Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

M1:an är tyst

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-11-09 09:37

köpte en tyst m1:a igår. Säljaren hade bytt batteri och inte orkat fixa med att lägga in ljuden igen. Jaja, tänkte jag. Bytte batteri igen och laddade in sysex filer och allt landade på sin plats, men det är tvärtyst. Varför? den brusar dock rätt rejält. Fast det är allt ljud man får.

  • Medlem
  • 2008-11-09 10:21

Det där kan vara allt möjligt... t.ex. att den är trasig och inte fixar ljud ut. Samt att säljaren valde att dölja det genom att skylla på att inte orka lägga in ljudet.

Tyvärr så tror jag att den måste in på reparation, vilket förmodligen är dyrare än vad du köpte den för.

  • Medlem
  • 2008-11-09 11:14

Jag hade nåt knas på min gamla. Det gick enligt uppgift att lösa med nån slags nollställning. Finns lite info om det på sos forum har jag för mig.

/Mein

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-11-09 11:49

Jag ska ge mig in på det. Man kan ju göra en factory-reset. Ska tydligen nolla allt. Ska även bli en liten operation senare i eftermiddag för att kolla så att allt ser bra ut innuti.. Nu är det golvläggning som gäller. Frun är hård idag. Tack för hjälpen så länge! Ni är bäst!

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-11-09 20:33

Börjar misstänka att jgb har rätt. Men skam den som ger sig. Nu är det slakt på gång. Och om någon har nån idé, så bara skriv... Men tack för allt än så länge!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-09 20:55

Local On/Off ?

WT

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-11-10 01:29

[QUOTE="Wibom;1652890"]köpte en tyst m1:a

Det var fanimej det bästa du någonsin har gjort!;)

  • Medlem
  • 2008-11-10 12:47

[QUOTE="Heualia;1653369"]

Ursprungligen av Wibom:

köpte en tyst m1:a

Det var fanimej det bästa du någonsin har gjort!;)

Det är iofs jäkligt surt när man har nåt som inte funkar men jag garvade så tårarna rann av den där kommentaren.
:D:D

/Mein

1
Bevaka tråden