Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mest välljudande firewire/usb-ljudkort?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har precis skaffat ett Saffire Focusrite Pro 10 och är helt förstummad över hur bra kortet låter. Jag, och flera vänner, har länge letat efter ljudkvalitet i den här klassen från datorn, och nu börjar det bli intressant. (Nej vi är inte hifibögar, lovar! ;D)

Så min fråga är väl, går det att hitta något kort i den här kvalitetsklassen, men som inte kostar 5k och är i rack? Allt som behövs är ett stereopar ut, ingångar är överflödiga.

Någon som har någon idé?

TC Konnekt fick väldigt bra kritik i senaste SoS. (han skrev att just Focusrite Saffire var bäst i klassen hittitlls men att TC's var snäppet bättre). Inte rack dock, och det kan vara pre-ampsen som fick mest lovord...

Jag får nog omformulera mig; så litet format som möjligt är bäst! Så rack är nog sådär

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-17 01:50

Apogee Duet?

Echo Audio?

Le

Har du lyssnat på Focusrite Saffire LE? Låter bra för pengarna. Presonus Firebox är i samma prisklass och låter också bra.

Mikael

Jisander Studioblogg
Nyheter och tips för hemstudion

Senast redigerat 2008-11-09 12:38
  • Medlem
  • Piteå
  • 2008-10-17 20:40

Mackie Onyx Satellite är också i samma prisklass och låter riktigt bra. Smart konstruktion dessutom som är väldigt flexibel.

1
Bevaka tråden