Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Återskapa iPhone UTAN iTunes?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har lånat min kompis iPhone (2G 1.1.4 OOB) som är lite kass för tillfället. Problemet är att det inte går att återskapa den med iTunes. Den hänger sig efter ett tag när Appleloggan syns och får fel 1603. Har läst här på forumet och hittat lite olika saker som jag provat. Men det verkar vara kört från iTunes. Finns det något annat sätt att nollställa den så att man kommer förbi problemet? Kör Mac OSX 10.4.11.

/Peter

Jag tror inte att det går att återställa utan iTunes. Jag har återställt min iPod Touch flera ggr och gissar att det fungerar liknande på iPhone.
Pröva att göra följande: när appleloggan kommer så fortsätt att håll nere båda knapparna (startknapp och ....ja nu försvann det namnet men du vet troligen vilken knapp jag menar, på Touch finns bara två knappar så det är ju enkelt) tills det dyker upp en bild på en sladd med kontakt och en iTuneslogga. Man kan få trixa lite men till sist dyker detta upp. Först då kan man trycka på Återställ i iTunes. Det tar bara några minuter och sedan brukar jag välja att skriva in ett nytt namn på Touchen (dvs inte återställa från den gamla) och manuellt ladda ned lite i taget av musik, bilder, program osv.
Kanske du redan har gjort detta ?

Hej igen !
Jag googlade: "fel 1603 iTunes" och då poppade detta upp=
Error 1603 When Restoring iPhone in iTunes
Där finns olika förslag på vad du kan göra.

Ursprungligen av KaRo:

Hej igen !
Jag googlade: "fel 1603 iTunes" och då poppade detta upp=
Error 1603 When Restoring iPhone in iTunes
Där finns olika förslag på vad du kan göra.

Hej och tack för svaren...

Ja detta har jag redan provat. Tror att jag har gjort allt som man kan göra som har med iTunes att göra. Har provat både med Recovery- och DFU mode.

Någon annan som har något tips?

Har nu hittat något som funkade. Har provat att nedgradera till 1.1.4 men har missat att man måste nedgradera iTunes till 7.5. DÅ funkade det...

1
Bevaka tråden