Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone visar "ingen musik" och vill återställa, vill ej tappa kontakterna

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fy fan vilken underbar månad det här är.
Först brakar datorn ihop, så sitter nu med jobb laptopen anno 1990 och har tröttnat rejält på musiken som låg i iphonen.

Lyckligtvis har jag all min musik på min server så jag tankade ned itunes, installerade.. ploppade in iphonen och bockar i "hantera manuellt"
Varpå itunes vill formatera min iphone pga den inte kan synca till två itunes bibliotek samtidigt. Jävla skitfasoner då jag inte alls vill synca, vill bara lägga in lite musik.

Så jag pillar en stund hittar inget annat val än att ladda ned ett tredjeparts program. hette nåt i stil med iGo ipod to computer transfer eller nåt åt det håller.

Funkar ju klockrent! all musik syns och jag kan släpa över de album jag vill.

Sen tar jag ut iphonen och ska kolla på musiken och möts av medelandet "Ingen musik" när jag trycker på ipod.
Rövhatt tänker jag den fuckern raderade all music!

Pluggar in igen och nu säger itunes nåt i stil med "kan inte läsa filerna på iphone jag är dum i huvet och vill återställa din iphone för det tycker jag är en bra lösning"...
Hade gärna klickat på knapphelvete om nu det inte var så att pga min datorcrash så ligger ALLA KONTAKTER och liknande på den brakade datorn.
hurra hurra för farbror blaze.

Så nu får jag skriva av typ 100-200 kontakter om inte jag hittar på nåt annat vis att spara dem. Kan inte synca dem mot outlook eller nånting pga itunes inte vill ha samlag med iphonen längre.

Finns det nån lösning eller är det bara bita i den beska kuken?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-15 08:14

vad skulle hända om du använder samma program igen, fast för att plocka bort exakt samma filer som du la till? Jag har inte en aning om det fungerar, mycket värt att slippa skriva av allting för hand

Ursprungligen av svindyr:

vad skulle hända om du använder samma program igen, fast för att plocka bort exakt samma filer som du la till? Jag har inte en aning om det fungerar, mycket värt att slippa skriva av allting för hand

Testade det, funkade ej.

Och japp borde nog ha tagit en timeout men va i helskötta, jäffla prupp månad
man blir ju lack en hel fredag utan musik

Känner ingen med mac men jag kommer nog få min nya burk idag och om hårddisken i min gamla burk är okej kanske jag kan få över syncfilen till den nya burken??
Eller om det går att få ut kontakterna ut den eller nåt.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-08-15 09:16
Ursprungligen av nikenbole:

Testade det, funkade ej.

Och japp borde nog ha tagit en timeout men va i helskötta, jäffla prupp månad
man blir ju lack en hel fredag utan musik

Känner ingen med mac men jag kommer nog få min nya burk idag och om hårddisken i min gamla burk är okej kanske jag kan få över syncfilen till den nya burken??
Eller om det går att få ut kontakterna ut den eller nåt.

Annonsera på Nätet?
Bor du i Karlskoga kan du få låna min...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-08-15 08:15
Ursprungligen av nikenbole:

Fy fan vilken underbar månad det här är.
Först brakar datorn ihop, så sitter nu med jobb laptopen anno 1990 och har tröttnat rejält på musiken som låg i iphonen.

Lyckligtvis har jag all min musik på min server så jag tankade ned itunes, installerade.. ploppade in iphonen och bockar i "hantera manuellt"
Varpå itunes vill formatera min iphone pga den inte kan synca till två itunes bibliotek samtidigt. Jävla skitfasoner då jag inte alls vill synca, vill bara lägga in lite musik.

Så jag pillar en stund hittar inget annat val än att ladda ned ett tredjeparts program. hette nåt i stil med iGo ipod to computer transfer eller nåt åt det håller.

Funkar ju klockrent! all musik syns och jag kan släpa över de album jag vill.

Sen tar jag ut iphonen och ska kolla på musiken och möts av medelandet "Ingen musik" när jag trycker på ipod.
Rövhatt tänker jag den fuckern raderade all music!

Pluggar in igen och nu säger itunes nåt i stil med "kan inte läsa filerna på iphone jag är dum i huvet och vill återställa din iphone för det tycker jag är en bra lösning"...
Hade gärna klickat på knapphelvete om nu det inte var så att pga min datorcrash så ligger ALLA KONTAKTER och liknande på den brakade datorn.
hurra hurra för farbror blaze.

Så nu får jag skriva av typ 100-200 kontakter om inte jag hittar på nåt annat vis att spara dem. Kan inte synca dem mot outlook eller nånting pga itunes inte vill ha samlag med iphonen längre.

Finns det nån lösning eller är det bara bita i den beska kuken?

Du skulle nog tagit en time-out innan du skrev inlägget....
Du känner ingen som har en Mac? PhoneView kan kopiera över kontakter, Notes etc....

heheh tråkigt nog sitter jag inte i karlskroga utan i hudiksvall.
Aja får sätta mig med penna o papper ikväll då och kludda ned dem då.

1
Bevaka tråden