Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Special Event" 2008-09-08

Tråden skapades och har fått 327 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-26 18:25

De behöver ju inte ha ett speciellt event för att släppa nya MB/MBP-modeller - right? När MacBooken kom så var det väl bara ett pressmeddelande som uppmärksammade att en ny modell släppts?

Ursprungligen av vanilj:

De behöver ju inte ha ett speciellt event för att släppa nya MB/MBP-modeller - right? När MacBooken kom så var det väl bara ett pressmeddelande som uppmärksammade att en ny modell släppts?

Självklart. Rör det sig bara om en speed bump krävs det givetvis inget event. Det jag, och många med mig, hoppas på är dock att de ska uppdatera designen och det känns som det krävs ett event för det (om de nu kan kalla pressen för uppdaterade ipods som faktiskt byter design en gång om året borde de ju göra det för ny design på notebooks som sett likadana ut 2-3 år).

Vid enkla uppdateringar ja, som snabbare processor.. Men om de, som det nu ryktas, ska göra om utseendet och ändra specifikationerna rejält gör de oftast något mer än ett pressmeddelande.

  • Oregistrerad
  • 2008-08-26 18:39

**Gäsp** Jag tror det är en ny brödrost.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-08-26 19:08

Ny design på bärbart då släpps de på ett större tillställning än ett special event tror jag. Kommer någon spedbump på lite olika saker + nån mjukvara.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-08-27 23:06

De brukar väl alltid presentera nya produkter på tisdagar så 9 sept låter väl inte helt otroligt

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-02 19:20

WOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOW!!!!!

Neeeeeeeej, iPods...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-02 20:17

Ja vem bryr sig om iPod nu när iPhone finns. De får gärna komma med en iPhone 32GB samtidigt.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-03 08:15
Ursprungligen av acke:

Ja vem bryr sig om iPod nu när iPhone finns. De får gärna komma med en iPhone 32GB samtidigt.

Bara för din skull så tror jag att det kan bli så.

Det är ju ganska vanligt att dom hottar upp modeller med större diskar för ungefär samma pengar som innan.

Yes!!

Om det inte kommer någon update på MacBook/MacBook Pro kommer besvikelsen bli enorm, typiskt att man skall få upp förväntningarna så av massa rykten..

Senast redigerat 2008-09-02 23:14

Självklart kommer det en ny MacBook! Ha lite tålamod

Vem bryr sig om iPods, när iTunes 8 släpps. Tror mycket på den, varit under utveckling länge nu (2 år)

iTune 8 ska bli väääääääldigt intressant...

Tror dock att många bryr sig om iPod även om det finns iPhone, telefonen passar direkt inte allas plånböcker.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-09-02 21:08

Jag bryr mig om iPod touch, måste ersätta min stulna iPod.

Säg att det lanseras en ny iPod touch, redo för beställning om två veckor efter nionde, när kan man börja förvänta sig dem i affärer (Apple store Norrköping och Media Markt till exempel)?

  • Medlem
  • 2008-09-02 22:21

Hmm, jag ska precis beställa en ny MBP. Till oktober kan jag inte vänta, men en vecka till fungerar min gamla...

Nu är det bekräftat, den 9 september blir det av (därmed ändrade jag också rubriken för tråden):

Apple Event Confirmed for September 9th: 'Let's Rock' - Mac Rumors

Apple kallar det "Let's Rock":

Var du tvungen att skriva ett till inlägg om det och frånta mig äran av att vara den som tittar till macnyheter oftast per dag och därmed har minst socialt liv?

Ursprungligen av Leftrustle:

Var du tvungen att skriva ett till inlägg om det och frånta mig äran av att vara den som tittar till macnyheter oftast per dag och därmed har minst socialt liv?

Jag var tvungen att söka en extra gång, för jag tänkte att jag kan väl inte vara först med denna stora grej (Och ärligt talat var jag inte det, men det var en dublettråd.)

Bilden döljer något. Hmm... låt mig tänka. Något stort, grönt och lila... iHulk?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-03 00:02
Ursprungligen av M. Sundbom:

Bilden döljer något. Hmm... låt mig tänka. Något stort, grönt och lila... iHulk?

Inte så tokigt som det låter. Just nu sitter det massor med macheads jorden runt och analyserar sönder bilden. Så är det jämnt.
Men att det kommer nya iPods är väl ingen som tvekar på...

Ursprungligen av M. Sundbom:

Bilden döljer något. Hmm... låt mig tänka. Något stort, grönt och lila... iHulk?

Färgskalan är ju inte helt långt ifrån vårt kära -länk-

Cult of Mac: News and analysis for the Mac, iPod and iPhone communities Blog Archive Apple’s Sept. 9th Event Is a “Big Deal”

"One East Coast journalist, who writes for a big news weekly, said Apple PR called and urged him to fly to San Francisco next week for the press event.

“Apple just told me it’s a big deal and I should try to be there,” said the journalist, who asked to remain anonymous.

The call is unusual for Apple’s PR department, which rarely gives clues to the import of its press events."

Finns det hopp om uppdaterade notebooks trots allt? Eller en helt ny produkt?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-03 10:31
Ursprungligen av mmmikael:

Cult of Mac: News and analysis for the Mac, iPod and iPhone communities Blog Archive Apple’s Sept. 9th Event Is a “Big Deal”

"One East Coast journalist, who writes for a big news weekly, said Apple PR called and urged him to fly to San Francisco next week for the press event.

“Apple just told me it’s a big deal and I should try to be there,” said the journalist, who asked to remain anonymous.

The call is unusual for Apple’s PR department, which rarely gives clues to the import of its press events."

Finns det hopp om uppdaterade notebooks trots allt? Eller en helt ny produkt?

Affärerena är ju mer eller mindre tomma på datorer nu efter som dom inte kunnat få mer från Apple på länge nu, så vore konsitigt om Apple inte kommer med nytt på den fronten me. Jag menar, en månads försäljning är INGET företag som vill vara utan:)

Ursprungligen av Minto0:

Affärerena är ju mer eller mindre tomma på datorer nu efter som dom inte kunnat få mer från Apple på länge nu, så vore konsitigt om Apple inte kommer med nytt på den fronten me. Jag menar, en månads försäljning är INGET företag som vill vara utan:)

Nä, det är sant. Samtidigt kan det ju lika gärna vara iTunes 8 (ev. med unlimited music) som är "the big deal". Låter mer sannolikt med tanke på att detta är ett iPod-event.

Om man dessutom lanserar nya laptops i samband med ett iPod-event känns det som vi bara får speed bumps eftersom de annars definitivt skulle förtjäna ett eget event.

Jag tror helt klart Spotify kan ha ett finger med i spelet den 9 september.

Jag hoppas mer på last.fm-stöd, som jag tycker är överlägset Spotify. iTunes 8 med tag-stöd, där taggarna kan synkas mot last.fm, plus att info om artister osv. hämtas därifrån. Vore smutt, och vore något bägge företagen skulle tjäna på.

Jag hoppas lite på att Quicktime försvinner in i iTunes och att man kan börja kolla på film via iTunes. dvs att man har filmgalleriet på samma sätt som musikgalleriet, och stöd för fler format.
Men det kommer väl aldrig hända.

Bevaka tråden