Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte synka kontakter & kalender till iPhone 3G

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu har jag kört fast hos en bekant.

Han har följande setup:

MacBook Pro 2.4 Ghz 10.5.4
iPhone 16GB vit med system 2.0.2 samt 2.1
iTunes 8 samt versionen innan

Har sedan 3 veckor haft ett problem att om synkningen. Det bara stannar av under synkningen. Det är inte så många kontakter, ca 55 stycken. Väljer man bort att kalender och kontakter skall synkas så fungerar det helt ok. Det tog tid innan men nu är det snabbt med 2.1 mjukvaran.

Jag trodde att den nya mjukvaran skulle lösa problemet, men det gör det inte. Utan det kvarstår.

Är det någon som har koll på vad det kan bero på?

Jag har testat att slänga ett antal plist-filer, men har inte löst problemet. Alla tips emottags tacksamt.

Varför har du 2.0.2 SAMT 2.1 ?
Varför har du iTunes 8 OCH versionen innan ?

Har du iLife 8 eller MS Entourage 2008 ?

Jag var otydlig ser jag.

Testat med 2.0.2 och iTunes 7.7(?) samt iTunes 8. Testat med 2.1 och iTunes 8 samt på en image med den gamla iTunes 7.7(?).

Ingen Entourage, Ingen iLife...

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-14 03:44

Jag hade testat att backa upp och ta bort allt i Adressboken och iCal, sen synca om mobilen och se vad som händer (troligen kommer grejer att tas bort från mobilen så se upp om där finns något viktigt!).
Fungerar det så återställ först kontakterna, sen iCal och se vilken av dem det är som orsakar problemet. Troligen är det så att en kontakt eller en händelse har blivit korrupt, så iTunes får problem med att synca den.

Vad jag råkat ut för ett par gånger är att det ser ut som om synkningen av kontakter hängt sig. I själva verket har iTunes slängt fram ett fönster om synkningskonflikter som ska lösas, och lagt fönstret bakom iTunes-fönstret! När jag gav upp och avslutade iTunes hann jag se att ett annat fönster blinkade förbi.

1
Bevaka tråden