Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Cyberphotos leveranstid

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2008-10-25 12:05

Hur ligger det till med Cyberphotos leveranstid? Jag är nämligen i köptankarna av ett nytt objektiv, och jag tänkte att om jag beställer det i morgon så kanske jag med lite tur får det innan jag åker till Göteborg, på fredag.

  • Avstängd
  • International user
  • 2008-10-25 12:10

Om du väljer postpaket så har du det på tisdag, om de har objektivet i lager, vilket du ser på hemsidan.

Välj absolut inte hempaket för det tar väldigt mycket längre, vill du vara absolut säker så tar du REK, dyrast men snabbast.

Smartast, om det är bråttom, är att handla från BHphoto. Jag har handlat från dem ett flertal gånger, likaså från Cyberphoto. BHphotos paket kommer alltid först. Beställ i morgon så har du det säkert på onsdag.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-10-25 12:37

har BH filial i Sverige?

Jag handlade av dem förr i tiden när det var stora skillnader i pris på vissa lite udda produkter. En gång kostade jag på mig expressfrakt från New York, det blev ändå billigare än i Sverige.

Nej, de finns inte i Sverige. Det är lite beklämmande, för svenska företag, att de expedierar snabbare och lyckas transportera fortare från andra sidan atlanten än från företag här hemma.

  • Medlem
  • 2008-10-25 14:31

Fast BHphoto tar inte emot beställningar för tillfället, står det på hemsidan.

Det låter utmärkt Mattias! Tack!

Ursprungligen av CKOTG:

Fast BHphoto tar inte emot beställningar för tillfället, står det på hemsidan.

Det låter utmärkt Mattias! Tack!

Dom har judisk semester, drar igång inom kort igen.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-10-25 15:20

Varför inte åka till Scandinavianphoto i Mölndal om du ändå skall till Göteborg? Du kan se lagerstatus'en på deras hemsida.

Har de inte ditt objektiv i lager i Mölndal kan de skicka från sitt bankerydslager över natten - givet att det finns i Bankeryd då förstås.

  • Medlem
  • 2008-10-25 15:30
Ursprungligen av planB:

Varför inte åka till Scandinavianphoto i Mölndal om du ändå skall till Göteborg? Du kan se lagerstatus'en på deras hemsida.

Har de inte ditt objektiv i lager i Mölndal kan de skicka från sitt bankerydslager över natten - givet att det finns i Bankeryd då förstås.

Det kan jag ju förstås göra, tack för förslaget!
Men det är smidigt med Cyberphoto om jag får det i veckan, så kan jag bekanta mig med det innan Göteborg.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-10-25 15:54

Jag handlar då och då från Cyberphoto och de har alltid snabb leverans när de har varorna i lager. Har handlat från B&H i USA också. Tre vardagar så var paketet i min stad. Men om Cyberphoto har den på lager så går det snabbare med dem. Har ingen erfarenhet av Scandinavian Photos leveranser, men i butik är de väldigt bra.

  • Medlem
  • Haparanda
  • 2008-10-25 16:06

Cyberphoto är snabba. Jag har ett antal gånger beställt av dem vid 15-tiden på eftermiddagen och haft grejerna dagen därpå.

Ibland kan det vara läge att välja ett objektiv med eller utan "tillbehörskit". Det ena kan finnas i lager (=snabb leverans) och det andra inte (=inte så snabb leverans).

  • Medlem
  • 2008-10-25 17:12

Tyvärr så hade inte Scandinavian Photo det inte på lager, så det är uteslutet. Men det låter utmärkt att Cyberphoto skickar så snabbt.

...och när det gäller Cyberphoto är det för en gång skull bättre att bo i Umeå än huvudstaden Supersmidigt att kunna hämta ut direkt på deras lager.

  • Medlem
  • 2008-10-25 19:16

Det kan jag tänka mig Adrian!

Fredag 22:20 ungefär ...
Med facit i hand, hann grejerna fram?

  • Medlem
  • 2008-10-25 22:35

Vilket facit? Jag har inte beställt objektivet än, det gör jag i morgon.

ok. Trodde det var frågan om beställa igår, leverans idag.

Då är det väl ingen brådska.

  • Medlem
  • 2008-10-26 00:21

Förmodligen inte, men det är ju alltid smart att höra sig för.

Hur är det med tull från BH Photo Video? Till er som köpt därifrån! Brukar paketen "slinka igenom"?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-10-26 16:34
Ursprungligen av misthv:

Hur är det med tull från BH Photo Video? Till er som köpt därifrån! Brukar paketen "slinka igenom"?

Nej, generellt inte. Jag vet inte hur det är med lägre belopp, typ under tusenlappen? Jag kan meddela att man sparar inte några betydande summa av att importera från USA som privatperson.

Tull- och moms beräknas på följande vis:

Summan för varorna + frakt och leveranskostnaden x 20 procent = Tullavgift

Plus...

Summan för varorna + Tullavgift x 25 procent = Moms

Blir ungefär samma kostnad som om man köpte varorna i Sverige. Notera att det är olika procentsatser för olika typer av produkter. Ovanstående gäller kamerautrustning.

Import mellan EU-länder, där slipper man moms och tullavgift!

  • Medlem
  • 2008-10-26 17:59
Ursprungligen av Reisan:

Nej, generellt inte. Jag vet inte hur det är med lägre belopp, typ under tusenlappen? Jag kan meddela att man sparar inte några betydande summa av att importera från USA som privatperson.

Tull- och moms beräknas på följande vis:

Summan för varorna + frakt och leveranskostnaden x 20 procent = Tullavgift

Plus...

Summan för varorna + Tullavgift x 25 procent = Moms

Blir ungefär samma kostnad som om man köpte varorna i Sverige. Notera att det är olika procentsatser för olika typer av produkter. Ovanstående gäller kamerautrustning.

Import mellan EU-länder, där slipper man moms och tullavgift!

Jag brukar, när det är stora prisskillnader, beställa kamera- och datorgrejer från internetaffärer i USA till Volvo CEs kontor i Asheville där min far och brors arbetskamrater är, så tar de hem dem vid senare skede. Det tar sin tid, men ibland tjänar man så mycket pengar att det är helt otroligt. När jag beställde min ritplatta så kostade den 325 kronor inklusive frakt där (i somras), och i Sverige så kostade samma grej över 700.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-10-26 18:05
Ursprungligen av CKOTG:

Jag brukar, när det är stora prisskillnader, beställa kamera- och datorgrejer från internetaffärer i USA till Volvo CEs kontor i Asheville där min far och brors arbetskamrater är, så tar de hem dem vid senare skede.

La-la-la-la-la... *håller för öron och ögon*

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-26 16:36

Mitt enda köp från Cyberphoto var INTE någon höjdare.
1 av tillbehören var det fel lagersaldo när jag beställde, den var slut och de skulle få fler om 3 veckor, vilket gjorde att de inte skickade någonting.
Efter flera mail och telefonsamtal lyckades jag få dem att skicka de övriga grejorna direkt, bl.a annat kameran och extra objektiv jag beställt, och restnotera det som fattades.

Men jag fick ju en Snickers i lådan
Det uppväger ju allt ...

Aldrig, det blir alltid tull och moms.

  • Medlem
  • 2008-10-26 18:10

Haha.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-10-28 14:41

Mm, beställde i morse en fin-fin glasbit och två ljuskanoner, samt annat lull-lull från Cyberphoto. Får se hur snabba de är med leveransen denna gången (postförskott/postpaket). Alla grejor fanns på lager och var redo att skickas. Undra vad det blir denna gång, Snickers eller Japp?

  • Medlem
  • 2008-10-28 15:17

Jag fick gräddkolor när jag beställde ett batteri.

Vad för fin-fin glasbit?
Jag antar att blixtarna är SB800:or, eftersom det var sådana du skulle skaffa.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-10-28 15:32
Ursprungligen av CKOTG:

Jag fick gräddkolor när jag beställde ett batteri.

Vad för fin-fin glasbit?
Jag antar att blixtarna är SB800:or, eftersom det var sådana du skulle skaffa.

Du fick svar i ett PM istället så det inte blir OT i tråden...

Nu sitter jag och väntar på Cyberphoto igen, eller rättare sagt, Posten. Paket som packades och skickades (lämnades över från Cyberphoto till Posten) i fredags eftermiddag ligger fortfarande kvar som "Sorterad" på posten i Umeå... På samma tid har ett paket packats i New York, skickats över Atlanten och ska nu levereras hem till mig i morgon. Ska bli intressant att se när Posten får för sig att göra något med paketet...

*förbannar mig själv för att jag valde en svensk leverantör, borde lärt mig vid det här laget...*

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-11-24 18:28
Ursprungligen av akerstrom:

Nu sitter jag och väntar på Cyberphoto igen, eller rättare sagt, Posten. Paket som packades och skickades (lämnades över från Cyberphoto till Posten) i fredags eftermiddag ligger fortfarande kvar som "Sorterad" på posten i Umeå... På samma tid har ett paket packats i New York, skickats över Atlanten och ska nu levereras hem till mig i morgon. Ska bli intressant att se när Posten får för sig att göra något med paketet...

*förbannar mig själv för att jag valde en svensk leverantör, borde lärt mig vid det här laget...*

Jag tror du har båda paketen på tredje arbetsdagen. Men Posten är nyckfull i dessa paket-tider på året. Hang in there!

Bevaka tråden