Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var tar filerna vägen när du tömmer papperskorgen?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-06 10:36

Jag kastade några filer i papperskorgen och gick sedan dit för att leta upp dom igen. Då passade jag på att radera de filer som fanns där och som jag inte vill ha kvar. Då kom jag att tänka på en sak. Var tar filerna vägen som jag tar bort från papperskorgen?

Går foton som jag raderar från iPhoto också till papperskorgen?

När du tömmer papperskorgen på vanligt sätt raderas filerna från filsystemet och kan inte hittas med finder eller liknande verktyg. Utrymmet markeras alltså som ledigt men filerna kan dock ligga kvar på hårddisken och de kan gå att gräva fram med specella program. De skrivs ganska ganska snart över då du fortsätter att använda datorn.

Vad gäller iPhoto vet jag inte. Testa vet jag!

Ursprungligen av M. Sundbom:

När du tömmer papperskorgen på vanligt sätt raderas filerna från filsystemet och kan inte hittas med finder eller liknande verktyg. Utrymmet markeras alltså som ledigt men filerna kan dock ligga kvar på hårddisken och de kan gå att gräva fram med specella program. De skrivs ganska ganska snart över då du fortsätter att använda datorn.

Vad gäller iPhoto vet jag inte. Testa vet jag!

Nja... inte riktigt pekaren till filen raderas. Så filen finns kvar men den är svårt att få tillbaka eftersom en fil ofta är uppdelad i flera delar på hårddisken.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-11-06 10:49

När man raderar i iPhoto går dom till iPhotos egna papperskorg, när den töms så försvinner dom utan att passera "vanliga" papperskorgen.

1
Bevaka tråden