Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppdatera till senaste 1.1.x versionen gratis?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-10-31 18:40

Har precis laddat min ipod touch och den har version 1.1.1 vilket väl är brutegammal. Tänkte jag kunde uppgradera till senaste i version 1 gratis, till 1.1.6 eller vilken det är. Men när jag klickar på update så är enda alternativet att uppgradera till 2.1 som kostar. Har säkert tänkt uppdatera till 2.1 senare ändå men tänkte börja att se vad jag kan göra och om jag klarar mig med senaste gratisversionen. Men hur får jag tag på den?

Undrar om du kan "komma undan" utan att betala något. Jag har haft iPod Touch i ett år och har fått betala två software updates; i januari-08 155 kr och i juli 75 kr för 2.0. Har glömt bort om det var en gratis uppdatering emellan dom.

Här kan du se skillnaderna i uppdateringarna: iPhone OS version history - Wikipedia, the free encyclopedia
Ditt iTunes ska väl egentligen se vilken uppdatering som är nästa. Har du tryckt på uppdatering på första sidan ?

På Apples sida står: "
Get the iPhone 2.1 Software Update for iPod touch, and you also get the new features added in the January ’08 update. Maps, Mail, Weather, Web Clips, a customizable Home screen and more: They’re all included with this iPod touch update."
Det betyder att du för 75 kr får januaris software update gratis. Då får du Mail, Kartor osv och möjligheten att köpa program genom AppStore. Skulle inte tveka om jag vore du.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-10-31 20:43

Ok, tack, då uppdaterar jag på en gång. Skulle säkert ändå gjort det somsagt.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-10-31 21:45

Nej jag uppdaterade precis, gillade inte riktigt att behöva regga kortnr men men...har ju gett det till andra mindre pålitliga än apple tidigare så borde ju inte gnälla.
Och 2.1 var det enda förslaget jag fick när jag klickade på update.
Nu är det inne i allafall och jag håller på med allt annat som "måste göras". Ett bra konverteringsprogram för video vore käckt, är det h264 som är bäst att konvertera till kanske?

En annan fråga, bakgrundsbild? Jag har valt en, eller provat med ett par olika. Men var och när ska den dyka upp? Trodde det var skrivbordsbakgrunden men den är bara svart. Och när den går ner i sleep så är den ju bara svart?

Ja, skrivbordbilden visas bara de första sekunderna. Det är lite synd men jag tror inte det hade gått att se alla ikonerna annars så den svarta bakgrunden är nog bra trots allt. Du kan välja vilken bild som helst (som finns i Bilder) som bakgrundsbild.

Ang konverteringsprogram så är det två program som pratas mest om här i alla fall:
Handbrake och Videora. Du kan läsa här: http://www.99.se/filmer-p-ipod-iphone/253859-f-dvd-filmer-i-itunes.html#post1648148 som jag just skrivit i samt den här tråden: http://www.99.se/filmer-p-ipod-iphone/228795-video-converter-till-iphone.html.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-10-31 22:15

Ok tack, jag kanske har för lite grejer installerade på min pod änsålänge då, för de där "sekundrarna" går väldigt fort
Ska kika på videora, handbrake finns väl bara till mac har jag för mig, och min tokgamla powerbook har bara usb 1.1

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-01 00:10

Jag kör med "WinAVI MP4 Converter". Funkar utmärkt, går även ganska snabbt att konvertera programmen. Ett 20 min. långt avsnitt av Family Guy tar ca. 6-7 minuter sedan är det bara att lägga in i iTunes

Handbrake fungerar på både Windows, Mac och Linux.

1
Bevaka tråden