program du har på din iPhone och i vilken itunes store du är inloggad.

//Rob

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-27 19:50

Vad som för mig tar otroligt lång tid är säkerhetskopieringen som sker varje gång jag synkar. Jag har börjat klicka i den lilla cirkeln med ett kryss i i statusfältet i iTunes. Då avbryts säkerhetskopieringen och synkningen rullar på som vanligt.

Johan

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2008-08-06 23:02
Ursprungligen av chuck:

Vad som för mig tar otroligt lång tid är säkerhetskopieringen som sker varje gång jag synkar. Jag har börjat klicka i den lilla cirkeln med ett kryss i i statusfältet i iTunes. Då avbryts säkerhetskopieringen och synkningen rullar på som vanligt.

Johan

Det var tråkigt att vänta på backup varje gång så har jag klickat på den lilla cirkeln i statusfältet och från den stunden gick allt snabbare dvs utan backup. Även efter ha kopplat igen nästa gång. Det var bra...men... hur kan jag återställa så att backup görs igen? någon som vet?
hälsn /janiec

Nu vet vi varför:

Jag vet inte om det fungerar, men detta kanske kan vara något:

backupdisabler

Ursprungligen av Adrian B:

Jag vet inte om det fungerar, men detta kanske kan vara något:

backupdisabler

Visst, fungerar utmärkt. Tack för tipset, de ständiga backuperna var verkligen irriterande.

Tackar för tipset Adrian - nu slipper jag bli gråhårig i förtid.

Bra tips. Tog mig 70 minuter att göra backup idag. Helt galet.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-07-31 11:12
Ursprungligen av Mats Björnström:

Bra tips. Tog mig 70 minuter att göra backup idag. Helt galet.

70 minuter låter ju inte normalt... Köpt alla program i app store eller?

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-31 11:11

Det tog mig ca 1h dom 2 första gångerna jag gjorde backup i 2.0an, efter det har det gått på ca 5min.
Det borde komma en uppdatering som gör att det går snabbare eller att man kan ändra i inställningarna i iTunes, hur ofta man vill att den skall göra en backup. Kanske 1gång / dag / vecka / månad.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-31 11:31

Undrar om dom har gjort en buggfix för detta i nya iTunes: http://www.99.se/nyhetstips-mac/247997-ute-nu-itunes-7-7-1-a.html

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-31 16:02

Ska hämta en ny telefon så jag gör en backup på min 1 Gen iPhone, 2.0. 1 h och 10 minuter, den visar ca 20% genomfört. Har ca 700 mb på telefonen. Vansinnigt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-31 17:45

Nästan färdig efter 2 timmar, telefonen ringer!
Det är bara att bryta ihop och börja om på nytt!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-31 18:26

För mig går det rätt snabbt att synkronisera. Ibland lite segt (max 15min) men aldrig 2 timmar.

//Rob

Jag såg följande tube-video som är rätt lustig.
YouTube - 3G iPhone Ad vs Real World: A performance comparison
Tänk om ens Iphone presterat som i Advertising-land

Ursprungligen av PeeMaN:

Jag såg följande tube-video som är rätt lustig.
YouTube - 3G iPhone Ad vs Real World: A performance comparison
Tänk om ens Iphone presterat som i Advertising-land

Vi kan hoppas att nästa uppdateringen gör iPhone något mer lik den i Advertising-land.

  • Medlem
  • Borås
  • 2008-08-20 14:37

finns det nåt man kan göra åt detta otroligt långsamma synkandet om man kör med vista? vad jag förstod av backupdisabler så funkar det endast till mac eller? Något måste ju gå att göra åt saken. Tar ju 100 år för iphonen att bara föra över en låt!

Men är det verkligen så bra att avaktivera backupen? Igår kväll så tog det mig 55 minuter att göra en backup, smått jobbigt.

Ett tips är ju att bara trycka på det lilla "krysset" i rutan längst upp i iTunes där det står att "säkerhetskopiering pågår", då hoppar den över det och går till nästa steg.

Om man inte vill använda en disabler alltså.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-08-21 09:46

Tar aldrig mer än någon minut eller två att göra sync och backup för mig. Verkar vara otroligt stora skillnader, kan det bero på uppkopplingens hastighet mot internet?

Ursprungligen av MatsOlov:

Tar aldrig mer än någon minut eller två att göra sync och backup för mig. Verkar vara otroligt stora skillnader, kan det bero på uppkopplingens hastighet mot internet?

Världen är orättvis!

Det tar runt 2-3 timmar för mig att säkerhetskopiera varje gång!

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-09-06 00:11

Samma här, går ruskigt segt. Går det att stänga av så den inte säkerhetskopierar utan bara synkar?

Ursprungligen av CEk:

Samma här, går ruskigt segt. Går det att stänga av så den inte säkerhetskopierar utan bara synkar?

Läs #8 ! Där finns förslag på en lösning; skaffa backupdisabler.

1
Bevaka tråden