Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snabb fråga om aktivering...

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-07-28 20:01

Sitter med Iphonen 3G i handen och tänkte aktivera den via ett annat än mitt eget itunes. är på semester.. Finns det någon nackdel med detta?

Vad jag vet så ska det inte vara några problem!

Aktivera den ?
Menar du att använda iPhonen på en annan dator än din egen och ladda ned saker via ditt konto (som du redan har skapat) ? Då tror jag att dom finns på den datorn framöver.

Bäst är väl att ladda ned (tex musik/apps) direkt genom internet. Jag har själv en iPod Touch och går direkt via AppStore-ikonen och handlar program. När du sedan kommer hem får du ansluta till din dator så säkerhetskopieras det du köpt ned till din dator. Bra att ha där om du skulle behöva ominstallera telefonen.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-07-29 17:09

Jag har nu via ett gammalt konto installerat och pysslat lite med iphonen.. Detta från en lånad dator dock.. Kommer det betyda att mitt konto inte kommer vara säkerhetskopierad på kontot utan på datorn menar du?

Ursprungligen av Snabbis:

Jag har nu via ett gammalt konto installerat och pysslat lite med iphonen.. Detta från en lånad dator dock.. Kommer det betyda att mitt konto inte kommer vara säkerhetskopierad på kontot utan på datorn menar du?

Du menar väl att dina nedladdningar (program, musik) inte kommer att säkerhetskopieras på kontot utan på den dator du använder just nu ? Jag har för mig att det är så men blir lite osäker nu när jag förstår att du har två olika konton på iTunes.
Accepterar iTunes två svenska konton där du (väl) uppger samma namn ? Jag har två konton också men ett svenskt och ett amerikanskt (för att kunna ladda ned filmer i min iPod Touch). Jag har två Mac och har auktoriserat dom båda på båda iTuneskontona. Du har väl auktoriserat lånedatorn för ditt gamla konto förstår jag ?
Sorry, 28 ° i rummet, orkar inte tänka mer !

1
Bevaka tråden