Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sökes: Barcode Producer 4.5

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2008-09-11 09:43

Är det någon har kvar en dmg med Barcode Producer 4.5?

Vi har licens för 4.x, och det är inte läge just nu att köpa uppgraderingen till 5.x. Men min dator kraschade nyligen och jag blev av med programmet. Jag har tyvärr inte kvar någon kopia av 4.5, utan bara 4.0 och den funkar inte i Leopard som jag kör sen kraschen. Tillverkaren har bara senaste versionen på sin sida, och då krävs som sagt att vi hostar upp pengar för ny licens.

Så om någon har kvar en kopia av 4.5 skulle jag vara väldigt tacksam. Det handlar alltså inte om någon piratkopiering, utan bara att jag vill komma igång igen efter kraschen med den licens vi har betalat för.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2008-09-11 10:06

Borde inte tillverkaren kunna hjälpa dig med detta? De bör rimligtvis ha kvar äldre versioner, även om de bara erbjuder senaste versionen för nerladdning via hemsidan.

Om du ger dem dina licensuppgifter bör de ju kunna kolla upp dem i något slags register, så de vet att du inte är en simpel piratkopierare.

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-09-11 11:29

Det jobbiga är att jag råkade ut för nästan samma sak i skiftet från 3.9 till 4.0. Då mailade jag och fick detta till svar:

As a rule, older versions of software are not kept on the website. I specifically asked my boss if I could get a copy of Barcode Producer 3.9 to send to you.

Jag fick en kopia den gången, så det är möjligt att chefen kan vara nådig den här gången också. Men det känns inte så bekvämt att gå igenom den processen igen.

När det hände förra gången hade jag tänkt att alltid se till att ha en kopia av den senaste versionen sparad, men tyvärr misslyckades jag med det.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2008-09-11 22:27

Låter som ett knepigt företag, de har ju uppenbarligen möjligheten att skicka mjukvaran till dig. Att då inte göra det pga nåt slags principbeslut låter lite löjligt. Speciellt om du kan uppvisa en giltig licens. Vill de inte ha lojala kunder?

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-09-12 08:36

Nu fick jag ju som sagt en kopia den gången, så det är möjligt att det funkar den här gången också. Men jag tänkte se om jag kunde slippa komma krypande den här gången.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-04 17:35

Har en länk till 4.7 men det kanske inte hjälper?
http://www.intellisw.com/downloads/old/barcodeproducer47.dmg

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-11-04 20:11
Ursprungligen av Pajje:

Har en länk till 4.7 men det kanske inte hjälper?
http://www.intellisw.com/downloads/old/barcodeproducer47.dmg

Det är ju fullkomligt lysande! Tack för det!

Det verkar som att de tog till sig av min kritik efter förra vändan. Men de verkar vara rätt hemliga med det.

1
Bevaka tråden