Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Upplåst 2.0.1 kan inte synka mail

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en upplåst iPhone (2.0.1) . När jag ska synka den med min dator avbryts processen(iPhone) alltid när den ska synka mailen. Det går att skicka mail från telefonen, men jag kan inte kolla mailen där. Vad gör jag för fel??
Allt annat funkar; surfning, synk av kontakter, kalender etc.

Du har sökt här på forumet förmodar jag?

Ja, men hittar inte exakt mitt problem. Har du nåt tips? Jag har "kört" Pwnage"-svängen två gånger. Behöver mailen..

Jag söker på ordet "Mail" i forumsektionen Upplåsning och träff nummer sju är denna tråd:
http://www.99.se/search.php?searchid=5137721

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-28 11:01

theplague menar kanske den härtråden. Den länken som theplague skrev fungerar bara någon timme.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

theplague menar kanske den härtråden. Den länken som theplague skrev fungerar bara någon timme.

//Rob

Ah, ok...

Tack snälla för hjälpen! Jag testade det här men körde fast i "terminalläget" (är inte så bekant med denna).
Körde en fullständig reboot med hjälp av Pwnage (2.0.2) och synkade som "Ny iPhone". Nu funkar allt perfekt. Tappade lite program och sms-trådar men det var det värt.

Du testade säkert detta... Men jag hade lite problem med min mailsynkning också, löste det genom att kryssa i att den skulle ersätta alla mail-inställningar på iPhonen vid nästa synkning. Inställningen finns längst ner i iTunes där man ställer in synkroniseringen.

1
Bevaka tråden