Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Er anledning att ännu inte köpa iPhone?

Tråden skapades och har fått 29 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag vill jävligt gärna ha en iPhone. Det finns småsaker som gör att jag tvekar. Ett är bluetooth-stödet. Jag använder nästan dagligen bluephoneelite när jag sitter på föreläsningar etc. Det är ett av mina favoritprogram. Som det ser ut nu så kan man inte skicka och ta emot sms från datorn via iPhone. Jag vill inte köpa den om jag kommer att sitta och sakna massa funktioner. Dessutom tror jag att det kommer en 32 gb till Jul. Det lär ju vara då som de beryktat ska släppas olåsta.

Varför har ni valt att vänta? Denna tråden handlar inte om folk som inte vill ha iPhone, utan folks som vill men valt att vänta lite.

Senast redigerat 2008-08-25 20:01

1. Jag vill väldigt gärna ha en 32-gigare.

2. Jag hoppas på en liten prissänkning när den släpps fri.

3. Jag vill se att buggar som t.ex. seg kontaktlista och copy/paste verkligen blir lösta.

4. Jag måste köpa nya glasögon så jag har fanemig inte råd just nu...

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2008-08-24 02:15

För min del så är det som någon skrivit förut här - jag har en 2G och i alla 3gnallar jag haft har jag alltid slagit av 3g för att få bättre samtalskvalitet och framför allt längre batteritid.

GPS:en ser jag ingen mening med och i övrigt tycker jag nog 2Gn till och med är snyggare...

Samtidigt är det ju kul att kunna prata och surfa samtidigt och det skulle vara skönt att slippa fundera vid varje uppgradering om det kommer att bära eller brista.

Sen måste jag ha tele2 som det ser ut just nu och det är ju svårlöst om inte omöjligt...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-08-24 18:57

De finns ingen anledning att INTE skafa sig en iphone 3g

O:-)

Att den börjar brinna och får sprickor lätt

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-24 20:16

Det kommer alltid finnas någon med sprickor, som börjar brinna, som har dålig 3gtäckning o.s.v. Gäller att ha tur och inte få måndagsex

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-25 20:03
Ursprungligen av zappee:

Det kommer alltid finnas någon med sprickor, som börjar brinna, som har dålig 3gtäckning o.s.v. Gäller att ha tur och inte få måndagsex

Den vill man inte köpa…

Telefonen som först spricker, sen börjar brinna, och har dålig 3G täckning

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-25 21:41
Ursprungligen av Tangen:

Den vill man inte köpa…

Telefonen som först spricker, sen börjar brinna, och har dålig 3G täckning

Så kan man inte resonera, finns inget som är felfritt.

Då kan du aldrig köpa en dator heller, för den går sönder.

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2008-08-25 22:24
Ursprungligen av Tangen:

Den vill man inte köpa…

Telefonen som först spricker, sen börjar brinna, och har dålig 3G täckning

Min iPhone 3G har perfekt 3G-mottagning, har aldrig börjat brinna, och är 100% sprickfri. Konstigt. Måste vara nåt fel på min!

Mina tankar:

1. Jag väntar på att det ska komma en olåst alt. med andra operatörer. Jag vill inte ha något med Telia att göra (är alldeles för nöjd med Tele2).

2. 32GB vore trevligt, och det kommer nog inte dröja mer än några månader förrän en sådan bump kommer. 16GB räcker gott för mig om det bara gällde musik, men börjar man fylla den med foton, program etc. så känns det som att det kommer ta slut väldigt fort.

3. Buggfixar - Jag vill ha en fungerande telefon, och kommer således inte köpa någon iPhone förrän alla buggar med 3G-täckning, program som hänger sig etc. är fixade.

  • Medlem
  • 2008-08-24 21:49

Det är för liten skillnad mot den 2G jag redan har. Lite besviken över att det är så lite som skiljer är jag nog...

  • Medlem
  • Habo
  • 2008-08-25 01:25
Ursprungligen av Baron:

Det är för liten skillnad mot den 2G jag redan har. Lite besviken över att det är så lite som skiljer är jag nog...

Skillnaden för mig är:
1. Att faktiskt kunna surfa överallt med 3G.... gprs fart för 15kr/mb duger inte för en internet-leksak som iPhone
2. Slippa vänta på upplåsning/jailbreak och annat bök.. bara kunna köra .. garanti och support.

  • Medlem
  • 2008-08-25 06:53
Ursprungligen av soft:

Skillnaden för mig är:
1. Att faktiskt kunna surfa överallt med 3G.... gprs fart för 15kr/mb duger inte för en internet-leksak som iPhone

Priset för surf skiljer nu inte den gamla från den nya.

  • Oregistrerad
  • 2008-08-25 09:19

ingen iphone

Jag tycker inte om att stödja telia på något sätt.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2008-08-25 06:05

Batteritiden är för kort och kameran för dålig.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-25 16:55
Ursprungligen av Eknaton:

Batteritiden är för kort och kameran för dålig.

Klarar lugnt 2dagar med min. 4-5 timmars lekande under denna tid. Hitta en smartphone som klarar det så mycket bättre.

  • Medlem
  • 2008-08-25 18:34
Ursprungligen av zappee:

Klarar lugnt 2dagar med min. 4-5 timmars lekande under denna tid. Hitta en smartphone som klarar det så mycket bättre.

Detta är ingen jämförelse mellan olika powertelefoner. Den här tråden handlar om varför man inte har köpt en iPhone 3G. Altrnativet kan faktiskt vara en helt "vanlig" telefon om batteritiden är viktig.
Argument för och emot iPhone finns det gott om i andra trådar.

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2008-08-25 18:38

Därför att telefondelen är så kass som den ser ut nu. När Apple låter Sony Ericsson ta hand om själva telefondelen blir iPhone intressant igen.

Ursprungligen av Davey:

Därför att telefondelen är så kass som den ser ut nu. När Apple låter Sony Ericsson ta hand om själva telefondelen blir iPhone intressant igen.

ja, jag vet att jag inte ska motargumentera men jag måste säga att telefondelen är underbar!:D:cool:

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2008-08-25 23:52
Ursprungligen av Mongoul:

ja, jag vet att jag inte ska motargumentera men jag måste säga att telefondelen är underbar!:D:cool:

Förutom att du inte kan skicka kontakter, inte kan skicka MMS osv osv. Det finns för många brister för att jag skulle palla med det alltså.

90200

Operatörslåset är en deal breaker för mig.

är det bara jag som stör mig på bluetoothstödet? Fan man vill ju kunna sända en fil över BT mellan datorn och telefonen, eller mellan 2 olika telefoner.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-26 00:12

Väntar på en 32GB. Det eller att min nuvarande går sönder, viklet som kommer först. Farliga är att man väntar på 32GB versionen och när den väl har kommit så är risken att man väntar på nästa generation. Den med bättre batteri, tunnar och bättre kamera.,,

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-26 00:39

Jag har drömt om iPhone i ett år och väntat på att den skulle komma till sverige. Den storsta anledningen är att jag inte har råd.Telias abonemang känns inte särskilt frestande och att importera en verkar dyrt och meckigt. Jag är dessutom bunden till 3 som jag är mycket nöjd med (flatrate för 359/mån).

Jag tvekar även pga av några detaljjer som för MIG är viktiga; saknaden av Bluetooth, MMS och att kameran verkar för dålig.

  • Medlem
  • 2008-08-26 08:42

Operatörslåsningen utan tvekan! Jag har inga principiella invändningar mot Telia men har Telenor via jobbet och vill inte gå omkring med två telefoner.

Om det kommer en 3G unlock är jag nog beredd att slå till. En annan del av mig säger att jag ska ha is i magen och vänta på att den släpps fri. Ryktet om 3 månaders exklusivitet för Telia gör att jag "törs" vänta.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-26 09:22

Jag som jobbar på samma jobb som bbus säger samma sak. Inte en grej till i fickan, det är ju bland annat därför jag vill ha en IPhone, för att slippa bära med mig min MBP till alla möten.

Att inte MMS:a är inte ett problem för mig i alla fall, men kommer sakna att bluetoohta filer, vilket jag gör förvånansvärt ofta.

Just nu är det operatörslåset som är den stora biffen, fixas den så kommer jag köpa, direkt.

//Sebastu

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-26 17:03

Att ha två telefoner är ju standard... ibland tre när man har jour.

  • Medlem
  • 2008-08-26 17:27
Ursprungligen av zappee:

Att ha två telefoner är ju standard... ibland tre när man har jour.

Inte tänkt på att vidarekoppla journummret?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-26 18:44
Ursprungligen av hpe:

Inte tänkt på att vidarekoppla journummret?

Sure, men det får vi tyvärr inte :/

1
Bevaka tråden