Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag ler och njuter

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-08-28 01:28

Nästan varje dag tar jag en runda här på Forumet och gör även nått besök på andra Forum. Och jag kan inte låta bli att både le och känna mig ganska nöjd - att jag inte i sommar graderat upp min iPhone inköpt i december till 2.0, nu 2.02.
Allt jag gjort med min telefon sedan köpet är en uppgradering till 1.1.4 och en upplåsning.
Sedan dess har den gått som en klocka. Inte ens en liten bugg.
Som ni förstår har jag inga planer på att gradera upp den och låsa upp den igen, det verkar vara alldeles för mycket problem efter ett sådant ingrepp. Dessutom vet jag inte vad jag får i mer än vad jag nu har. Inget jag behöver i alla fall.

hade jag kunnat gå tillbaka i tiden hade jag nog stannat vid 1.1.4. Just nu tycker jag att du gör helt rätt val. Kan man klara sig utan programmen i app-store är mobilen helt sjukt mycket snabbare och snärtigare i 1.1.5, det är bara att gratulera till att du inte lät dig ryckas med....

Och för er som säger att jag kan down-grejda... Visst kan jag det, men det är omständigt och jag vill inte mixtra för mycket med min Phone

Får hålla med PeeMaN, 1.1.4 var så galet stabil och snabb. Behövde aldrig reboota telefonen för att tangentbord laggar, för att iPoden börjar lagga sönder samtidigt som jag surfar lite i safari, etc etc.

Känns surt men någon gång måste det väl komma en version som är lika bra som 1.1.4?

Vad sjutton gör ni med era iPhones....?

Jag har en iPhone som är uppgraderad i steg hela vägen från 1.1.4 till nuvarande 2.0.1 och jag har 5 sidor fulla med app-ikoner att bläddra mellan, ganska mycket musik inladdat i den och jag har inte upplevt några av de problem ni talar om. Inte mer än något enstaka program som kan hänga sig eller sega sig någon enstaka gång. Tangentbordet och iPod-delen har aldrig konstrat på minsta vis oavsett om jag surfar eller skriver sms medan jag poppar musik.

Ska uppgradera till senaste FW nu de närmaste dagarna, och oroar mig föga för det.

Dr Tinnitus

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-08-28 08:35

Till Dr Tinnitus...

Ringer, mailar, läser mail, läser nyheter i Aftonbladet..., kollar vädret, MSNar, lyssnar på musik, ser på film, ser på Seinfeld, kollar närmaste vägen, kollar kvällens tvprogram, låter den väcka mig, håller reda på släktens och vänners födelsedagar, googlar, eniroar, kollar mina filmer utlagda på youtube, antecknar, lyssnar på radio, tar en och annan bild till webben, håller reda på alla telefonnummer, låter den hålla reda på min vardag i kalendern, låter mig förundras över hur jag tidigare kunde leva mitt liv utan den.

Det är i alla fall vad jag gör med min iPhone.

Lägg märke till att jag inte spelar spel med den, hur skall jag hinna det, det finns ju ett annat liv än iPhone också.

Men det där Par 72 Golf är inte så dumt faktiskt och 55 spänn är inte heller hela världen...

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-08-28 08:19

Min 1.1.4 är uppgraderad till 2.0.2 och funkar perfekt.

Jag sitter på den gamla modellen, vet inte om det kan vara felet men visst fanken är det många som 2.X strular för i förhållande till hur 1.1.4 var?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-29 10:13

Både min och min sambos iPhones är OOB 1.1.1 upgraderade till 2.0.2. De funkar perfekt, inga problem.

Att dra sig tillbaka till "finrummet" under arbetstid och spela lite monkey ball är en njutning jag inte skulle vilja vara utan, samt att remote-programmet är helt ovärderligt.

Sen får man ju tänka på att nästan alla kör 2.0.1/2.0.2 nu och det är därför man läser felrapporter i forumet runt dessa versioner. I vintras var det ju mycket gnäll runt 1.1.3 / 1.1.4. Användarbasen är dessutom mycket större och det är inte bara entusiaster som har telefonerna nu utan även fler "vanliga dödliga" som inte löser probelm själv utan ber om hjälp (inget fel med det).

Senast redigerat 2008-08-29 11:00
  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-29 10:48

Senaste firmwaret är inte så dåligt som många säger att det är. Visst var 2.0 lite seg men det mesta är fixat nu. Min iPhone fungerar i alla fall nästan perfekt. Det enda som stör är att jag inte kan synkronisera programmen med iTunes till min iPhone. Men App Store är verkligen det värt.

//Rob

Senast redigerat 2008-08-29 17:59
Ursprungligen av alda99:

Nästan varje dag tar jag en runda här på Forumet och gör även nått besök på andra Forum. Och jag kan inte låta bli att både le och känna mig ganska nöjd - att jag inte i sommar graderat upp min iPhone inköpt i december till 2.0, nu 2.02.
Allt jag gjort med min telefon sedan köpet är en uppgradering till 1.1.4 och en upplåsning.
Sedan dess har den gått som en klocka. Inte ens en liten bugg.
Som ni förstår har jag inga planer på att gradera upp den och låsa upp den igen, det verkar vara alldeles för mycket problem efter ett sådant ingrepp. Dessutom vet jag inte vad jag får i mer än vad jag nu har. Inget jag behöver i alla fall.

Det är samma här ! Köpte min i oktober förra året - snart jubileum. Har också uppgraderat en gång till 1.1.4. Aldrig några problem, och Swirly MMS funkar kanon i nya versionen - värd vartenda öre. Det kommer att dröja innan jag graderar upp mig, eller skaffar en 3G - helt klart.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-30 16:39

Jag uppdaterade till 2.0 några timmar efter att det blev möjligt från Dev Team, dagen efter nedgraderade jag till 1.1.4 igen

Är fortfarande kvar där och kommer nog vänta ett tag till, men nån gång i framtiden blir det nog en uppgradering.

1
Bevaka tråden