Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med URL länkar?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har problem med URL-länkar på min iPhone (3G, 2.0.2, jailbreakad). Kartlänkar som jag försöker öppna på telefonen fungerar inte (och jag vet att de har fungerat tidigare) utan jag får istället:

"Begränsad URL. Denna URL läses inte in: maps:q=....."

Har någon annan sett liknande problem med URL:en som skapas i exempelvis GSPot, Locations eller andra liknande program? Jag har en kamrat som har provat i sin telefon och det är ok för honom.

På min macbook så fungerar url:erna bara bra...

Exempel på en URL:som inte fungerar på min iPhone:
65.6213N,22.1839E - Google Maps

Eget svar...
Det berodde på jailbreak och någon applikation där. Efter två återställningar så fungerar det som det ska.

Efter första återställningen så gjorde jag en backup och då fungerade det fortfarande inte. Backuppen måste ha fått med sig något elände.

Efter den andra återställningen så gjorde jag ingen backupåterställning och nu fungerar allt som det ska.

Något av hacken måste ha brutit sönder kopplingen mellan maps-url och Google Maps för om jag skrev in url:en i Mobile Safari så öppnade den Googles webbsida och inte kartapplikationen som den skulle.

--jalle

1
Bevaka tråden