Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med försvunna mail?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-06 22:21

Hej vänner,

Har ett litet problem med mailen. Har ett vanligt pop-konto hos en leverantör och har ställt in allt korrekt manuellt med portar och mailout.telia.com.

MEN alla mail går inte iväg, trots att det ser så ut och dom läggs i "skickat" korgen! Några få försvinner i cyberrymden! Får intrycket att dom går bättre fram om jag är uppkopplad på wifi eller 3g, medans när det är vanlig Edge så är det mer troligt att dom försvinner. Har en vän som råkat ut för samma en gång.

Någon som vart med om det, har förslag på vad det kan vara?

Det är en vanlig teliaköpt 3g lur, ej moddad på nått sätt.

Tacksam som fan för hjälp!

Mvh Troley

  • Medlem
  • 2008-10-07 00:45

jag irriterar mig mest på att mail jag läser i min iPhone inte laddas ned till mail efteråt alltid. använder gmail som bas och får kolla webmailen för att hitta rätt mail ibland....

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-10-09 13:31
Ursprungligen av crust:

jag irriterar mig mest på att mail jag läser i min iPhone inte laddas ned till mail efteråt alltid. använder gmail som bas och får kolla webmailen för att hitta rätt mail ibland....

Jag skulle tro att du använder POP för att komma åt din mail, om du istället använder IMAP bör du slippa det problemet.

  • Medlem
  • 2008-10-14 12:34

tack mojje detta löste ju allt!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-10 22:17
Ursprungligen av troley:

Hej vänner,

Har ett litet problem med mailen. Har ett vanligt pop-konto hos en leverantör och har ställt in allt korrekt manuellt med portar och mailout.telia.com.

MEN alla mail går inte iväg, trots att det ser så ut och dom läggs i "skickat" korgen! Några få försvinner i cyberrymden! Får intrycket att dom går bättre fram om jag är uppkopplad på wifi eller 3g, medans när det är vanlig Edge så är det mer troligt att dom försvinner. Har en vän som råkat ut för samma en gång.

Någon som vart med om det, har förslag på vad det kan vara?

Det är en vanlig teliaköpt 3g lur, ej moddad på nått sätt.

Tacksam som fan för hjälp!

Mvh Troley

ingen aning, kan du återskapa problemet?
välkomen till forumet för övrigt

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-10 23:26

Hur vet jag om jag använder imap eller pop i min iphone?

Hur gör jag för att spara valda email i iphonen för off line läsning om jag använder serverbaserad IMAP?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-11 09:35
Ursprungligen av jonasolof:

Hur vet jag om jag använder imap eller pop i min iphone?

Hur gör jag för att spara valda email i iphonen för off line läsning om jag använder serverbaserad IMAP?

Du hittar infot under inställingar/mail kontakt kalender/mail konto. Står det imap information så har du imap. Imap är att föredra.

Vad gäller spara email för att kunna läsa senare så vet jag inte. Mejl programmet verkar spara de 50 senaste email så det fungerar.

//Rob

1
Bevaka tråden