Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flera frågetecken kring itunes...

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-08-03 14:19

Har nu lagt in diverse album på iphone via itunes. Detta har jag gjort från en lånad dator men med mitt inlogg på itunes.. Om jag sedan öppnar itunes från min hemmadator kommer väl inte musiken jag redan lagt in finnas på det kontot? Hur gör jag då för att redigera innehållet och se till att inget försvinner då jag syncar i itunes?

En annan fråga. När man försöker ändra saker i itunes. tex. namn på album eller lägga till bilder går det inte att ändra flera låtar samtidigt utan man måste ändra varje låt för sig? Varför kan man inte bara markera de låtar man vill lägga till bilder på och sedan få bilden till alla de markerade? Eller är det jag som gör fel?

Känner inte riktigt att jag fattar fråga ett.
Låtarna du köper ligger lokalt på datorn (och telefonen om du valt att föra över dem eller om du köpt dem via telefonen) inte på "kontot".

Så jag hoppar på "en annan fråga":
Markera de låtar du vill ändra information på.
Klicka på Command + I (information).
Då kommer det upp ett fönster där du kan ange tex albumnamn, lägga in en bild som gäller för samtliga markerade låtar etc.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-08-03 22:33
Ursprungligen av Hasse Carlsson:

Känner inte riktigt att jag fattar fråga ett.
Låtarna du köper ligger lokalt på datorn (och telefonen om du valt att föra över dem eller om du köpt dem via telefonen) inte på "kontot".

Så jag hoppar på "en annan fråga":
Markera de låtar du vill ändra information på.
Klicka på Command + I (information).
Då kommer det upp ett fönster där du kan ange tex albumnamn, lägga in en bild som gäller för samtliga markerade låtar etc.

Tackar för svaret. Fråga ett var huruvida de album jag nu lagt in via en lånad dator kommer kunna redigeras från min dator? Detta är album som legat på den lånade datorn men som jag via itunes lagt in på telefonen. Men det går kanske att synca dem till min dator? Är nybörjare på itunes så frågorna kanske är svåra att förstå för att dom egentligen är självklara.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-08-04 14:41

Du kan inte genom iTunes lägga in låtar på en dator som du har i din iPhone. (Om du inte har köpt dom i iTMS)

Vet dock inte om det finns något annat program som klarar det än så länge? Till iPoddar finns det ju hur mycket som helst. tex senuti...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-08-14 23:30

Några nya frågor..

Ibland när syncningen avslutas så kommer det upp: "blablabla" har inte kopierats då den inte hittades... Vad betyder detta? För det som enligt itunes inte kopierats finns ändå på telefonen efter syncningen?

Och en annan fråga.. Om man bara vill lägga in enstaka låtar av en artist men ändå ha coverflow. Får man då lov att göra ett eget "album" och lägga till en bild eller finns det något smart sätt. Hur gör Ni när Ni inte vill ha ett helt album men att det ändå ska se snyggt ut i iphonen?

Upptäckte fö. att man kan ta bort filmer från telefonen genom att dra fingret över den... Nu blir frågan ännu mer aktuell varför man inte kan göra det samma med musiken....

Har nu lagt in diverse album på iphone via itunes. Detta har jag gjort från en lånad dator men med mitt inlogg på itunes.. Om jag sedan öppnar itunes från min hemmadator kommer väl inte musiken jag redan lagt in finnas på det kontot? Hur gör jag då för att redigera innehållet och se till att inget försvinner då jag syncar i itunes?

Nej, det du laddat ned från en lånad dator finns inte på din hemdator. Det hjälper inte att du loggar in på ditt konto.
Jo, det försvinner om du ansluter till din hemdator. Har läst om program som man kan använda till att föra över tex musik från iPhone/iPod Touch till datorn (men som inte är köpt på iTunes). Har inte prövat det själv så du får väl kolla om det fungerar.
DiskAid - Transfer Files betwen your Computer and your iPhone or iPod Touch. Disk Mode for your iPhone and iPod Touch.

1
Bevaka tråden