Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jamvox

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-03 22:38

Hej !

Nån som testat JamVox ?
Är det något att ha för en nybörjare eller ska man satsa på en klassisk förstärkare och plinka på med en 'plej-kurs' eller liknande ?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-04 22:20

Ingen ?

  • Medlem
  • 2008-12-07 18:04

jamvox lär ju låta bra som allt annat av vox jag har testat.

Jajjemen

Kan bara säga att Jamvox rockar fett. Det coola är att stärkarna låter sjukt bra och att det faktiskt funkar att att ta bort gitarrspåret från låtar. Har spelat så fingrarna blöder efetr jag tjackade den. En annan fet grej är att alla effekter och stärkare ligger utlagt direkt och att man kan flytta runt prylarna som man vill. Signalkedjan kan se ut hur som helst mao.

Tummen upp!!!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-16 18:18

Ah, tackar, nu blev det en standard-förstärkare till att börja med, men då kan man se fram emot en rolig uppgradering när man hänger med lite bättre då

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-22 19:31

Är Jamvox (hårdvaran) även kompatibel med Garageband?

Det finns line out på hårdvaran och den kopplar du till din dators ljudkort. Fungerar inte som en VST plugg.

Den såg ju rätt intressant ut! Vad kostar den på ett ungefär?

Edit: Svar: Ungeför 2000:- [helt överkommligt!]

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-03-22 17:26

Måste säga att jag blev besviken på JamVox, den åkte ut på Blocket inom en vecka.
Har läst så mycket om den, Guitar World, Fuzz osv... och bestämmde mig att köpa in den.
Kopplade upp den, hade en del problem med installation. Den lät så där,huvudfönster går inte att maximera, och jam funktion som är så omtalad var rent sagt skit, man ska kunna sänka volym på solo track eller på komp track...säger bara no chanse att det låter bra.. Högtalare som kommer med JamVox är ett skämt,leksak till barn..Njääää även om det hade kostat 1000 kr, skulle jag inte rekommendera någon att köpa den.
Själva tanken med det hela är bra,men Vox teamet för nog jobba mer på den.

1
Bevaka tråden