Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lite frågor angående BootNeuter

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Jag är ny här på forumet och har precis köpt mig en iPhone beggad från blocket
Telefonen fungerar jätte bra och har inga problem med den förutom att den vill ha väldigt mycket batteri.
Har läst i några trådar att om man flashar om Bootloader till 4.6 istället för 3.9 som telefonen har nu, att man då kan få betydligt bättre batteri tid - vilket låter bra.
Men jag är jätte orolig över att pajja telefonen ifall jag kör programmet..

Telefonen var köpt i New York utav han jag köpte den av, han hade låst upp den och jailbreakat den. Vet inte vad för Firmware telefonen hade när den var köpt, kanske sitter på orginalet? Detta kanske inte spelar någon roll iallafall. Telefonen är tillverkad 2008 Vecka 09, om någon vet här vilken Firmware som satt i telefonen då får gärna säga det Jag har version 1.1.4 nu.

Vilka risker finns det med BootNeuter?
Kan jag total förstöra telefonen eller är de smärtfritt och testa byta till 4.6BL?
Spelar det någon roll hur telefonen är upplåst? Jag vet inte hur han gjort eller vilket program han använde sig utav.

Jag har läst lite i denna tråd : [Solution] Fix Battery Drain after update from 1.1.2 to 1.1.4 - Hackint0sh Om BootNeuter, fått uppfattningen om att det är ganska smärtfritt och testa men jag kanske har fel.

Tacksam för svar!

Posta i Upplåsningsdelen på forumet kanske?

Ursäkta, visste inte vilken del jag skulle posta i. Uppskattar om en mod flyttar tråden till sitt rätta ställe

I vilket fall som helst så är jag övertygad om att du har 4,6 redan tror din telefon levererades med det tyvärr.
Har för mig att bootloader 4,6 fanns OOB sen 1.1.2

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-08-14 08:20

Om du har läst i forumet du länkade till (1.1.2 till 1.1.4) och nu har 1.1.4 förstår jag inte frågan.... vill du uppgradera till 2.0? Ger nog inte bättre batteritid.

Ursprungligen av kenjon:

Om du har läst i forumet du länkade till (1.1.2 till 1.1.4) och nu har 1.1.4 förstår jag inte frågan.... vill du uppgradera till 2.0? Ger nog inte bättre batteritid.

Nej jag vill inte uppdatera till 2.0.. Topicen på andra forumet är strunt samma, det jag är intresserad är utav programmet Bootneuter som tas upp där på Sidan 1 Inlägg 1. Hoppas du förstår nu.

1
Bevaka tråden