Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macpub i Umeå 1 oktober

Tråden skapades och har fått 61 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Tänkte bara passa på och gratulera Adrian till en dotter. Nu kanske du hinner "landa" så här efteråt och göra oss övriga sällskap under kvällen.

Ursprungligen av Mikael E:

Tänkte bara passa på och gratulera Adrian till en dotter. Nu kanske du hinner "landa" så här efteråt och göra oss övriga sällskap under kvällen.

Tackar! Det är min förhoppning att jag ska kunna komma, men just nu är jag glad om jag lyckas hålla en planering på 12 timmar framåt, så jag lovar inget

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-09-22 14:20

Ett stort grattis till Adrian och frun. Välkommen till "klubben".

  • Medlem
  • 2008-09-22 14:54

Grattis Bengtsson!

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-09-22 16:01

Grattis Adrian.

Aoouh Adrian, vilken sötnos ! Stort grattis till dig som blivit pappa till ett "underverk.:D Fler foton längre fram, vaa ?

Tackar för alla grattis! Finns många bilder, men jag har inte lagt ut ännu, vet inte hur mycket jag ska göra publikt av det än så länge, så tills vidare är jag lite restriktiv. Man blir väl lite mer brydd om sådant nu som förälder. Men nu är jag helt off topic

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-23 15:34
Ursprungligen av Adrian B:

Finns många bilder, men jag har inte lagt ut ännu, vet inte hur mycket jag ska göra publikt av det än så länge, så tills vidare är jag lite restriktiv. Man blir väl lite mer brydd om sådant nu som förälder. Men nu är jag helt off topic

Jag håller med dig där, jag kan nästan bli lite illa till mods ibland när jag ser hur pass "privata" bilder som en del lägger ut på sina barn och sin familj.

Grattis från mig också förresten

Ursprungligen av rhesus:

Jag håller med dig där, jag kan nästan bli lite illa till mods ibland när jag ser hur pass "privata" bilder som en del lägger ut på sina barn och sin familj.

Håller med dig rhesus. Har tidigare hängt på en blogg där man laddade upp privata bilder från jobb/fritid så alla kunde se och kommentera dom. Där var alldeles för många bilder med barn i pinsamma situationer med bifogade pinsamma kommentarer.

Så även om det var jag som föreslog bilder så menade jag inte "här är hon 10 dgr och 2 timmar och det där äckel gulbruna är hennes bajs", "här är hon 2 mån 21 dagar 5 tim och har just kräkts över pappa" osv. Men kanske en bild som ettåring ?

Ursprungligen av rhesus:

Jag håller med dig där, jag kan nästan bli lite illa till mods ibland när jag ser hur pass "privata" bilder som en del lägger ut på sina barn och sin familj.

Grattis från mig också förresten

Tackar Jo, man måste ju tänka sig för lite. Personligen har jag inga problem med bilder på mig, jag har en del fotoalbum ute på nätet och trivs med det. Men så är jag ingen kändis heller, så förutom dom närmast sörjande är det knappt någon som bryr sig. När det gäller en annan person, och speciellt barn, kan man dock göra gott i att vara lite mer privat. Jag skulle kunna lägga ut bilder, men antagligen inte länka dom från ett forum som detta.

Ursprungligen av KaRo:

Så även om det var jag som föreslog bilder så menade jag inte "här är hon 10 dgr och 2 timmar och det där äckel gulbruna är hennes bajs", "här är hon 2 mån 21 dagar 5 tim och har just kräkts över pappa" osv. Men kanske en bild som ettåring ?

Heh, ja småbarnsföräldrar har ju en förkärlek för att prata bajs och kroppsvätskor, något jag alltid ogillat - men väl där lär man väl hamna i precis samma träsk Lovar dock att inte lägga ut några sådana bilder

Var det macpub vi diskuterade här?

Ursprungligen av Adrian B:

Var det macpub vi diskuterade här?

Det är väl tradition att inte hålla sig till ämnet i våra pub-trådar?

Så kan jag ju också se till att inte verka ofin och önska dig ett officiellt grattis här också, även om jag både hunnit gratta och bju på virtuella cigarrer över ICQ

  • Medlem
  • 2008-09-23 22:10

Språket KaRo!

Ursprungligen av lufra:

Språket KaRo!

Que ? Jag skriver på svenska.....vill du ha texten på ett annat språk ?
Eller är det känsligt att nämna bajs och kräk här på 99.se ?
Adrian lär iaf få gå i närkontakt med nämnda normala,mänksliga produkter det närmaste året. Och kommer att tycka att han aldrig sett så gulligt flickbajs någonsin.;)

  • Medlem
  • 2008-09-24 09:35

KaRo: Nej ingen fara, jag ville bara lägga mig i lite hastigt.

  • Medlem
  • 2008-09-24 15:08

Kan man skicka något sorts pappogram, trådlöst?

Är vi fortfarande på eller har projektet lagts ned?

Jag har inte hört att projektet lagts ner. Dock har jag fått förhinder, och kan eventuellt dyka upp lite senare men det är osäkert.

Jag dyker då upp.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-10-01 13:31

Jag kommer, vid sjutiden skulle jag tro.

Gött mos! Vi ses där!

Vi kanske kan bygga en pyramid av iPhone:ar

Osså måste vi diskutera när den nya minin kommer!

Ursprungligen av Johan S:

Osså måste vi diskutera när den nya minin kommer!

Well, of course!

Ni måste digga tråden, go'vänner!

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-10-01 15:50

Vilka ska äta? Jag kommer nämligen direkt från jobbet.

Jag ska äta, och kanske min sambo.

Alltså jag ska inte äta min sambo, utan min sambo kanske också skall äta.

  • Medlem
  • 2008-10-01 17:20

Jag är så sjukt hungrig och tänkte dyka in vid halv sju.

Jag siktar på att komma och äta vid halv sju eller strax därefter. Blir nog inte så långvarig som tidigare, men äta måste man ju ändå göra, så varför inte i goda macvänners sällskap?

Det var trevligt att se lite bekanta (och även nya) ansikten, det gick alldeles för lång tid sedan sist. Vi kanske kan hinna med en ny macpub i november, innan den traditionella mellandagsmacpuben i december?

Ursprungligen av Adrian B:

Det var trevligt att se lite bekanta (och även nya) ansikten, det gick alldeles för lång tid sedan sist. Vi kanske kan hinna med en ny macpub i november, innan den traditionella mellandagsmacpuben i december?

Lätt!

  • Medlem
  • 2008-10-01 22:06

Haha, god mat och öl och mycket Apps-tips, samt ledtrådar om jag skulle börja meka i lastbilar eller köpa husbil. Tack för en bra Nörd Club!

Bevaka tråden