Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte återställa. Alltid ERROR 1604

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan, min iPhone är köpt i USA och jag skulle i fredags natt så jag började med att
ladda ner WinPwn 2.0.0.3 RC 1 skapade en Custom-iPhone1,1_2.0_5A347_Restore.ipsw fil
sedan körde jag allt enligt guiderna. Gjorde IPSW Builder med Cydia Installer, och på Advanced Checkade bara i följande:

Enable Baseband update [v]Neuter Bootloader 3.9/4.6 [v]Unlock Baseband [v]

Sedan sökte jag rätt på dem två bootloader filerna

Och började Build processen.

Nåväl vid success created IPSW, så gjorde jag iPWNER valde Custom-iPhone1,1_2.0_5A347_Restore.ipsw

Sedan så skulle jag sätta telefonen på DFU mode och mycket riktigt så gjorde jag det.

Sedan öppnade jag Itunes och började återställa, (ja jag höll in shift och valde Custom-iPhone1,1_2.0_5A347_Restore.ipsw)

Och jag lyckades göra allt fick ingen error eller nått!

Sedan då tänkte jag fine!, men så hade jag inte någon täckning och bestämmde mig för att testa göra en helt ny restore så jag buildade om en ny IPSW fil med samma inställningar, men då så fick jag i Itunes ERROR 1604

Och nu är jag fast, det är en loggo där ITunes och att man skall ansluta samt återställa den

Men det går inte att återställa med custom eller orginal ipsw filer så sedan efter jag får error 1604
börjar en Apple loggo att arbeta men den går i evigheter och slutar aldrig hade den på i natt i 10 timmar sedan tog batteriet slut, sedan laddade jag upp den och nu har jag även testat på en annan dator men det funkar inte bättre där, samma resultat

Hoppas ni har lust och hjälpa en till ledsen kille! =(

BTW jag kan gå in i DFU mode samt recovery mode men inte återställa utan error 1604
OBSERVERA! JAG KAN INTE GÖR SLIDE FOR EMERGENCY CALLS

TA INTE BORT TRÅDEN!, HITTAR INGEN HJÄLP I FORUMET! NÄR JAG SÖKER!

-------------------
2008-08-08 13:58:05 - Unzipping .ipsw file to C:\Users\Admin\AppData\Roaming\cmw\winpwn\2.0.0.3\ipsw
2008-08-08 13:58:17 - OK
2008-08-08 13:58:17 - Creating ramdisk
2008-08-08 13:58:17 - Padding ramdisk
2008-08-08 13:58:17 - Ramdisk successfully created
2008-08-08 13:59:00 - iPhone connected (DFU)
2008-08-08 13:59:01 - iPhone disconnected (DFU)

Varför åker den ut ur DFU mode kan det orsaka problem ?!

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-08-08 14:51

Låter den ligga kvar då du verkar ha problem med att telefonen hoppar ur DFU mode?

Däremot skall den ligga under upplåsning.
*Flyttad*
/Moderator

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-08-08 14:55
  • Medlem
  • 2008-08-08 20:17

Hade samma problem som dig. Gå in i DFU-mode -> gör en restore till 1.1.4 (tanka här). Om allt går som det ska kommer iTunes uppge felkod 1015 typ. Med 1.1.4 på iPhonen kan du nu göra en nytt försök att få in FW 2.0

/ phuno

Ursprungligen av phuno:

Hade samma problem som dig. Gå in i DFU-mode -> gör en restore till 1.1.4 (tanka här). Om allt går som det ska kommer iTunes uppge felkod 1015 typ. Med 1.1.4 på iPhonen kan du nu göra en nytt försök att få in FW 2.0

/ phuno

Nja, tror inte du har haft samma problem, provat återställa till 1.1.4 med mitt Itunes, skall jag använda någon speciell version?...

Fick error 1601 och 1602, -18 och 6 samt 20. När jag försökt återställa i 7.7 Itunes på alla möjliga vis!..

Testade sedan bara försäkerthets skull återställa som vanligt till 2.0 fick likt förbannat 1604 i Error

Tror inte min iPhone går att fixa men mata in svar som ni kan tänkas tycka jag borde prova!..

  • Medlem
  • 2008-08-09 13:13
Ursprungligen av chricke90:

Nja, tror inte du har haft samma problem, provat återställa till 1.1.4 med mitt Itunes, skall jag använda någon speciell version?...

Fick error 1601 och 1602, -18 och 6 samt 20. När jag försökt återställa i 7.7 Itunes på alla möjliga vis!..

Testade sedan bara försäkerthets skull återställa som vanligt till 2.0 fick likt förbannat 1604 i Error

Tror inte min iPhone går att fixa men mata in svar som ni kan tänkas tycka jag borde prova!..

Det beror på att du måste ha iTunes 7.5 för att kunna installera 1.1.4 firmware. En enkel guide på hur du gör detta hittar du här iFun.se Guide: 2.0 till 1.1.4. Därefter så försöker du få in t.ex 2.0.1 igen.

Ridell: Det verkar som han inte haft några problem att få telefonen i DFU-mode utan snarare att han har problem med att nallen inte accepterar firmwaren han försöker lägga in. Det jag skrev ovan löste problemet för mig i alla fall.

Ursprungligen av phuno:

Hade samma problem som dig. Gå in i DFU-mode -> gör en restore till 1.1.4 (tanka här). Om allt går som det ska kommer iTunes uppge felkod 1015 typ. Med 1.1.4 på iPhonen kan du nu göra en nytt försök att få in FW 2.0

/ phuno

Du en fråga! phuno
Ska prova ditt tips!, men om jag gör allt enligt guiden och får error 1015, kommer jag kunna använda telefonen då eller kommer jag in i själva versionen?..
Förstår du?

  • Medlem
  • 2008-08-09 15:01
Ursprungligen av chricke90:

Du en fråga! phuno
Ska prova ditt tips!, men om jag gör allt enligt guiden och får error 1015, kommer jag kunna använda telefonen då eller kommer jag in i själva versionen?..
Förstår du?

Nej, när du startar iPhonen kommer det förmodligen stå "Ej giltigt SIM" eller liknande och den kommer bara låta dig ringa nödsamtal.

Dock kan du härifrån välja att köra olika versioner av Pwnage Tool (eller liknande applikationer). Så om du vill köra t.ex SwePhone på 1.1.4 igen istället för 2.0 så kan du göra det härifrån. Vill du ha 2.0.1 FW installerar du Pwnage Tool 2.0.2 och laddar hem Restore-filen för FW 2.0.1.

/ phuno

Okej killar jag ska åka hem imorgon en snabbis och testa alla den fina tips jag fått!..

Hoppas ditt tips blir min "Resolve the problem" /// PHUNO

Är för tillfället i sommar stugan...

Som om jag fattat allt rätt PHUNO.

När jag inte kan återställa till 2.0 skall jag fixa 1.1.4 sedan göra om allt till 2.0 då jag har 1.1.4

Men vad gör jag om jag får samma problem som han som inte fick MOTTAGNING eller INGEN SIGNAL, fast på 2.0?

Det fick jag första gången jag försökte..

Men Phuno vad ska jag göra om jag får en massa error ut över 1015?!

  • Medlem
  • 2008-08-09 23:42

chricke90: Stämmer bra. Lägg in orginal 1.1.4 firmware och försök sedan pwna iPhone med Pwnage Tool. Om du får andra errors så skriv. Varje Error symboliserar ju ett specifikt fel.

Funkar det inte när du lagt in 2.0 igen (rekommenderar dock att du uppgraderar till 2.0.1 med nya Pwnage Tool 2.0.2) så testa att flasha om ditt baseband. Detta gör du genom att installera BootNeuter från Cydia. Det kan hjälpa.

Fungerar det inte kan du ju alltid gå tillbaka till 1.1.4 (vilket jag antar att du hade innan du försökte uppgradera). Restore till 1.1.4 och lås upp med valfri app!

Har själv uppgraderat en iPhone som fungerade i 1.1.4 men vägrar fungera med pwnad 2.0 firmware (ingen täckning). Ingen aning vad det är som inte fungerar dock.

/ phuno

Ursprungligen av phuno:

chricke90: Stämmer bra. Lägg in orginal 1.1.4 firmware och försök sedan pwna iPhone med Pwnage Tool. Om du får andra errors så skriv. Varje Error symboliserar ju ett specifikt fel.

Funkar det inte när du lagt in 2.0 igen (rekommenderar dock att du uppgraderar till 2.0.1 med nya Pwnage Tool 2.0.2) så testa att flasha om ditt baseband. Detta gör du genom att installera BootNeuter från Cydia. Det kan hjälpa.

Fungerar det inte kan du ju alltid gå tillbaka till 1.1.4 (vilket jag antar att du hade innan du försökte uppgradera). Restore till 1.1.4 och lås upp med valfri app!

Har själv uppgraderat en iPhone som fungerade i 1.1.4 men vägrar fungera med pwnad 2.0 firmware (ingen täckning). Ingen aning vad det är som inte fungerar dock.

/ phuno

Okej, tack ska åka hem nu! hör av mig

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-08-09 00:53

Du behöver inte göra en restore till 1.1.4.
Jag fixade precis min och hade exakt samma problem som du. Hade en fungerande 1.1.4 och tänkte blåsa in 2.0.
Körde Winpwn 2.0.0.3 och följer guiden som du oxå använt. Gick inge bra så jag körde en vanlig upgrade till 2.0 via iTunes och snacka om jag slet mitt hår sen. Fick error (6) konstant efter det och min iPhone bootade om sig i restore mode hela tiden.
Vad jag slarvade med var att jag satte telefonen i recovery mode och inte DFU mode. Tydligen en enorm skillnad.
Efter jag hade uppgraderat till 2.0 så körde jag winpwn igen, gjorde om ipsw filen för säkerhets skull. Kollade noga i guider och upptäckte till slut en guide om DFU och där stod att skärmen ska absolut INTE tändas upp när telefonen sätts i DFU. Det gör den när man sätter den i recovery och då får man även "Connect to itunes" bilden. Håll Home och Powerknappen intryckt i EXAKT 10 sekunder och släpp sen power, håll kvar home 5 sek sen ska den hamna i DFU. Om du får "Connect to itunes" bilden så har du hållt för länge. Skärmen ska förbli helt svart och du ska få upp en bubbla nere i systray att den har satts i DFU.
Efter det så kört du din Custom ipswfil. Det funkade klockrent här. Tog en jävla tid bara men tydligen är det pga att 2.0 är lite buggig där. Men ha tålamod. Det funkar!!

Syncar just nu min med iTunes och min backup. Jag är på bana igen!!!

Ursprungligen av Ridell:

Du behöver inte göra en restore till 1.1.4.
Jag fixade precis min och hade exakt samma problem som du. Hade en fungerande 1.1.4 och tänkte blåsa in 2.0.
Körde Winpwn 2.0.0.3 och följer guiden som du oxå använt. Gick inge bra så jag körde en vanlig upgrade till 2.0 via iTunes och snacka om jag slet mitt hår sen. Fick error (6) konstant efter det och min iPhone bootade om sig i restore mode hela tiden.
Vad jag slarvade med var att jag satte telefonen i recovery mode och inte DFU mode. Tydligen en enorm skillnad.
Efter jag hade uppgraderat till 2.0 så körde jag winpwn igen, gjorde om ipsw filen för säkerhets skull. Kollade noga i guider och upptäckte till slut en guide om DFU och där stod att skärmen ska absolut INTE tändas upp när telefonen sätts i DFU. Det gör den när man sätter den i recovery och då får man även "Connect to itunes" bilden. Håll Home och Powerknappen intryckt i EXAKT 10 sekunder och släpp sen power, håll kvar home 5 sek sen ska den hamna i DFU. Om du får "Connect to itunes" bilden så har du hållt för länge. Skärmen ska förbli helt svart och du ska få upp en bubbla nere i systray att den har satts i DFU.
Efter det så kört du din Custom ipswfil. Det funkade klockrent här. Tog en jävla tid bara men tydligen är det pga att 2.0 är lite buggig där. Men ha tålamod. Det funkar!!

Syncar just nu min med iTunes och min backup. Jag är på bana igen!!!

Jo, men jag får den i DFU mode är jag 99,99% säker för om du läser noga!
När jag satt den i DFU mode och den håller på att återställas flimmrar den mellan vit och svart skärm en eller två gånger det måste ju vara rätt eller hur?!:tveksam:

Av alla ni som försöker hjälpa mig eller läser, har ni lagt märke till att jag sagt! jag har ingen version alls på telefonen nu det är därför jag är fast..

Har samma problem, ingen version får 16xx fel meddelandena och när jag väl lyckats göra en restore till 1.1.2 så har jag ingen wifi och ingen mottagning....
Om någon lyckas lösa det vore jag förvånad. Men överlycklig!

Ni På Detta Forum äger Det återställer Fast Programvara Nu :d:d:d

Det råkar inte vara någon som vet hur jag fixar 2.0 med täckning?

Fick ingen ERROR ALLS I slutet :D!

  • Medlem
  • 2008-08-10 22:19

Det var så lite så! Vet att folk hade problem med täckning i 2.0, men detta skulle tydligen vara förbättrat i 2.0.1. Om du kör 2.0 så kan du ju testa det?

  • Medlem
  • Lerum
  • 2008-09-11 22:25

GRYM BESKRIVNING!!!! fick löst min iphone med efter många svordommar:)

1
Bevaka tråden