Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vista: Mappar borta, men ändå inte...

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Pc med Vista ...

Om jag från t ex en sampler eller en trummaskin i Cubase bläddrar fram till den mapp där jag har några mappar med trumljud liggande, så kan jag se samtliga mappar. Bara att välja, och det går fin-fint att spela upp samplingarna.

Om jag däremot bläddrar fram till samma mapp via Utforskaren så saknas en massa mappar!

Jag har även gjort en sökning på några av de saknade mapparna, men de hittas inte då heller.

Kolla här:
Frambläddrat via Cubase/Trummaskin:

------------------------------

Samma mapp, fast via Utforskaren:

Va f**???

De kanske är dolda.. och att samplerns browser är inställd på att visa även dolda filer?

Jag har Vista inställt på att visa dolda filer och mappar.

Jag testade nu även att skapa nya mappar i trumljuds-mappen med samma namn som de "försvunna". Det borde ju inte gå om de ursprungliga finns kvar där, om än osynliga, men det var inga problem alls ...

Det här känns rätt så störande!

De "försvunna" mapparna syns för övrigt också om jag bläddrar via t ex Windows Media Player eller Quicktime...

Och när jag högerklickar i trummappen så står det att den ska innehålla 76 filer och 6 mappar ... 6 mappar? Det stämmer inte med nånting ...

Och jag har fortfarande Vista inställt på att visa dolda filer och mappar.

1
Bevaka tråden