Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mobilescrobbler på 2.0.X

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-26 14:19

Hej,

Jag sitter med min 2G-telefon och funderar på om jag skall orka uppdatera till version 2 från dagens 1.1.4. App Store verkar trevligt och, tja, jag har några timmar över.

Men, jag har ett bekymmer. Jag är en flitig scrobbare, och den Audioscrobbler-applikation som jag har installerad idag körs i bakgrunden och skickar iväg info om allt jag lyssnar på. Precis som jag vill ha det. Numera finns det en officiell Last.fm-applikation på App Store, men den är begränsad till avspärrningarna i SDK:t, det vill säga inga bakgrundsprocesser. Något som gör det fullständigt meningslös för mig.

Så, till min fråga: är det någon som kan bekräfta att det finns en version av Mobilescrobbler-applikationen (genom Cydia) som körs i bakgrunden? Eller, om ingen kan bekräfta just detta, finns det någon som skulle vilja gå in i Cydia och se efter om det finns en applikation att ladda ner som heter Mobilescrobbeler?

Jag skulle vara evigt tacksam!

/ J.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-08-26 15:38

Ja det finns det, men den är inte lika fin som den gamla, men bygger på samma kod. Den scrobblar bara så det finns ingen last.fm radio i den tyvärr.. Den heter i alla fall Scrobble..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-26 16:22

Åh, så bra! Radio och sånt är inte såå viktigt för mig, så det gör inte så mycket. Däremot är det kritiskt att den skickar upp info om det jag lyssnar på, så det låter som att applikationen gör precis lagom mycket, tycker jag.

Men, typiskt att man inte kan få allt här i världen. ...Begränsningarna i SDK:t sall vi inte tala om. Men det är en annan tråd.

Tack för hjälpen! Då blir det till att börja slita med uppgraderingen nu.

/ J.

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2008-09-03 10:55

hmm vad heter Last.fms program? Hittar inte i Appstore

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-08 22:49

Last.fm's egna program finns ännu inte i svenska AppStore. Finns än så länge bara i US, Can, De, Fr, Esp och Uk då de måste ansöka om tillstånd separat i varje land för att streama musik till mobiler. Se vidare info på Last.fm for iPhone and iPod Touch – Group at Last.fm

1
Bevaka tråden