Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Line out på dock ej samma som hörlursuttaget

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-08-25 17:43

Har provat att koppla en vanlig 3.5 mm kontakt från min bilstereo rakt in i min IPhone 3G. Allt fungerar perfekt, jag kan lyssna på musik och när det ringer så hör jag ljudet via högtalarna i bilen och telefonens mic verkar fungera som om den är i läge för högtalartelefon. De jag provat att ringa till hör mig bra.

Tänkte "vidareutveckla" detta och köpte en dock till IPhonen för att samtidigt kunna ladda telefonen. För att göra det så smidigt som möjligt tänkte jag koppla in telefonen till bilstereon via line out på dockan. Detta visar sig dock endast fungera då man lyssnar på musik. Telefeonsamtal kommer inte ut i högtalarna.

Någon annan som har upplevt samma sak, eller har något förslag till lösning.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-08-25 17:59
Ursprungligen av joahed:

Har provat att koppla en vanlig 3.5 mm kontakt från min bilstereo rakt in i min IPhone 3G. Allt fungerar perfekt, jag kan lyssna på musik och när det ringer så hör jag ljudet via högtalarna i bilen och telefonens mic verkar fungera som om den är i läge för högtalartelefon. De jag provat att ringa till hör mig bra.

Tänkte "vidareutveckla" detta och köpte en dock till IPhonen för att samtidigt kunna ladda telefonen. För att göra det så smidigt som möjligt tänkte jag koppla in telefonen till bilstereon via line out på dockan. Detta visar sig dock endast fungera då man lyssnar på musik. Telefeonsamtal kommer inte ut i högtalarna.

Någon annan som har upplevt samma sak, eller har något förslag till lösning.

Det ska vara så (finns redan en diskussion om detta tidigare här). LineOut är inte samma som SpkrOut.

1
Bevaka tråden