Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bästa operatör för iphone 2g?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-13 18:10

Hej!

Jag är i färd med att byta mobilabonnemang då det avtal jag har nu är riktigt risigt.

Prislappen per månad brukar landa bortåt tusenlappen. Så det lutar åt något form av fastpris-avtal.

Telenor har jag nu och jag tycker att deras mobila data på iphonen fungerar sisådär. Telia känns allmänt dyra. Det lutar lite åt tele2, fungerar det bra med iphone 2g?

Sen så undrar jag om det är värt pengarna att betala 150-200 kr i månaden för fri datatrafik? Surfar i safari på gprs gör man ju bara i yttersta nödfall. Men det är bekvämt att ha mobileme-synkning och mailcheck på ständigt. Ni som har detta och har möjlighet att se hur många mb det förbrukar i månaden, vad rör det sig om ungefär?

Andra förslag på bra operatör?

Mina kriterier är:

* Fast pris till alla nät
* Bra kompatibilitet med iphone 2g's datatjänster (gprs / edge?)
* Billig totalkostnad
* Ingen eller kort bindningstid. I värsta scenariot, om iphonen dör medan telia fortfarande har monopol på iphone 3g så vill jag kunna skaffa ett abonnemang där.
* Bra täckning i stockholm

Tack på förhand (:

  • Avstängd
  • International user
  • 2008-11-13 18:20

Telia är de enda som har Egde. Edge smiskar GPRS. Tyvärr så begränsar det ju dina alternativ. Om inte pris är viktigast förstås.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-13 18:26
Ursprungligen av Mattias L:

Telia är de enda som har Egde. Edge smiskar GPRS. Tyvärr så begränsar det ju dina alternativ. Om inte pris är viktigast förstås.

Tja.. går det att surfa vettigt på edge? För annars använder jag som sagt bara mobil-datan till mail och kalender/kontaktsynk. Och då fungerar gprs helt ok i hastighet (förutom att telenor ofta inte har någon kontakt, framförallt på senaste tiden!).

1
Bevaka tråden