Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synca Brevlådor?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-17 23:38

kan inte få till att synca över dom brevlådor jag skapat i mail till min iphone. är endast "Inkorg" och "Papperskorg" på telefonen. medans på datorn har jag flera brevlådor jag själv skapat. hur syncar man över dessa?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-08-18 12:39
Ursprungligen av Hellstrom:

kan inte få till att synca över dom brevlådor jag skapat i mail till min iphone. är endast "Inkorg" och "Papperskorg" på telefonen. medans på datorn har jag flera brevlådor jag själv skapat. hur syncar man över dessa?

Har mailservern support för IMAP? Har du valt IMAP som kontotyp i iPhone?

Flikar in:
Hur väljer man IMAP?
Har letat som en tok och antagit att det inte finns stöd för det i iPhone då jag inte lyckas hitta det.
Det ända jag hittar som har något med IMAP att göra är inställningen "Prefix för IMAP-sökväg".

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-08-18 22:45
Ursprungligen av monophonic:

Flikar in:
Hur väljer man IMAP?
Har letat som en tok och antagit att det inte finns stöd för det i iPhone då jag inte lyckas hitta det.
Det ända jag hittar som har något med IMAP att göra är inställningen "Prefix för IMAP-sökväg".

Du kan inte byta POP3 mot IMAP på ett befintligt konto. Du måste radera ditt konto i iPhone, och skapa ett nytt, och där välja IMAP.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-08-19 10:42
Ursprungligen av kenjon:

Du kan inte byta POP3 mot IMAP på ett befintligt konto. Du måste radera ditt konto i iPhone, och skapa ett nytt, och där välja IMAP.

Och vara säker på att mail-servern också stödjer IMAP...

1
Bevaka tråden