Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Möjligt att splitta signal från bildskärm?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har upptäckt vad opraktiskt och jobbigt det är att springa ut och in ur sångbåset och fram till datorn när man är ensam i studion!

Jag tänkte mig en lösning där jag har ett trådlöst tangentbord för att styra inspelningen från sångbåset, men jag vill även kunna se på skärm vad som händer.

Datorn, WinXP, har grafikkort med två utgångar, vilka bägge är upptagna av de dubbla skärmarna vid arbetsbordet.

Kan man splitta en av bildskärmsutgångarna och skicka till en tredje? Eller finns det nån annan lösning?

Förslag på minimal bildskärm mottages även tacksamt, då sångbåset är av minimal modell!

Huvva! Något i stil med den exakt, ja

Det finns ju 10" skärmar som är jättesmidiga, men ofta kostar de mer än tex 17" eftersom de tillverkas i så små upplagor, inwarehouse har en 10" för 2000:-, tar du istället en 17" kan du komma undan med 1500:-.

Dessutom måste extraskärmen köra samma upplösning som den skärm den dubblerar, eftersom de får samma bildskärmssignal. Jag antar att en liten 10"-skärm inte kan köra samma upplösning som din ordinarie skärm.

Nä, jag tänkte på det där också. Hur som så har jag en gammal 17'' som får funka till en början. Jag får stå som ett S för att få plats i båset framöver
Kabeln är beställd i alla fall!

Sätt upp den på väggen så tar den ju inte mycket plats.

1
Bevaka tråden