Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Serial till Pro Tools LE 7.4

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Har precis köpt Mbox 2 med tillhörande Pro Tools. Versionen på Pro Tools man får med är 6.8.1, dock följde skivan till mac inte med. Så jag tankade ned senaste PT LE, problemet är att keyn som följde med inte fungerar för denna senaste uppgradering.

Är det någon som vet vad jag kan göra?

Tacksam för svar,
Adam

Du får nog kontakta Digidesign och be om en uppgradering. Vet inte om du behöver betala för den senaste versionen eller ej, jag gissar att det beror på om det är en ny Mbox eller ej.

Generellt så brukar man ju behöva betala för nya versioner (dvs från version 6 till 7), så så är kanske fallet även här.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-06 18:35

Om du köpte den ny så skall du få den senaste versionen, kontakta DIgidesign eller affären du köpte den i. Har du köpt begagnat så hoppas jag att du betalade utifrån vilken version du fick med, de senaste uppgraderingarna som kostade något var 6.8->7 och 7.3->7.4. Om du sitter på 6.8 så är det lika bra att köpa en 7.4-licens i sådana fall som ger dig 8.0 när den kommer om någon vecka.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-12-10 00:29

Så jäkla snyggt parerat!

Jag tror knappt 6.8 fungerar till de senaste osx versionerna ens. Jag säger det lite utan belägg men när jag köpte min mbox för mer än 3 år sen och PT 6.4 hängde med(pga fel från leverantören) fick jag uppdatera till 6.9 innan det lirade. Den datorn hade jag 10.4.2 på.

1
Bevaka tråden