Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte köpa program i App Store

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-11-07 23:38

Mina kontoinställningar är mig veterligen helt korrekta, ändå så kan jag inte köpa några program via App Store.
Det står såhär: There is a billing problem with a previous purchase. Go to the iTunes Store on your computer and click Purchase History to resilve th problem.
Jag har gjort det 1000 gånger och det blir aldrig någon skillnad... Vet inte ens var problemet ligger.

Ibland är det även problem att komma åt App Store över huvudtaget.

Det står även att jag har 2 datorer auktoriserade med mitt iTunes-konto. Kan det ha med saken att göra?

Tacksam för svar.

Du kan ha upp till 5 datorer auktoriserade på ditt konto på iTunes så det kan inte vara problemet. Har du haft för lite pengar på kontot du uppgett eller har du varit inne och ändrat vart pengarna ska dras ifrån ? Har du haft några problem med ditt kort (VISA el vilket du nu har) ? När du varit inne och tittat i Affär = Konto = Purchase History har du inte hittat något som verkar konstigt ? De borde ju ha gjort någon markering eller nåt.

  • Medlem
  • 2008-11-08 01:24

Bifogar en bild.

Har aldrig haft något problem med vare sig kortet eller kontot.

  • Medlem
  • 2008-11-08 01:32

Haha!!

Mitt konto är säkert 4-5 år gammalt.
Givetvis var kortnumret helt åt helvete fel. Knappade in de nya siffrorna och vipps så gick det att shoppa lös på App Store.

Tack för hjälpen i alla fall.

Kul att det löste sig !
Själv shoppar jag en hel del på AppStore. Nästan för mycket men det kommer nya saker hela tiden som man bara m å s t e kolla !;)

  • Medlem
  • 2008-11-08 16:35

Precis!

Har gjort av med en del pengar redan...

Snor tråden lite..

Jag har aldrig förr handlat i appstore. Bara tankat gratisprogram o demoversioner. Så tänkte jag, ähh va fan och köpte ett program för 22 kr. Men sen insåg jag att jag vad jag kan minnas aldrig uppgett några kontouppgifter eller något sådant.
Hur betalar jag? Tänkte först att jag skulle få nåt till min mejl men icke.. Är jag bara korkad eller dras det direkt på min telefonräkning?

Orka få inkasso på 22 kr i appstore för jag inte vet hur betalningen sköts:P

hej jag har en iphone dit går inte ansluta till app store vim kan hjlpa mig ?
tack

Ursprungligen av arianiphone:

hej jag har en iphone dit går inte ansluta till app store vim kan hjlpa mig ?
tack

Du tar iPhonen och kastar den riktigt högt upp i luften. Brukar hjälpa.

Nej men seriöst, hur skall vi kunna hjälpa dig när du ger så lite information?

tack för svara
jag menar hur kan jag ansluta till app store
tack

Ursprungligen av arianiphone:

tack för svara
jag menar hur kan jag ansluta till app store
tack

Öhh.. iTunes Store? Eller via App Store i iPhonen?

1
Bevaka tråden