Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ni som hade iPhone 2G och bytt till iPhone 3G, är ni nöjda?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en iPhone 2G 8 GB med 2.0.1.

Funderar på att uppgradera till en iPhone 3G 16GB.

För 5 500 kr får jag:
- GPS
- Turbo-3G
- Bättre ljud (i både högtalare, hörlurar och mikrofon?)
- 8 GB mer minne

Ni som tidigare hade iPhone 2G och som nu uppgraderat till iPhone 3G, hur nöjda är ni?

Jag har haft min 3G nu i ca 2 veckor och är väldigt nöjd!
Främst är det skönt att slippa tappade samtal.
3G är schysst - går faktiskt ganska snabbt.
En annan go sak är att slippa hacka den.

Helt klart att rekommendera att byta upp dig men en del av det beror
på hur mycket pengar du behöver lägga emellan.

Är det mindre tappade samtal med iPhone 3G alltså?

Jailbreaka kommer jag nog göra ändå.

Jag har inte haft ett enda tappat samtal.
Hade mängder med min förra iPhone.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2008-08-13 09:58

Hade 1:a gen iPhone och bytte till iPhone 3G på releasedagen. Väldigt nöjd med telefonen. Inga tappade samtal, bra täckning, bra funktioner och äntligen är allt legitimt med svensk garanti!

Strulfritt, än så länge

Nu när jag tänker efter så har jag nog inte haft några tappade samtal efter att jag uppgraderade till nya firmwaren på min gamla iPhone 2G heller. Och jag är också mycket nöjd med alla nya funktioner i den nya firmwaren.

Frågan är ju hur mycket man uppskattar den något snabbare uppkopplingen och GPS:en. Eller om det är några andra skillnader som jag inte känner till. Det bättre ljudet är dock det som nog fäller avgörandet för min del. Många jag pratar med klagar på att det hörs väldigt dåligt när jag ringer till dem. Känns trist när man har en så grym telefon att den är kass som just vanlig telefon.

Ursprungligen av stevenD:

Många jag pratar med klagar på att det hörs väldigt dåligt när jag ringer till dem. Känns trist när man har en så grym telefon att den är kass som just vanlig telefon.

Jag skulle nog vilja påstå att mikrofonen inte är ett dugg bättre. Högtalaren är märkbart bättre dock.

Det skönaste tycker jag är 3G, att man har access till nätet när som helst.
iPhone är ju gjord för att nyttja nätet hela tiden.

Är ingen besviken på den svarta ramen runt skärmen och att hela displayen inte används. Har en liten kant på ena sidan och upptill, som om upplösningen är fel för skärmen

Fanns inte på förra iphonen

1
Bevaka tråden