Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Akut problem med iTunes-konto

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det är så att jag har använt ett @mac.com-konto ett rejält tag nu. Det är från det kontot jag köpt all min musik. Nu har jag dock registrerat ett nytt konto som är ett mobile me-konto som jag betalt för. Hur gör jag nu? Jag vill inte handla musik med mitt gamla konto eftersom jag använder det nya till allt annat. Det nya fungerar och är kopplat till iTunes store, men frågan är om det gamla kontots musik påverkas? Kan man överföra från ett gammalt till ett nytt? Eller hur fungerar det? Vad är smidigaste lösningen?

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-09-09 02:26

Kan du inte bara byta mailadress på ditt gamla iTuneskonto till ditt nuvarande och få all musik att hänga med? (Vet inte om detta går men det låter ju som en enkel lösning om det går).

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-09-09 02:30

Jupp jag hade rätt i mina spekulationer, du kan gå in här och ändra din gamla mailadress till den nya:

http://myinfo.apple.com/

Men det går inte att byta apple id, eftersom båda är aktiva, och man kan tyvärr inte föra över det gamla till det nya.. Sitter i samma sits..

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-09-09 11:28

Kan man inte skicka iväg ett mail till apples support och be dom slå ihop båda kontona då?

Jag har mailat dem. Förväntar mig svar senare idag eller imorgon som senast. Postar svaret här när jag får det.

1
Bevaka tråden