Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Eländes elände! Den dog!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-08-12 19:27

Min iPhone dog idag

Tog upp den ur fickan för att ringa tidigare idag och då hade telefonen tappat all täckning "Ingen service". Tänkte att det kanske kunde hjälpa med att stänga av och på men då sa ett hemskt meddelande att den "kräver reparation" och om man trycker på ett litet "i" så står det:

IMEI: Okänd
ICCID: Okänd

Gjorde en reset men då startar den bara upp och hänger sig på Apple-loggan och ibland efter reset kommer jag till "reparations-medelandet. Då kommer jag åt alla filer på telefonen via DiskAid så helt död är den kanske inte.

Ej Jailbrakad och med 2.01
Extremt roligt...Står i kö i tre veckor för att få köpa en och sen dör den efter 10 dagar...

Och du vill....?
Förutom att vi skickar dig ett kondoleanskort....?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-12 22:44
Ursprungligen av Zip_THN:

Min iPhone dog idag

Tog upp den ur fickan för att ringa tidigare idag och då hade telefonen tappat all täckning "Ingen service". Tänkte att det kanske kunde hjälpa med att stänga av och på men då sa ett hemskt meddelande att den "kräver reparation" och om man trycker på ett litet "i" så står det:

IMEI: Okänd
ICCID: Okänd

Gjorde en reset men då startar den bara upp och hänger sig på Apple-loggan och ibland efter reset kommer jag till "reparations-medelandet. Då kommer jag åt alla filer på telefonen via DiskAid så helt död är den kanske inte.

Ej Jailbrakad och med 2.01
Extremt roligt...Står i kö i tre veckor för att få köpa en och sen dör den efter 10 dagar...

Sätt den i DFU mode, och anslut till iTunes, och återställ den?

Sök här och du skall finna, loppet är inte kört (tror jag)

/Tangen

Håller tummarna.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-08-14 16:52

Det funkade att sätta den i Recovery mode. Då hittade iTunes den snällt och återställde allt från back-up.
Nu funkar den igen! Tack för tipset!
Men man är ju lite orolig för att detta kan kan hända igen.

Gott att den fungerar igen!

1
Bevaka tråden