Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ingen iPhone med kontantkort hos Optus i Australien

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag var inne på Optus här i Melbourne igår och diskuterade iPhone 3G. Optus gick ut hårt innan iPhone 3G lanserades med deras iPhone pre-paid där man kunde köpa telefonen utan operatörslåsning med kontantkort för cirka $720 eller 4000kr/tel.

Tyvärr meddelar dom nu att suget efter telefoner är så stort att dom inte kommer sälja iPhone med kontantkort. Dom behöver inte - för folk tecknar gladeligen 24 månaders abonnemang för att få sina telefoner och det tjänar dom troligen betydligt mer på. Synd!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-17 15:52

Inte för att vara sån, men bör inte detta ligga under Köpa iPhone - 99.se

Jag sitter i samma båt. Bindningstiden är en deal breaker för mig. Jag är rörlig och flyttar ofta omkring—sällan inom landsgränserna. För mig blir det ohållbart att köpa en telefon som är knuten till ett geografiskt område, vilket ju iPhone är i två år.

Finns det någon annan operatör i Australien som säljer pre-paid?
Kanske en retorisk fråga men ställs ändå.

Jag vill minnas att jag har sett annonser från Vodafone att de har iphone på pre-paid också.

Jag pratade med Optus häromdagen angående iphone och upplåsning. Deras säljare hävdade att om en kontantkorskund tankar upp den med 80 $AUD kredit så kan kundtjänst sedan låsa upp den och göra den operatörsoberoende. Ganska najs inför resa tillbaka till Sverige.

1
Bevaka tråden