Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Neka samtal i iPhone

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag undrar hur man nekar samtal i en iPhone. Andra mobiltelefoner jag har stött på har haft möligheten att antingen acceptera samtalet med en grön knapp eller neka samtalet med en röd knapp. När man nekar ett samtal tutar det upptaget för den som ringer. Någon som vet något om detta?

/.

Ja, tryck på powerknappen.
Efter du gjort detta läs apples manual för iPhone.
Den hitter du på hemsidan.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2008-09-10 11:57
Ursprungligen av theplague:

Ja, tryck på powerknappen.
Efter du gjort detta läs apples manual för iPhone.
Den hitter du på hemsidan.

Manualen finns även i iPhonen, men det är klart... man kanske måste läsa manualen på hemsidan för att man ska hitta den i nallen.

Ursprungligen av Spooky:

Manualen finns även i iPhonen, men det är klart... man kanske måste läsa manualen på hemsidan för att man ska hitta den i nallen.

Finns den?
Ja, eftersom man kan kolla hemsidan på iPhonen visst, men finns den som app eller nåt? Du säger att den finns i iPhonen.
Jag har ju bara gamla iPhone så jag har inte den kollen på vad som finns i 3G.

Lite mer utförligare svar:
Tryck på home/sleep knappen två gånger så nekar du samtalet, vet ej varför Apple har valt att ha det så.

home/sleep knappen? Du menar home ELLER sleep-knappen?

Ursprungligen av Patrik D:

Lite mer utförligare svar:
Tryck på home/sleep knappen två gånger så nekar du samtalet, vet ej varför Apple har valt att ha det så.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2008-09-10 11:56
Ursprungligen av Patrik D:

Lite mer utförligare svar:
Tryck på home/sleep knappen två gånger så nekar du samtalet, vet ej varför Apple har valt att ha det så.

Kanske för att när man tar upp en vanlig nalle ur fickan är det ganska lätt att av misstag komma åt avvisa-samtal-knappen. Har hänt mig flera gånger med min gamla Nokia.

Däremot ska det väldigt mycket till att man av misstag ska trycka ner sleep-/wake-/powerknappen två gånger i rad i snabb följd samtidigt som man tar upp den ur fickan. Apple tänker alltid ett steg längre... vet du väll?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-09-10 12:02
Ursprungligen av Spooky:

Kanske för att när man tar upp en vanlig nalle ur fickan är det ganska lätt att av misstag komma åt avvisa-samtal-knappen. Har hänt mig flera gånger med min gamla Nokia.

Däremot ska det väldigt mycket till att man av misstag ska trycka ner sleep-/wake-/powerknappen två gånger i rad i snabb följd samtidigt som man tar upp den ur fickan. Apple tänker alltid ett steg längre... vet du väll?

Om inte iPhonen är i olåst läge, så har man valmöjligheten direkt

Ursprungligen av Spooky:

Kanske för att när man tar upp en vanlig nalle ur fickan är det ganska lätt att av misstag komma åt avvisa-samtal-knappen. Har hänt mig flera gånger med min gamla Nokia,

För att inte tala om de gånger som jag har gjort detta av misstag på mina gamla SonyEricssontelefoner...:cool:

Oj, menade sleep/wake knappen

om det hade varit på pekskärmen vore risken att av misstag avvisa samtal för stor.

Nja, allt hade de kunnat haft en slide för avvisa också, det hade nog fungerat bra.
Fördelen att ha den funktionen på knapp är väl att man kan avvisa redan i fickan utan att behöva ta upp och screena.

Ursprungligen av kitesurf:

Nja, allt hade de kunnat haft en slide för avvisa också, det hade nog fungerat bra.
Fördelen att ha den funktionen på knapp är väl att man kan avvisa redan i fickan utan att behöva ta upp och screena.

Jag hade gärna sett en slider också. Flera sätt att göra samma sak är bara bra tycker jag. Då kan man göra det man bäst tycker är lämpat för tillfället. Jag sitter mycket på kontoret och har iphonen på ett sånt sätt att det vore lättare att använda en slide.

Läser föresten det här i instruktionsboken som jag precis laddat ner från hemsidan (tack för alla svar föresten. Ja, jag vet, jag har varit lat som inte har ögnat igenom instruktionsboken):

"Avböja ett inkommande samtal: Tryck och håll ner under ca två sekunder och släpp sedan. När du släpper knappen bekräftar två pip att du har avböjt samtalet".

Går det på flera sätt eller är det någon/några som missminner sig?

Tack för tipsen i alla fall.

Du måste dubbeltrycka på knappen för att avvisa samtalet, en tryck så stänger du av ringljudet. Alltså är risken mindre att du gör detta misstag.
Hinner du glömma att du det ringer från det att du tar upp telefon ur fickan och kommer åt knappen så är det dags att söka hjälp.

Och vad gör det att avvisa ett samtal? Skicka ett sms direkt och säg att du sitter och ehhh jobbar eller så.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Och vad gör det att avvisa ett samtal? Skicka ett sms direkt och säg att du sitter och ehhh jobbar eller så.

Du kan inte skicka sms till telefoner i fasta nätet;)

I mitt eländiga fall på jobbet så visa nummerpresentatören vårt VÄXELNUMMER när någon ringer till min telefon (såvida man inte ringer direkt till mitt mobilnummer, vi har ett sådant där system där mobiltelefonen samtidigt är en "fast" telefon):mad:

Men hur som helst så fungerar dubbelklick på powerknappen enkelt och bra...

Ursprungligen av BlackSmp:

Du kan inte skicka sms till telefoner i fasta nätet;)

Jaså? Jag vet att det går med en operatör iallafall, minns inte om det är Telenor eller Tele2.

Ursprungligen av Patrik D:

Jaså? Jag vet att det går med en operatör iallafall, minns inte om det är Telenor eller Tele2.

Båda.
Vodafone hade ju det och Telenor tog väl över deras tjänster rakt av?
Tele2 har den tjänsten med.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-09-10 17:52

Vet att det går på Tele2 iaf som redan sagts. När man svarar får man meddelandet uppläst i luren

Ursprungligen av kainen:

Vet att det går på Tele2 iaf som redan sagts. När man svarar får man meddelandet uppläst i luren

ok. Det var en nyhet för mig.

1
Bevaka tråden