Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Utmaning med iPhone

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

För mig känns detta som ett svårt case, skulle varit trevligt att höra ifall någon på forumet har ett alternativ på hur jag skall gå tillväga.

Jag fick en upplåst iphone 8G med den ursprungliga versionen 1.1.4. Den fungerade prickfritt med mitt comviq. Problemet kom när jag försökte köra ett ringsignalsprogram till iphonen, så kom problem på problem. Detta slutade med att jag var tvungen att återställa telefonen. Automatiskt så återställer itunes telefonen och uppdaterar programvaran till den nyaste, i detta fallet 2.0.2. Nu är alltså telefonen låst på nytt. Är nu både iphonen låst samtidigt som att man måste ha en ny simkortsupplåsning? Dvs är den dubbellåst?

Jag har försökt att återställa telefonen med restoreversionen 1.1.4 med då kommer okänt fel 20. Vad jag har förstått skall jag på något sätt "jailbreaka" versionen 2.0.2? Jag har en windowsdator och ska väl således ha ett winpwn program 2.0.2.

Skulle väldigt gärna höra lite om mina bästa alternativ i detta läge.

Du ska köra pwnage (tror det heter winpwnage) och njuta av 2.0.2.

EDIT:

My Little Pwnie's Dressage
Here is the updated QuickPwn for Windows, wrapped by Poorlad’s GUI. It contains our new bundles for 2.0.2 and we’ve added support for version 2.0 devices which means you can QuickPwn and jailbreak the device if it is running 2.0, 2.0.1 or 2.0.2.

I dagsläget kommer jag inte ens in i telefonen, jag måste väl således aktivera den? Då räcker det väl inte att bara jailbreaka den, eller gör det det? Jag får ändå inte jailbreaken till att fungera, har lagt ganska exakt 20 timmar på detta nu.
Iphonen går alltså i nuläget inte att öppna i sig självt eller i itunes, den måste på någotsätt befinna sig i konstant dfu-mode eller recovery-mode. För att få den att funka i itunes måste man som nämt aktivera den till det amerikanska telebolaget at&t.

Om detta är enkla frågor för någon är jag jätte tacksam för svar. Telefonen har alltså för ca 24 h sen en prickfritt fungerande 1.1.4 som funkade med alla sim.

Tack på förhand!!

Ursprungligen av jockeskarph:

För mig känns detta som ett svårt case, skulle varit trevligt att höra ifall någon på forumet har ett alternativ på hur jag skall gå tillväga.
Jag fick en upplåst iphone 8G med den ursprungliga versionen 1.1.4. Den fungerade prickfritt med mitt comviq. Problemet kom när jag försökte köra ett ringsignalsprogram till iphonen, så kom problem på problem. Detta slutade med att jag var tvungen att återställa telefonen. Automatiskt så återställer itunes telefonen och uppdaterar programvaran till den nyaste, i detta fallet 2.0.2. Nu är alltså telefonen låst på nytt. Är nu både iphonen låst samtidigt som att man måste ha en ny simkortsupplåsning? Dvs är den dubbellåst?

Jag har försökt att återställa telefonen med restoreversionen 1.1.4 med då kommer okänt fel 20. Vad jag har förstått skall jag på något sätt "jailbreaka" versionen 2.0.2? Jag har en windowsdator och ska väl således ha ett winpwn program 2.0.2.

Skulle väldigt gärna höra lite om mina bästa alternativ i detta läge.

Stämmer det där så har du INTE en iPhone 3G!

ok förutsatte det eftersom på det at&t simkortet som satt i iphonen när jag fick den, står det 3g. Känns helt ologiskt att det skulle göra det om det var en 2g.

Ska testa med programvara för en 2g. Vad är det i min text som gör att du konstaterar att det är en 2g telefon? Jag skall nu testa jailbreka den efter instruktioner som finns för 2g.
Tack förditt svar!

Ursprungligen av jockeskarph:

ok förutsatte det eftersom på det at&t simkortet som satt i iphonen när jag fick den, står det 3g. Känns helt ologiskt att det skulle göra det om det var en 2g.

Ska testa med programvara för en 2g. Vad är det i min text som gör att du konstaterar att det är en 2g telefon? Jag skall nu testa jailbreka den efter instruktioner som finns för 2g.
Tack förditt svar!

FW 1.1.4 har aldrig suttit i en 3G.
Vad är det för färg på baksidan av din iPhone? Silver = 2G Svart eller vit = 3G

Det står 3G på sim-kortet för det är ett 3.e generationens sim-kort(kan nån förklara bättre?).

Följ en Pwn-guide för 2G så ska du se att det löser sig.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-08-26 22:39

För att 3g aldrig har kommit med 1.1.4 och dessutom inte har kunnat låsas upp. Du har med säkerhet en 2g telefon och att det står 3g på SIM-kortet betyder ju bara att SIM-kortet fungerar i en 3g-lur, vilket så gott som alla SIM-kort gör nuförtiden.

Tack så mycket grabbar! Telefonen är nu åter aktiverad! Jag använde winpwn 2.0.2, firmware 2.02 och det gick förträffligt med min 2G telefon

Tyvärr så står det nu att jag har ett locked sim. Jag kan logga in på telefonen och den accepterar mina lösenord men det står alltså att simkortet är låst. Så här va det ju inte när jag fick telen, då stoppade jag bara i simmet och körde igång. Så nästa steg blir väl då att låsa upp simkortet eller nåt. Ska söka här i forumet.

En sådan som jag ska egentligen inte äga sådana här teknikprylar

Tack igen för hjälpen

Ursprungligen av jockeskarph:

Tack så mycket grabbar! Telefonen är nu åter aktiverad! Jag använde winpwn 2.0.2, firmware 2.02 och det gick förträffligt med min 2G telefon

Tyvärr så står det nu att jag har ett locked sim. Jag kan logga in på telefonen och den accepterar mina lösenord men det står alltså att simkortet är låst. Så här va det ju inte när jag fick telen, då stoppade jag bara i simmet och körde igång. Så nästa steg blir väl då att låsa upp simkortet eller nåt. Ska söka här i forumet.

En sådan som jag ska egentligen inte äga sådana här teknikprylar

Tack igen för hjälpen

Men, klickade du inte för "Unlock" när du byggde din Pawnage Build i WinPwn?

Byggde och byggde, jag gjorde ju en quickwinpwn enligt tips av Martin Petersson tidigare i denna tråden, tror inte att unlock va med som ett alternativ man kunde klicka för?

Ursprungligen av jockeskarph:

Byggde och byggde, jag gjorde ju en quickwinpwn enligt tips av Martin Petersson tidigare i denna tråden, tror inte att unlock va med som ett alternativ man kunde klicka för?

Kör den här guiden men med Winpwn så ska det vara ok: http://www.99.se/uppl-sning/247450-pwnage-tool-2-0-2-guide-f-r-iphone-2g-expert-mode.html
Quickpwn unlockar inte nej.

Ok fint. Körde nu med 2.0.1 med bootflashingen. Detta gick bra och jag kan nu använda telen igen precis som förut. Tack igen! Måste man ha uppkopplingsmöjligheter med telen för att kunna tanka grejer från cyndia? Eller går det lägga till de extra programen via itunes på något sätt?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-28 00:22
Ursprungligen av jockeskarph:

Ok fint. Körde nu med 2.0.1 med bootflashingen. Detta gick bra och jag kan nu använda telen igen precis som förut. Tack igen! Måste man ha uppkopplingsmöjligheter med telen för att kunna tanka grejer från cyndia? Eller går det lägga till de extra programen via itunes på något sätt?

Telefonen måste ha internetåtkomst via WiFi eller GPRS/Edge-uppkoppling för att installera via Cydia.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-28 01:28
Ursprungligen av jockeskarph:

Byggde och byggde, jag gjorde ju en quickwinpwn enligt tips av Martin Petersson tidigare i denna tråden, tror inte att unlock va med som ett alternativ man kunde klicka för?

Nej men när du har jailbreakat din iPhone med quickpwn kan du installera Bootneuter med Cydia som du i sin tur kan använda för att låsa upp basebandet med. Så i princip räcker det med quickpwn.

//Rob

1
Bevaka tråden