Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iCal sync med Windows Calendar

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-09-01 10:18

Hej!

Försöker organisera mitt hushåll lite.
Vill ha allt organiserat med allt. . . .
* Jag har en MB.
* En p990i telefon
* En windows vista grunka

Försök nr 1:
1. Syncar min iCal med kalendern i telefonen (Inga problem, kört så länge)
2. Försöker synca min p990i med Windows Calendar (finns bara i vista) (funkar inte)
-SE påstår att men vista kan man bara synca adresskontakter. (seems like leopard är mer komatibelt än windows, we are finaly there).

Försök nr 2.
Fråga på 99.se efter en lösning!
Jag funderar om man kanske kunde publicera sin ical och min windows calendar skulle prenumerera på den? Eller har ni nån annan bättre lösning?
(För tillfället så kan inte ens min MB och min Vista Bruk byta filer.. men det grejar jag)

Se här hur du synkar Windows Calndar med Goocle Calendar: Geek to Live: Sync Google Calendar and Gmail contacts to your desktop

Sen använder du Busy Sync för att synca din mac med google Calendar: BusySync - Sync iCal and Google Calendar - from BusyMac

Sen synkar du telefonen med din mac. Färdigt.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-09-01 13:48

Det där är den lösning jag spanat lite på faktiskt.

Men allt verkar kosta lite pluringar :/
Försöker få min Google Calendar att prenumerera på min iCal just nu. Den vill inte riktigt, men det ska gå. Har du erfarenhet av sånt ?

Ursprungligen av beccu:

Det där är den lösning jag spanat lite på faktiskt.

Men allt verkar kosta lite pluringar :/
Försöker få min Google Calendar att prenumerera på min iCal just nu. Den vill inte riktigt, men det ska gå. Har du erfarenhet av sånt ?

Google Calendar ska kunna lira med CalDAV ja, men implementationen är just nu lite skakig, om jag förstått det rätt. Kör själv Busy Sync och har alltid fungerat klanderfritt, även om det som sagt kostaer en slant.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-09-01 15:10

Okai, ska testa programmet.
25 Cowboy stålar är inte så mycket ändå.

Tack för hjälpen!

1
Bevaka tråden