Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skumt fel på iPhone 2G. [Med temporär lösning]

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-31 00:05

Har drabbats av ett väldigt konstigt problem på min iPhone. Det verkar som att den överhettar, vilket är väldigt lustigt då jag har exakt samma problem med min MBA. Grrr

Hur som helst. Om jag använder telefonen mycket, t.ex. wlan eller tittar på film osv verkar det som om telefonen blir för varm (den känns dock inte så varm). Till slut slår den helt enkelt av sig och försöker att boota om. Problemet här att den hamnar i någon slags evig boot-loop. Den börjar att starta om och kommer ungefär halvvägs, sedan börjar den om igen. Jag kan heller inte starta om telefonen om den inte har legat och "vilat" ett gäng med timmar, då hamnar den i samma boot-loop.

När jag har hamnat i det här läget har jag två val. Antingen låter jag den ligga avstängd i ca 24 timmar, det fungerar dock inte i den här värmen... Eller så får jag stoppa den i kylen alternativt frysen, allt beroende på hur mycket tid jag har på mig innan jag ska använda den igen. I frysen behöver den bara ligga i ett par minuter...

Är det någon som har några ideér på vad man kan göra? Jag har provat att restora(?) ett antal gånger men det hjälper inte. Jag vill helst inte fortsätta att lägga den i frysen eller kylen, då jag misstänker att det bildas kondens i den.Den är köpt i USA, vilket jag misstänker betyder att jag heller inte kan lämna in den på garantin?

låter som hårdvarufel... du kan ju alltid skruva isär o kika lite eftersom du inte har nån garanti....

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-08-01 00:34

Förmodligen e ditt wifi-chip av samma sunkiga batch som många fler har i sina iPhones här i världen. I Vietnam kan du lämna in din iPhone till lasses-vvs-och-telefonupplåsning butiken o få den utbytt mot ett bättre Broadcom-chip.

Sen kommer den förmodligen bli extra varm om den rebootar och kör på 100% CPU hela tiden.

mvh
b0bben

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-06 23:49
Ursprungligen av b0bben:

Förmodligen e ditt wifi-chip av samma sunkiga batch som många fler har i sina iPhones här i världen. I Vietnam kan du lämna in din iPhone till lasses-vvs-och-telefonupplåsning butiken o få den utbytt mot ett bättre Broadcom-chip.

Sen kommer den förmodligen bli extra varm om den rebootar och kör på 100% CPU hela tiden.

mvh
b0bben

Haha! Lasse's it is!

Det med wifi-chipet låter som huvudet på spiken! Det är alltid i samband med användandet av wifi some den krashar.

Felet har nu blivit lite värre än så. Nu får jag kernel panic när jag laddar telefonen! Det går bra att ladda den ett tag men den hänger sig altid efter ett tag. Håller på att provocera det fram nu, återkommer med bild om jag lyckas.

Ingen som vet varför det hjälper med att kyla ner den? Är det helt enkelt så att det är någon del som är för varm.

Ursprungligen av kainen:

Du kan alltid höra av dig till DVDirect.NET för ett kostnadsförslag om dom skulle ta in den och laga den

Tråd om Erfarenheter av DVDirect.net: http://www.99.se/garantier-service/246101-erfarenheter-dvdirect-net.html

Tack för tipset! Men det blir nog att knalla ner och hämta ut en 3G istället. Ska bara vänta på att Telia/Netcom mister ensamrätten på att sälja dem.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-08-01 08:51

Du kan alltid höra av dig till DVDirect.NET för ett kostnadsförslag om dom skulle ta in den och laga den

Tråd om Erfarenheter av DVDirect.net: http://www.99.se/garantier-service/246101-erfarenheter-dvdirect-net.html

1
Bevaka tråden